Letní sezona je v plném proudu a fotografie níže potvrzují, že i pro domácí car spottery to neznamená nic jiného, než ráj na zemi!
Tentokrát bych mohl pro změnu otevřít další, v pořadí šestý sumář rekapitulující dění na naší (pod)stránce Exkluzivní automobily z českých a slovenských cest, naším vřelým poděkováním. V prvních červencových dnech jsme totiž překročili hranici 25 tisíc fanoušků, čímž jsme do letní sezony, která je největším rájem automobilových spotterů nejen u nás, vstoupili s další tisícovkou z vás navíc. To nás opravdu velmi těší, naplňuje a zároveň představuje ještě větší zodpovědnost a snahu, abychom největší skupinu svého druhu v Česku a na Slovensku nasytili tím, kvůli čemu samotnou stránku followujete, respektive klikáte na její obsah. Uplynulé dny se tak nesly v postování především aktuálních, ale hlavně mimořádně exkluzivních kousků, které jsou u nás zastoupené opravdu jen sporadicky. Ti, kteří sledují stránku s pravidelností vědí, o co jde (nejvíc cením skupinu lidí, kteří mají nastavené upozornění, aby jim nic neušlo), hodně z vás ovšem sociálním sítím nepodléhá až tak, proto by jim mohla nejedna exkluzivita ujít.
Právě proto tu máme nový, nazvu to první letní díl, ve kterém najdete dvacítku těch největších bomb z našich cest za poslední období. Kdo by to byl řekl, že vybrat 20 nebylo jednoduché. Před tím, než ovšem přejdeme k samotným záběrům, aspoň okrajově přiblížím poselství projektu, který je mezi fanoušky familiárně znám jako exkluzivitaciest. Svého času u nás stránka jedinečného obsahu (odstupem času vzniklo pár nešťastných kopírek, takže v současnosti jediná stránka svého druhu a rozměrů v dané kvalitě) je místem, na kterém najdete dennodenně (opravdu jsme od založení nevynechali ani jeden den) autentické fotografie z našich cest, na kterých poznáváme staré, ale i nové přírůstky z kategorie luxusních, sportovních, exotických nebo jinak zajímavých a netradičních automobilů. Do dnešního dne tak na jednom místě najdete více než 1200 kvalitních, námi upravovaných fotografií (!), přičemž připomínám, zejména pro nové fanoušky, že pro lepší přehled a hromadné prohlížení jsme už dávno vytvořili alba seskupující jednotlivé spoty podle značek. Samozřejmě, zapomenout nemůžu ani na nejhezčí Instagram pro automobilové nadšence u nás, který odstupem času hlásí také příjemný pokrok. Stejně nás proto těší skutečnost, že náš jedinečný hashtag #exkluzivitaciest se rozšiřuje tak rychle mezi vámi, ba co více, expanduje i do světa.
Omáček už bylo ale dost, před mými dalšími řádky otevřeme fotogalerii 6. dílu.
motor: 4.0 V8, 730 k & 920 N.m, lokalita: Praha, autor: fanoušekTomáš Dvořák
Audi R8 V10 | Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera
motor: 5.2 V10, 525 k & 530 N.m | 5.2 V10, 570 k & 540 N.m, lokalita: Dudince, autor: fanoušek Tomáš T.
Bentley Continental GT Speed MY 2016 (jediné na Slovensku)
motor: 6.0 W12, 635 k & 820 N.m, lokalita: Bratislava, autor: fanoušek
motor: 1.5 R3 + elektromotor, 362 k & 570 N.m, lokalita: Praha, autor: fanoušek Tomáš Dvořák
motor: 4.4 V8, 572 k & 697 N.m, lokalita: Košice, autor: fanoušek Robo V.
Pokud patříš mezi novější fanoušky, určitě si přelouskej předešlé díly - 1., 2., 3., 4., a 5., kde najdeš, kromě jiného, i všechno podstatné o tom, jak to u nás se zveřejňování vašich fotek chodí. Jelikož je před námi letní období, kdy budou ulice pastvou pro oči pochopitelně více jak ve zbylých ročních obdobích, určitě bude fotografií jen přibývat a přibývat, což pro mě s Jakubem znamená zejména hromada práce (možná víc, než si myslíš) proto bychom přivítali někdy více pochopení a méně zbytečných slov. Je potřeba si říct, že si vyhrazujeme právo vaše zaslané fotografie nepoužívat/nezveřejnit, neboť ve stádiu v jakém jsme teď, si můžeme opravdu z čeho vybrat, navíc, množství exemplářů nám z jednoho místa nejednou posílá velmi z vás naráz. Platí ovšem staré známé, pokud jde o opravdu pěkný kousek zachycený na kvalitní fotografii (nepotřebuješ zrcadlovku, min. 70 % fotek na stránce je cvaknutá náhodně smartphony, pro jistotu si ale uveřejněné fotky prohlédni, abys věděl o asi jaké kvalitě je řeč) rádi ho dřív nebo později použijeme. O mimořádně exkluzivních spotech není pochyb, ty jdou na stránku vždy prioritně. Na závěr dodám ještě malou vsuvku, kterou už asi někteří z vás postřehli, byli bychom ale rádi, kdyby ji ti, kterých se to týká, vzali k srdci.
