Po modelech T-Cross, T-Roc, Tiguan a Touareg vstoupí na evropský trh další SUV značky Volkswagen.
Zní to až neuvěřitelně, ale i přesto, že Volkswagen má jedno z největších SUV portfolií na trhu, do dnešního dne v něm nefiguroval žádný zástupce třídy SUV kupé. To se však mění, protože v uplynulých hodinách nám německá automobilka představila zcela nového člena modelové rodiny. Jmenuje se Taigo a ti prozíravější vědí, že jde o evropskou verzi modelu Nivus, který je vyráběn v Brazílii a je určen pro ni.
Provedení pro evropský trh však prošlo rozsáhlejšími změnami, aby dokázalo držet krok se zdejšími standardy a přece jen náročnější klientelou. Taigo stojí na platformě MQB A0 a velikostně (4 266 x 1 757 x 1 494 mm) se řadí těsně za model T-Cross, ve srovnání s nímž má i delší rozvor (2 566 mm). Už na první pohled je jasné, že Taigo zastoupí stylový model, o čemž svědčí atraktivnější přední i zadní partie. Podstatou je samozřejmě střecha připomínající kupé.
Na obou koncích se nacházejí opticky propojené světlomety. Zatímco vzadu je propojení zvýrazněné černou plochou, vpředu se o něj stará úzký LEDkový pás. Navíc Taigo se může v rámci příplatkové výbavy pyšnit i Matrix-LED technologií IQ.Light LED. Standardem jsou plastové nástavce blatníků, které dotvářejí mohutnější dojem, vyplňovat je přitom mohou 16 až 18" disky kol. Součástí volitelných položek výbavy je i kontrastní černá střecha či ochranné oplastování ve spodní části karoserie.
V kokpitu Taigo po vizuální stránce netají svou technickou příbuznost s modely Polo a T-cross. Před řidičem mohou být 10,25" digitální budíky, zatímco centrem palubní desky je dotykový displej, který v nejvyšší konfiguraci disponuje 9,2" úhlopříčkou. Jeho vnitřek tvoří infotainment nejnovější generace, tedy MIB 3.1. O ozvučení se umí postarat audiosoustava Beats, no a zákazník může sáhnout po panoramatickém střešním okně, dvouzónové klimatizaci či bohaté nabídce asistenčních systémů.
Zajímavostí je, že i když jde o stylově střižené SUV (lépe řečeno crossover), posádka netrpí na úkor atraktivnějšího designu. Volkswagen mluví o velmi bohaté prostorové nabídce a ani zavazadlový prostor není na daný typ vozidla vůbec špatný – v základní konfiguraci má kufr objem 438 litrů.
Motorová paleta bude kopírovat aktuální nabídku pro model T-Cross. To znamená, že počítat bude výhradně s benzínovými agregáty TSI – buď tříválcovým, nebo čtyřválcovým:
- 1.0 TSI – 70 kW/95 koní, pětistupňový manuál, maximálka 186 km/h
- 1.0 TSI – 81 kW/110 koní, šestistupňový manuál/7-st. automat DSG, maximálka 191 km/h
- 1.5 TSI – 110 kW/150 koní, sedmistupňový automat DSG, maximálka 212 km/h
Pohon všech čtyř kol 4Motion se ani v tomto případě pochopitelně nekoná a ani se s ním nepočítá do budoucna. Nový Volkswagen Taigo se bude vyrábět ve Španělsku (Nivus nadále v Brazílii), přičemž na trh se dostane již koncem léta. Oficiální cenové relace pro náš trh zatím stanoveny nebyly, základní provedení by však nemělo přesáhnout hranici 20 tisíc eur (cca 500 tisíc korun).