Osmiválcové verze tak doplňuje lehčí čtyřválcový derivát.
Když na podzim loňského roku Mercedes-Benz představil zcela novou, v pořadí 7. generaci ikonického modelu SL, bylo to vskutku příjemným překvapením. Předchozí zprávy totiž říkaly, že Němci jednu ze svých největších ikon vyřadí z portfolia.
Nakonec se opak stal pravdou, ba co víc, nová generace Sport Leicht vznikne výhradně pod divizí Mercedes-AMG a současně nahradí i SLC, GT C a třídu S kabriolet. Velkým překvapením byla i paleta motorizací, která počítala výhradně s osmiválci jako SL 55 a SL 63.
V uplynulých hodinách se k nim přidává základní provedení, které přichází pod označením SL 43. Přestože pod číslem 43 jsme byli dosud zvyklí na šestiválcové motory, doba se mění a s ní i motory.
Novinka totiž v základní podobě získává jen dvoulitrový benzínový motor M139, čímž se slavné SL vrací ke kořenům, jelikož kdysi ho poháněl právě čtyřválec. Motor M139 pochází z modelů A 45 S a CLA 45 S, pyšní se však jednou unikátní technologií přímo z monopostů formule 1.

Nový základ v nabídce
Dvoulitrový čtyřválec totiž spolupracuje se 48 V mild-hybridním systémem, který disponuje nejen startér generátorem, ale také speciálním turbodmychadlem. To napájí malý elektromotor, který jej roztáčí ještě dříve, než to tradičně učiní výfukové plyny. Závodní technologie má zaručit nejen nižší spotřebu a emise, ale hlavně větší výbušnost, rychlejší nástup síly a instantnější reakce na řidičovy pokyny. Sice jde jen o čtyřválec, ale o nedostatku výkonu nemůže být řeč. Ve srovnání s osmiválci nejde o žádný zásadní výkonnostní propad:
- SL 43 – 280 kW/381k a 480 Nm, z 0 na 100 km/h za 4,9 s, maximálka 275 km/h,
- SL 55 – 350 kW/476 k a 700 Nm, z 0 na 100 km/h za 3,9 s, maximálka 295 km/h,
- SL 63 – 430 kW/585 k a 800 Nm, z 0 na 100 km/h za 3,6 s, maximálka 315 km/h.
Hybridní soustava umí následně sekundovat ještě dodatečnou silou 10 kW/14 koní. I nejzákladnější SL tak dokáže akcelerovat na stovku za pouhých 4,9 sekundy, maximální rychlost je elektricky limitována na hodnotě 275 km/h. Podotknout je přitom třeba, že na rozdíl od verzí SL 55 a SL 63, základní SL 43 má pohon výhradně zadních kol, na která posílá sílu 9stupňová automatická převodovka Speedshift MCT.

Napohled jen nepatrné odlišnosti
Menší motor má zaručit nižší váhu a lepší ovladatelnost. Základní SL s váhou „jen“ 1 810 kilogramů má upravené stabilizátory a decentně jinak nastavené tlumiče podvozku AMG Ride Control.
Věcí volitelné výbavy je paket Dynamic Plus, který tradičně přidává jízdní režim Race, elektronický samosvorný diferenciál a snižuje světlou výšku o 10 milimetrů. Zákazník pak může sáhnout i po řízené zadní nápravě.
Z vizuální stránky se nové SL 43 jen velmi minimálně odlišuje od osmiválcových verzí. Přední a zadní nárazník má decentně odlišné tvarování, snad nejzásadnější změnou jsou proto jiné koncovky výfuku – jsou nadále čtyři a ve smyslu tradic nejsou hranaté, ale oválné. Standardem jsou 19" disky, v nabídce však nechybí ani 20 a 21" kola.
S odstupem času by se nabízené portfolio motorizací mělo rozšířit také o šestiválcovou variantu, tedy SL 53, o něm však zatím nepadly žádné informace. Cenové pořady nového SL 43 ještě zveřejněny nebyly.