1. října 2021 15:33
Čas čtení 3:47

RECENZE: Squid Game

RECENZE: Squid Game

Nový korejský hit má něco do sebe, ale nejde o žádné dokonalé dílo.

Squid Game je na Netflixu přes 2 týdny a od té doby si postupně získává miliony nových diváků. Jihokorejský seriál, na kterém Hwang Dong-Hyuk pracoval 13 let, je totiž pořádně zábavný. Všechny epizody napsal a zrežíroval sám a tvrdí, že pokud se pustí do 2. série, potrvá to opravdu dlouho. Ta první je ale již na světě a je pravděpodobné, že ovlivní i jiné tvůrce, kteří se Squad Game pokusí napodobit. Koncept tohoto projektu je totiž vynikající.

Představ si zkřížení Hunger Games a herního stylu Battle Royale společně s Fall Guys. Neznámá organizace dá dohromady 456 hráčů, kterým dá možnost vyhrát 46 miliard wonů (asi 850 milionů korun). Z těchto 456 hráčů ovšem na konci zůstane jen několik. Od výhry je totiž dělí celkem 6 her, které musí přežít. O tom, že v těchto hrách riskují život, však nevědí.

8 nejočekávanějších říjnových kino filmů: Duna pro nadšence kvalitních filmů, Venom pro fanoušky komiksové zábavy 8 nejočekávanějších říjnových kino filmů: Duna pro nadšence kvalitních filmů, Venom pro fanoušky komiksové zábavy 29. září 2021 9:30

Hned po první hře s názvem Zelená, červená, v níž zemře přes 200 hráčů, hlasují o tom, zda chtějí pokračovat, nebo skončit a vrátit se domů. Jenže jejich životy jsou „doma“ i tak hodné zatracení. Jsou zadlužení, mají velké finanční problémy nebo po nich jde jakuza. Většina se tedy vrátí do hry a začíná krutý boj o život. Tvůrci hry tvrdí, že nikoho do hry nenutili a že jsou féroví, ale to je hloupost.

Někteří hráči mají ve vybraných hrách oproti ostatním účastníkům velkou nevýhodu a o tom, že zemřou, je prakticky rozhodnuto ještě před začátkem hry. Nemluvě o tom, že je ze začátku hned neupozornili na to, co bude znamenat selhání ve hře či porušení pravidel. Chápeme, že to má skvělý kinematografický efekt a seriál tak nabízí výborný moment překvapení, ale samotná idea celých her je pak falešná.

Celkově se v seriálu budeš muset přenést přes nějaké ty logické nesrovnalosti a nesmysly, ale vzhledem k celkové osnově seriálu je to zcela normální a až tak moc nám to nevadilo. Problém jsme ale měli s vedlejší dějovou linií. Ta sleduje policistu odhodlaného zjistit, kam zmizel jeho bratr, který se těchto her rovněž zúčastnil. Dostane se tedy na ostrov, kde postupně hledá důkazy.

Squid Game

Jeho příběh však nemá žádné vyvrcholení. Zakončení tohoto drobného příběhu má být emotivní a šokující, ale je předvídatelné a chladné, takže je ti jedno, co se s postavou stane. Navíc téměř vůbec příběh neovlivní a v konečném důsledku jen natahuje čas. Nedozvěděli jsme se díky němu o hrách a jejich původu nic nového, takže je celá tato dějová linie nakonec zbytečná.

0/10