„Mediální trh prochází velkými, až drastickými změnami. Standardní i online média se otřásají v základech či přímo zanikají. Proto chceme být o krok napřed, zůstat relevantními a zachovat si pozici lídra v inovacích," říká Feňuš, nový Country Head.
K tomu je žádoucí jasná strategie a strukturální i personální změny,“ upřesňuje. „Rozloučili jsme se s částí redakce a content týmu. Měníme strukturu, nástroje a procesy a na podzim připravujeme nové, neotřelé formáty. To je jediný způsob, jak nejen přežít, ale moct dál růst a inovovat.“
Patrik Feňuš je na pozici Country Heada českého Refresheru od začátku roku. Má 10 let zkušeností se zaváděním inovací, projektovým řízením, business developmentem a digitální produkcí. V ekosystému Impact Hub vedl tým, který má za sebou desítky programů zaměřených na inkubaci startupů a rozvoj projektů se společenským dopadem. Pracoval také jako konzultant, Google trenér digitálních nástrojů a technologií nebo šéf kreativního studia.
„Naše mise zůstává stejná – informovat, bavit a vzdělávat lidi skrze fresh obsah, zážitky, produkty a služby. Naší vizí je být svobodným a důvěryhodným médiem, které pomáhá vytvářet z dnešního světa lepší místo,“ uzavírá Feňuš.
Vedení největšího online média pro moderní generaci doplnila také Veronika Patzeltová v pozici People Partner. „Chceme navázat na hodnoty, talent a ambice Refresher týmu. Naším cílem nadále zůstává mít semknutý, zapálený tým, který produkuje respektovaný obsah pro moderní generaci,“ říká Patzeltová, která předtím působila jako HR Business Partner v Red Bull.
Novým šéfredaktorem se stal Tomáš Hrábek, který předtím 12 let působil jako stratég a kreativec v reklamních agenturách YYY a Symbio. „Refresher je unikátní médium se správnými hodnotami a velkým dosahem zejména u mladých lidí. Proto vnímám velkou zodpovědnost za to přinášet nejen zábavný obsah, ale i hodnotný – takový, který rozšiřuje obzory, nabízí nové perspektivy a napomáhá k vytváření respektující společnosti.“
Šéfkou kreativy zůstává Bára Riessová, která v Refresheru působí od roku 2022. „V současném stavu trhu je ještě důležitější budovat moderní médium jako kombinaci silné, nezávislé redakce a vlastní kreativní divize, která zastává roli reklamní i mediální agentury.“
„Vidíme, že trh se mění, a tradiční mediatypy už klientům nestačí,“ doplňuje Martin Honko, který zastává pozici Head of Sales sdílenou pro český i slovenský trh. „Naše ambice je být lídrem těchto změn a přicházet s novými, speciálními formáty, včetně různých druhů nativní obsahové reklamy. Těší mě, že naši partneři a klienti mají o nové formáty zájem, a že doceňují naše unikátní zaměření na mladší cílové skupiny či přesah za české hranice, na Slovensko i do Maďarska.“
Vedení doplňují Patrik Války, který má na starosti byznys a strategické operace pro CZ & SK a šéfka inovací CZ & SK Sára Sarvašová. Oba působí v Refresheru od roku 2019. CEO Refresheru je i nadále Gábor Boros.
Český Refresher je odnoží stejnojmenného slovenského projektu, navštěvuje ho až 1,7 milionu uživatelů měsíčně. Obsah z dílny Refresheru sleduje napříč platformami více než 700-tisíc followers. (Nejen) mladé generaci přináší novinky a trendy ze světa hudby, módy, sportu, technologií, zdraví, lidských práv a mnoha dalších oblastí. Kromě lifestylového média Refresher v roce 2023 spustil také zpravodajský projekt Refresher News, který informuje o aktuálním dění a společenských tématech.