1. května 2021 17:46
Čas čtení 3:37

Recenzia: Invincible je seriál, ktorý musí vidieť úplne každý. Niečo podobné tu ešte nebolo

Obľúbený komiks sa dočkal animovaného spracovania a my nedokážeme skryť nadšenie.

Invincible je najlepší animovaný seriál za posledné roky. Nevieme sa od neho odtrhnúť a neustále nás prekvapuje. Keď sme vo februári 2019 písali o tom, že sa chystá, netušili sme, čo máme čakať. Nie sme oboznámení s komiksovou predlohou, no podľa všetkého je seriál ešte lepší, keďže tvorcovia opravujú niektoré chyby a slabšie časti komiksov. A darí sa im to výborne. Až na dve menej dobré epizódy je totiž prvá séria absolútne špičkovou záležitosťou, od ktorej sa nebudeš vedieť odtrhnúť.

Dej sa odohráva na planéte Zem (prevažne), kde sú superhrdinovia bežnou vecou. Najsilnejším hrdinom na planéte je Omni-Man (J. K. Simmons), ktorý sem priletel z inej planéty, aby Zem ochraňoval.

Invincible
Zdroj: Amazon Prime Video

Okrem neho a Marka spoznáš hrdinov a záporákov s klasickými schopnosťami, ale aj pár originálnych prekvapení (Monster Girl či Robot). Príjemným spestrením spomedzi záporákov je Mauler a jeho genetické dvojča. Silní a takmer nezničiteľní obri sú zároveň vedeckými géniami, čo sa často nevidí.

Príbeh sa zameriava na viacero dejových línií, no prvé husle hrá Omni-Man a hlavne jeho syn Mark Grayson (Steven Yeun z The Walking Dead). Mark čaká celý život na to, kedy sa v ňom prebudia schopnosti. Stane sa to čoskoro a on sa ich musí naučiť ovládať. Nemusíš sa však báť. Seriál neskĺzne do stereotypných scén, keď sa hrdina polovicu seriálu učí bojovať. Z Marka sa rýchlo stáva hrdina a musí čeliť aj prvým veľkým výzvam.

Svet získava ďalšieho nesmierne silného hrdinu menom The Invincible a vláde je jasné, že ho bude potrebovať. Obzvlášť po udalostiach prvej časti, keď sa celý svet nečakane obráti naruby. Záverečný diel je neuveriteľne brutálny a prekvapivý. Skvelým spôsobom nastolí atmosféru celého deja a seriálu, ktorý to nehrá „safe“, a teda bezpečne. Žiadna postava nie je v bezpečí pred smrťou a obzvlášť ľudia na planéte tu padajú ako muchy.

10 zajímavostí o Larsu von Trierovi: na natáčení chodil nahý a Nicole Kidman chtěl svázat a zbičovat 10 zajímavostí o Larsu von Trierovi: na natáčení chodil nahý a Nicole Kidman chtěl svázat a zbičovat 30. dubna 2021 9:30

Seriál reálne zobrazuje, čo sa stane, keď na Zem zaútočí niekto ako Superman alebo nebezpečná mimozemská civilizácia. Ničia sa mestá, umierajú ľudia a neumierajú vôbec pekne. Pokiaľ si si myslel, že The Boys (takisto od Amazonu) sú brutálni a krvaví, počkaj, až si pozrieš The Invincible. Odtrhnuté končatiny uvidíš v podstate v každom diele. Neustále niekto umiera, niečo vybuchuje a niekto dostáva bolestivo cez hubu.

0/10