Danielle vyrostla v Mnichově, v tvorbě ji však ovlivnila pražská atmosféra.
Pětadvacetiletá Danielle Kindmann má bakalářský titul v oboru Fashion and textile a magisterský titul z marketingové komunikace. Narodila se ve znamení raka, když byl měsíc v kozorohu a ascendent má ve vodnáři. A možná i díky tomuhle postavení hvězd zvládá najednou pracovat jako Media Sales Representative u nás v Refresheru, a zároveň navrhovat oblečení pod svou vlastní značkou Plitek.
Abychom to rovnou uvedli na pravou míru i pro ty, kdo nejsou astro freaks: „Vodnář je takovej spíš racionálnější a všechny věci promýšlí – to mi pomáhá mít v životě strukturu. To, že jsem ve znamení raka mi dává zase emoční a kreativní stránku. Proto si myslím, že si držím oba obory – návrhářství i marketing,“ vysvětluje Danielle.
Upcycling, unisex, latex
Nejvíc signature je pro tvorbu Danielle upcycling. „Začala jsem s navrhováním po maturitě a měla jsem morální problém s tím, že i když je na naší planetě milion věcí, pořád vytváříme něco novýho. Nedávno jsem viděla výzkum, který říkal, že i kdyby se teď zastavily všechny továrny, máme na světě oblečení pro dalších 6 nebo 7 generací. Upcycling je tvorba z něčeho, co už tady je, není potřeba nová látka. Já třeba používám odstřižky z jiných kolekcí, dělá to každý kousek ještě víc unikátní,“ vysvětluje.
Dalším důvodem, proč se rozhodla pro upcycling je, že tak vznikají opravdu originální modely. „Někdo mi přinese oblečení, který už nepoužívá a vymyslíme, jak by se dalo upcyklovat do něčeho lepšího. Teď jsem třeba dělala denimový šaty jenom ze starých džínů,“ popisuje.
Mimo upcyclingu se věnuje experimentální tvorbě. Její model připomínající sušené maso jsi mohl*a zaznamenat mezi outfity na zářijovém fashion weeku, kam ho vynesl influencer Pufflick s doprovodem. „Je to tekutý latex. Když ho dáš 4 nebo 5 vrstev na sebe, vypadá jako suchá kůže. Udělala jsem z toho dva fity – dvoje kalhoty a jednu vestu. Výroba trvala půl roku, ale určitě chci dělat další věci. Myslím, že třeba kabelka by byla super,“ plánuje.
„Baví mě pracovat s printama. Dělala jsem třeba s printem, kterej na dálku vypadal jako růžový srdíčka, ale když se člověk přiblížil, viděl, že jsou to růžový penisy. Přišlo mi to do pánský kolekce zábavný.“
Přestože většinu života prožila v Mnichově, v tvorbě ji inspirovalo především české prostředí. „Zajímal mě rozdíl mezi tím, jak vyrůstali západní mladiství a mladiství na sídlácích v Praze. Porovnávala jsem kulturní rozdíly – o čem se ty lidi baví, jak tráví čas. Přijde mi inspirativní, že mladí v Česku mají větší naději a celkově je tu větší politická angažovanost, protože nechceme, aby se komunismus opakoval. To mě vedlo k tomu, že pracuju s tématama, jako je pomíjivost, naděje a změna,“ popisuje Danielle.
Jak těžké to má mladý návrhář v Česku?
„Jeden můj známý jednou řekl: Když se ti líbí holka, ale ty jí máváš ve tmě, tak si tě nevšimne. A toho se držím,“ směje se Danielle. „Člověk se musí pořád snažit dělat content a přicházet s novými věcmi. Návrhář musí být v dnešní době i social media specialist a vyznat se v algoritmech,“ dodává.
Její náplní práce nejsou jen obchodní schůzky nebo navrhování oblečení, ale i správa instagramového účtu, kam pravidelně přidává fotky svých modelů. Až hodiny práce jí u toho pomáhají ušetřit produkty od Samsungu vybavené množstvím šikovných funkcí. Vyzdvihla telefon Samsung Galaxy S24 FE a jeho funkci Asistent fotografií, se kterou se dá díky zabudované AI jednoduše smazat, přesunout, oddálit i přiblížit objekt či přeostřit celou fotku. „Můžu si fotku z mobilu sharenout přímo do tabletu a začít upravovat. Nepotřebuju žádné další programy,“ říká Danielle. Tenhle telefon je navíc stylovka, kterou si můžeš pořídit ve čtyřech barevných variantách – modré, černé, zelené a žluté.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Kromě toho, že je návrhář tak trochu social media specialist, potřebuje i jisté produkční schopnosti. Zorganizovat módní přehlídku totiž není zrovna jednoduché ani levné. Na velkých módních akcích podle Danielle stojí prostor v řádech desítek až stovek tisíc korun. Zároveň je to ale velká příležitost k tomu, aby si její tvorby někdo všiml.
„Většina modelů, které jdou na přehlídku, jsou showroom prototypy a vrací se do ateliéru. Podle nich si pak klienti objednávají zboží do butiků nebo se půjčují na červený koberec a další události,“ vysvětluje Danielle. Její modely si na eventy půjčuje například Boris Hrivňák.
„Odpadla bych v moment, kdy by si Lady Gaga vzala něco ode mě. Její tvorbu pozoruju od malička, je to pro mě zdroj inspirace. Jeden z mých utopických cílů je udělat jí nějaký show outfit.“
„Nechci mít ve 30 burnout“
„V Refresheru jsem na full-time. Plitek dělám jako koníček po práci a o víkendech,“ říká Danielle. Což nás přivádí k otázce, jak si plánuje čas a co jí pomáhá zvládat všechny úkoly. „Používám to-do listy, kalendáře, připomínky a poznámky, bez kterých bych nevěděla, na co jsem myslela včera nebo před týdnem,“ popisuje a zmiňuje se o funkci poznámkového asistenta Galaxy AI, který dokáže přepisovat nahrávky do poznámek, a následně z nich vytvořit přehledné shrnutí. „Je to super, když jsi na schůzce s klientem. Galaxy AI vytvoří z poznámek stručnější přehled, takže se mi snáz vytváří brief.“
Celkově se snaží dodržovat work-life balance a hlídá si mentální zdraví. „Po práci chodím na jógu, do gymu nebo sportuju. U toho se uklidním, a když na nic nemyslím, povědomě mi začnou chodit nový nápady pro obchodní práci i návrhářství. Co ale dělám nejradši, je chození do galerií a muzeí. Můžu se v těch dílech ztratit a úplně vypnout,“ říká.
Na otázku, jestli by se chtěla v budoucnu věnovat naplno pouze návrhářství, však odpověděla překvapivě: Zatím mě naplňuje to, že žiju dva světy najednou. Přijde mi, že se vzájemně doplňují. Návrhářství chci dát do budoucna větší prostor, ale pořád to asi budu chtít mít půl na půl.“