Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Emma Chamberlain nám ukazuje, že i s duševními problémy lze dosáhnout velkých věcí.
Sociální sítě se jen hemží influencery a influencerkami a vyniknout mezi nimi je pořádný oříšek. Emmě Chamberlain se to ale podařilo. Jak? Je autentická, upřímná a nebojí se rozplakat i v róbě od Louise Vuittona. Jak se z upovídané depresivní dívky stala ikona generace Z?
Emma Chamberlain se narodila 22. května 2001 v Kalifornii. Její rodina už tehdy měla velké finanční problémy – otec pracoval jako umělec, byl závislý na zakázkách, a když onemocněl, nemohl přinášet peníze do rodinné pokladny. Podle Emmy tak rodina často prožívala „těžké časy“, které vyvrcholily až v to, že se její rodiče rozvedli.
Už tehdy Emma začala pociťovat první úzkosti, ale snažila se s nimi bojovat po svém. Na střední škole se stala roztleskávačkou a pro pobavení svých kamarádek a kamarádů začala stříhat vtipná videa. Tím však její zájem o studium začal upadat.
Když Emma Chamberlain dospívala, lidé jí často říkali, že až moc mluví. „Ano, jsem upovídaná. Ale neberu to jako něco špatného. Naopak, jen díky tomu jsem nastartovala svoji kariéru, protože jsem se se svým životem začala svěřovat náhodným lidem na internetu,“ uvedla Emma v rozhovoru pro Vogue.
Tím se dostáváme k tomu, čím se Emma proslavila. Když jí bylo 16 let, prodělala těžkou depresivní epizodu, po které jí bylo doporučeno, aby si našla nějaký „koníček“. Nějaké východisko. „Potřebovala jsem něco, pro co bych se nadchla. Kvůli čemu bych ráno vylezla z postele. Něco, co by mě rozptýlilo od duševní bolesti, kterou prožívám,“ svěřila se později ve svém podcastu Anything Goes. V roce 2016 se proto rozhodla založit si vlastní YouTube kanál.
První videa, která Emma nahrávala na svůj nový kanál, ukazovala, jak se pokouší vařit, jak šetří, jak jede s tátou na výlet a další. Už od začátku je však jedno spojovalo – ten charakteristický styl, kdy se Emma nebojí udělat si srandu sama za sebe. To lidi bavilo a její fanouškovská základna začala růst.
„Pamatuji si, že když jsem začala natáčet videa na YouTube, tak jsem se snažila napodobit to, co zrovna letí. Ráda jsem konzumovala obsah o oblečení a make-upu, takže jsem se snažila dělat to samé. Pak jsem ale prozřela a zeptala se sama sebe, proč to vlastně dělám. Že není třeba napodobovat něco, co už tu je. Že musím přijít s něčím novým,“ popsala.
Pozlátka a strojené záběry proto odhodila a světu se začala ukazovat taková, jaká je. Bez make-upu a v nelichotivých úhlech. „Emma Chamberlain se vyhýbá make-upu, občas vynechá sprchu a zdá se, že je jí jedno, jestli vypadá divně nebo ji kamera natáčí z nelichotivého úhlu,“ napsal magazín The Atlantic. Emmu však zároveň označil za jednu z nejdůležitějších youtuberek současnosti.
To je ono. To je to, co na YouTube chybělo a co lidé potřebovali – autentičnost. Emmina videa začala získávat na popularitě a pomáhalo jim i to, jakým způsobem jsou sestříhána. Jsou vtipná, komediální, plná zvukových memes a textových překryvů, což bylo tehdy velmi inovativní.
Už v roce 2019, tedy jen tři roky poté, co Emma odstartovala svoji kariéru na YouTube, ji časopis Time označil za jednu ze 25 nejvlivnějších osob na internetu. O rok později ji Forbes zařadil mezi 30 pod 30 a deník The New York Times ji vychválil za její autentičnost.
„Proč tě lidé tak milují?“ ptal se Emmy Jimmy Fallon v show The Tonight Show. Youtuberka se zdráhala odpovědět, ale nakonec přece jen povolila. „Nikdy jsem se nebála zranitelnosti. Je mi jedno, jak budu vypadat, je mi jedno, jak moc trapnou historku budu sharovat… Hlavně když to někomu pomůže. Když se bude cítit, že je pochopen. To je pro mě mnohem důležitější než nějaká trapnost,“ popsala.
Milionářka „od vedle“
Přidej se do klubu Refresher+ již od 125 Kč 25 Kč
Co se dozvíš po odemknutí?
Nezajímají ji jen fast fashion hauly a pozvánky na posh akce. Emmu si gen Z zamilovala hlavně pro její postoj k duševnímu zdraví i otevírání tématu nízkého sebevědomí.
Nebojí se o nízkém sebevědomí mluvit a někdy kvůli úzkostem i přeruší natáčení.
Jak si vybudovala silnou základnu fanoušků a z youtuberky se stala módní ikonou.
To, jak se Chamberlain prezentuje na sociálních sítích, nás baví a zároveň nám to dává pocit, jako bychom trávili čas s kamarádkou „od vedle“. Ve skutečnosti však sledujeme 23letou milionářku, jejíž čisté jmění je odhadováno na 22 milionů (téměř 500 milionů korun).
