Prvotní zprávy se naplnily a trojcípá hvězda rozšiřuje třídu GLC o druhou karosářskou variantu.
Přítomnost autosalonu v New Yorku vyplavuje v malém předstihu na povrch jednu z jeho významnějších novinek, která se bude nepochybně těšit velké oblibě i u nás. Řeč je o druhé karosářské variantě nového GLC, které se v portfoliu značky Mercedes-Benz objevuje jako menší alternativa k většímu GLE Coupé. O tom, že ze Stuttgartu přijde co nevidět sportovnější a stylovější provedení středně velkého SUV nebylo žádným tajemstvím, zejména uvážíme-li loňský koncept, který sklidil obrovský úspěch a zájem. Divit se tomu ani nemůžeme, automobilový svět má totiž v současnosti zcela jasno v tom, co je in a co se prodává jako teplé rohlíky. Zcela nové GLC Coupé do této kategorie rozhodně patří, a tak nám jeho příchod a poselství musí být jednoduše jasné. Stejně zřejmý nám musí být i poslední roky mimořádně povedený a trendy designový jazyk, který nepochybně neobchází ani tento počin. Gorden Wagener, tedy samotný vedoucí designu v rámci koncernu, prohlásil, že GLC kupcéčko je „hot and cool“ a rozhodně s ním musíme jen a jen souhlasit.
4,73 metru dlouhé SUV je citelně kompaktnější, menší a ještě o něco vyváženější než jeho větší bráška, od kterého se však nechal do velké míry inspirovat. To ale v konečném důsledku není nic nečekaného, protože postavit vůz na základech SUV s postupně klesající střechou ve stylu kupéček se na příliš mnoho způsobů udělat nedá - A-sloupek je pod něco menším sklonem, no a pak už nic nebrání seříznuté střeše elegantně táhnoucí se až k zadní části. Tam vyúsťuje do decentního spoileru, pod kterým následně najdeme poměrně známá, horizontálně orientovaná světla s LED jednotkami. Nad nimi vede hrubá chromová lišta, která však tentokrát nepokračuje přes celou šířku, což je spolu s odlišným zadním nárazníkem největší odlišností vůči o třídu většímu vyhotovení. Naopak, přední část je prakticky shodná s klasickým GLC, rozpoznávacím znakem je ale nová maska s diamantovým efektem a pouze jednou vodorovnou lištou, což je charakteristickým znakem tohoto derivátu. Nárazník, jakož i světlomety s LED High Performance technologií zůstávají totožné.
Jako celek i toto kupéčko působí citelně sportovněji ve srovnání s jeho úhlavním nepřítelem, čili BMW X4, to ale nadále hraje spíše na elegantní notu, a to i v případě příplatkového sportovního paketu AMG line. Elegance, komfort a luxus vrcholí zejména při pohledu do interiéru. Ten, protože se bavíme o GL„C“, velkodušně odkazuje na příbuznost k třídě C, protože jeho všechny hlavní součásti a tvar pochází právě odtud. Spolehnout se tak můžeme na perfektní ergonomii s minimem zbytečných tlačítek, protože veškerá ovladatelnost infotainmentu na palubě stojí na sdruženém středovém ovladači s dotykovou plochou, kterou je možné obsluhovat vztyčený 8,4'' displej multimediálního systému. Hodnotným dojem i zde dotvářejí velmi pěkně vypadající dekory, pravý hliník, dřevo nebo do rukou perfektně padnoucí multifunkční tříramenný volant, který je možné si pořídit se zespodu seříznutým věncem.
Motorová paleta je již déle dobře známá - dieselové jednotky bude zastupovat osvědčený agregát M274 s objemem 2,1 litru. Ve vyhotovení GLC 220d 4Matic Coupé nabídne výkon 125 kW / 170 koní, tato motorizace se však objeví i v GLC 250d 4Matic Coupé, kde je naladěna na výkon 150 kW / 204 koní. Zajímavostí je, že nehledě na výkonnostním rozdílu, automobilka v obou případech hovoří o kombinované spotřebě na úrovni 5 litrů na sto kilometrů. Benzínové verze zhmotňuje čtyřválcový dvoulitrový turbomotor se silou 155 kW / 211 koní v modelu GLC 250 4Matic Coupé. Později se ukáže i plug-in hybrid GLC 350e 4Matic Coupé, kde kromě posledně jmenovaného benzinového čtyřválce najdeme elektromotor s výkonem 85 kW, díky kterému dokáže tato GLC udělat až 32 kilometrů výhradně na elektřinu. Jeho spotřeba by se v kombinovaném cyklu přitom měla pohybovat na úrovni 2,6 l / 100 km. Většinová pozornost se nepochybně soustředí na vrcholnou verzi Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupé, která počítá s 3litrovým šestiválcem a silou 270 kW / 367 koní, což bude ve spojení s těmito atraktivními křivkami zaručený recept na úspěch. Ve všech případech se o zpřevodování stará 9stupňová převodovka 9G-Tronic.