Nad, z vašeho pohledu arogantním parkováním a původem financí majitelů exkluzivit jste se odstupem času už, díkybohu, jakžtakž povznesli. Nejnovějším fenoménem reagujících, tedy vás, je osočování modelů nebo značek, které vám možná nepřirostly k srdci. Věřte, že v současnosti jsou si vozidla podobná jako snad nikdy předtím. Nesuďte je hned podle toho jak vypadají, zejména jak to dělají ti, kteří jednotlivá auta naživo ani neviděli, natož v nich seděli, nedejbože se v nich projeli. Všechno záleží na úhlu pohledu, pod kterým se na dané auto díváte. I k pro vás neatraktivnímu nebo škaredému autu byste si určitě našli cestu, resp. to, co by se vám na něm líbilo, pokud byste ho měli nebo byste se na něj podívali očima majitele. Nikdo není napsané, co je pěkné a co ne, i když se mezitím na trhu ukázalo několik modelů, které bychom možná nikdy nečekali, protože bourají tradice. Marketing je zejména v dnešní době číslo 1, a pokud by byla auta špatná nebo škaredá, nevyráběli by je, jelikož by po nich nebyla poptávka. No opak je pravdou (prodeje a poptávka hovoří jasnou řečí) a to, co tu napíše někdo z Horní Dolní je pro kompetentní absolutně irelevantní. Stejně tak nám přijde z cesty se pozastavovat nad tím, proč si lidé kupují u nás např. supersporty a kroutit nad tím hlavou skrz naše špatné cesty nebo údajně nevyužití potenciálu. Zkuste navštívit evropské metropole poseté kostkovou dlažbou a vysokými obrubníky v úzkých uličkách, kde se takovéto vozy zdržují a trpí podstatně víc. Ostatně, když někdo má peníze a vášeň v autech, koupí si je i kdyby se u nás jezdilo po polích. Nekomplikujme si to, stále platí, že stránka má spojovat. Od fanoušků pro fanoušky!
Vychutnej si zbylé fotografie.
Brabus B63S-700 (Mercedes G 63 AMG) | Mercedes G 350 BlueTEC + kit Brabus PowerXtra D6 S
motor: 5.5 V8, 700 k & 960 N.m | 3.0 V6, 258 k & 590 N.m, lokalita: Bratislava, autor: fanoušek
Ferrari LaFerrari (jediné v Česku)
motor: 6.3 V12 + elektromotor, 963 k & 900 N.m, lokalita: Modrá, autor: fanoušekTomáš Š.
motor: 4.5 V8, 570 k & 540 N.m, lokalita: Bratislava, autor: jakub0040 (BCS)
Infiniti FX Vettel Edition (jediné na Slovensku)
motor: 4.0 V8, 420 k & 520 N.m, lokalita: Bratislava, autor: martinzmartina
Lamborghini Aventador LP750-4 SuperVeloce (jediné na Slovensku) VÍCE TU
motor: 6.5 V12, 750 k & 690 N.m, lokalita: Banská Bystrica, autor: fanoušek Peter H.
Maserati Quattroporte GTS
motor: 3.8 V8, 530 k & 710 N.m, lokalita: Banská Štiavnica, autor: fanoušek Romeo D.
motor: 3.8 V8, 650 k & 678 N.m, lokalita: Trenčín, autor: fanoušek Michal T.
Mercedes-AMG GLE 63 S 4Matic Coupé
motor: 5.5 V8, 585 k & 760 N.m, lokalita: Slovakia Ring (Snídaně s hvězdou), autor: martinzmartina
motor: 5.4 V8, 626 k & 780 N.m, lokalita: Bratislava, autor: jakub0040 (BCS)
motor: 4.0 V8, 802 k & 948 N.m, lokalita: Košice (Moris Cup), autor: fanoušek Matúš B.
Nissan GT-R Nismo (jediné na Slovensku)
motor: 3.8 V6, 600 k & 652 N.m, lokalita: Bratislava, autor: fanoušek Peter H.
Porsche 911 GT3 R3 4.0
motor: 4.0 B6, 500 k & 460 N.m, lokalita: Praha, autor: fanoušek Jirka Sedli Sedlacek l Photogallery
Porsche Carrera GT
motor: 5.7 V10, 612 k & 590 N.m, lokalita: Praha, autor: fanoušek Tomáš Dvořák
motor: 6.6 V12, 632 k & 800 N.m, lokalita: Bratislava, autor: fanoušek Štefan C.
Wiesmann MF4-S
motor: 4.0 V8, 420 k & 400 N.m, lokalita: Praha, autor: fanoušek Jirka Sedli Sedlacek l Photogallery
Pro exkluzivní automobily z českých a slovenských cest sleduj oficiální fb stránku!