Víme, co je důvodem toho, proč se seriálová Abby tolik liší od té z videohry.
Seriálová adaptace HBO slavné herní série The Last of Us se u diváctva i kritiků dočkala mimořádného uznání. Fanoušci a fanynky si ji nejen užili, ale snaží se v ní hledat řadu rozdílů. Zajímavý je i přístup, jak seriál v aktuální druhé řadě zachází s postavou Abby.
Proč herečka není svalnatá?
Abby z videohry je obrovská, je to urostlá žena s velkými svaly, které jsou pro ni naprosto typické. Její seriálová představitelka, Kaitlyn Dever, je však ve skutečnosti pravý opak. Měří okolo 158 centimetrů a zdaleka není žádnou kulturistkou. Tvůrci seriál po ní mimo jiné ani nepožadovali, aby nabrala 40 kilo svalů.

Tuto změnu již dříve vysvětlil i spolutvůrce Neil Druckmann. Podle něj by bylo extrémně obtížné najít herečku ve velikosti Abby a v podobném věku, což by výrazně zúžilo okruh hereček, ze kterých by si mohli vybrat.
Velikost Abby byla ve hře navíc jedním ze způsobů, jak tvůrci chtěli postavu odlišit od Ellie, což mělo jít ruku v ruce i s jejím drsným stylem hraní. „Potřebovali jsme, aby Ellie byla menší. (...) Hraní za Abby mělo v jistém smyslu připomínat hraní na Joela, protože je schopná některé věci vyřešit hrubou silou,“ citoval Forbes slova Druckmanna.
Seriál je také mnohem více zaměřený na drama a celkově je méně akční, takže nevyžaduje, aby byla Abby takto fyzicky silná. Dever je navíc skvělá herečka, proto nakonec zvítězil herecký um nad svaly.
Změn oproti hře je víc
Hned v první epizodě druhé řady seriálu jsme se dozvěděli, že Abby byla členkou Fireflies a má osobní důvod nenávidět Joela za masakr v nemocnici. V seriálu to tvůrci ukázali hned, což je rozdíl oproti hře, kde Abby prostě najednou vstoupí do děje a my vůbec nevíme, kdo je a proč jedná tak, jak jedná. Její minulost se odhaluje až postupně během hraní.
Proč to v seriálu změnili? Neil Druckmann to vysvětlil v rozhovoru pro Washington Post. Všechno je to o struktuře příběhu; ve hře si můžeš během týdne zahrát 20 hodin a dostat se až k příběhu Abby. V seriálu by to ale znamenalo čekat rok nebo dva, než by její chování vůbec dávalo smysl, a to by podle tvůrců nefungovalo. Proto se rozhodli některé věci ukázat dříve.