Emma Chamberlain si během osmi let vybudovala mezi tvůrci a tvůrkyněmi na sociálních sítích velmi silné jméno. Její Instagram sleduje 15,2 milionu lidí, její YouTube se pyšní 12 miliony followerů a na TikToku mladou Američanku sleduje téměř 400 tisíc lidí. A to i přesto, že před nedávnem svůj profil smazala a na tom aktuálním má zveřejněná pouze čtyři videa.
Youtuberka si tak vybudovala silnou základnu, která sleduje a podporuje každý její krok. Ať už je řeč o podcastu Anything Goes, nebo o brandu Chamberlain Coffee, který se těší čím dál větší popularitě.
Není se proto čemu divit, že po spolupráci s Emmou touží snad všechny značky světa. Youtuberka si však důkladně vybírá, s kým bude spolupracovat, a v posledních měsících jsi ji tak mohl*a vidět především zahalenou do Louise Vuittona nebo ověšenou šperky Cartier. Jasně, tohle nejsou úplně gen Z friendly značky, ale… z Emmy Chamberlain se stala módní ikona!
Jezdí na fashion weeky po celém světě, moderuje na Met Gala, setkává se s největšími jmény showbyznysu a natáčí kampaně pro největší brandy na trhu. I přes to všechno však Emma říká, že její osobnost se nemění. „Je to požehnání, ale občas se mi stane, že musím celé natáčení pozastavit. Že jsem prostě příliš nervózní a mám pocit, že to nemůžu dělat. Zároveň to ale chci dělat. Takže takřka každý den musím překonávat svoje strachy a svoje bolesti,“ popsala.
Emma Chamberlain i nadále zůstává věrná svým fanouškům*fanynkám, a když dotočí kampaň pro Louise Vuittona, začne k masám na sociálních sítích promlouvat o duševním zdraví, udržitelnosti nebo třeba o nízkém sebevědomí.
Miláček gen Z otevřeně promlouvá o svém vztahu k alkoholu a kouření trávy, kterým se po špatné zkušenosti už vyhýbá, o tlaku, který je na ni vyvíjen, i o boji s úzkostmi. „Někdy mám z některých témat trochu obavy, ale nakonec mám stejně nejradši ty epizody, které jsou pro mě nepříjemné. Třeba takové, kdy mluvím o svém těle. Ani já nemám všechny věci vyřešené a nejspíš je nikdy nevyřeším. Ale můžu se podělit o to, jak s nimi bojuji,“ uvedla.
Její content se tedy aktuálně nejvíce opírá o to, co může pomoci ostatním. Chamberlain hodně promlouvá o péči o sebe sama, radí, jak se posunout mimo svou komfortní zónu, jak se vypořádat s nízkým sebevědomím a dalšími. A tento obsah je přesně to, co lidé chtějí. Za posledních 15 let v USA prudce vzrostl počet lidí s depresemi, úzkostí a se sklony k sebepoškozování. A neříkáme, že slova Chamberlain takové lidi „vyléčí“, ale minimálně v nich mohou najít útěchu, že v tom nejsou sami.
V posledních týdnech se pak na sociálních sítích hojně hovoří také o vztahu Emmy se zpěvákem Tuckerem Pillsburym, kterého můžeš znát pod pseudonymem Role Model. Ten byl s Emmou ve vztahu od roku 2020, ale koncem roku 2023 se pár rozešel, což vzbudilo velký poprask.
Internet tenhle pár miloval a jeho rozchod špatně nesl. A o to víc, když pak začátkem května tohoto roku Tucker vydal novou píseň Deeply Still In Love. „Slyšel jsem, že sis možná našla někoho nového. Pořád to nemůžu překousnout, ale myslím, že jsem na tebe pyšný. Dnes večer jsem šel ven, sakra, vůbec se necítím stejně. Snažím se na tebe nemyslet, dokud jsem ji neoslovil tvým jménem. Ale budu v pohodě, nic netrvá věčně,“ zpívá v ní.
„Je mi to líto, ale stále jsem do tebe hluboce zamilovaný. Zamilovaný do tebe. No tak, to pro tebe nejsem dost dobrý?“ ptá se Tucker Emmy. A internet z toho šílí.
„Prosím, Emmo, vrať se k němu,“ píší lidé na TikToku. „Tenhle kluk je plný zelených vlajek. Chce tě zpátky!“ přidávají se další. Poslechne je Emma? Uvidíme, ale držíme jí palce!
Každopádně jsme moc rádi, že mezi všemi strojenými videi na sociálních sítích můžeš najít i taková, která jsou upřímná, otevřená a která ukazují, že život není jen růžový. A jak nám ukazuje rostoucí popularita Emmy Chamberlain, tohle je přesně to, co mladé generace chtějí. Nezajímají je hauly plné fast fashion, obrovská množství PR balíčků s kosmetikou nebo posh akce. Zajímá je, jak se starat o naši planetu, jak žít udržitelným způsobem života a jak pečovat o duševní zdraví. Děkujeme, Emmo.