Německá automobilka má buď pořádně promyslená marketing, nebo opravdu velkou smůl.
Volkswagenu se jednoduše lepí smůla na paty. Nemyslím tím teď právě nedávný skandál kolem naftových agregátů, ale to, že za poslední týdny vyšlo na povrch více informací, než by kompetentní ze strany této německé automobilky chtěli. Není tomu tak dávno, co jsme vás informovali, že na internetu se v předstihu objevila finální podoba faceliftovaného Golfu, ba co víc, krátce nato se ze stejného zdroje ukázalo několik exteriérových i interiérových záběrů i nového CC, které má přijít až příští rok. Neuběhl ani měsíc a přímo z patentového úřadu průmyslového designu spatřilo světlo světa několik skutečně výmluvných fotek nebo lépe řečeno počítačových vizualizací, na kterých není nic jiného než zcela nová, v pořadí již třetí generace největšího SUV od Volkswagenu, nový Touareg. Jeho příchod je naplánován na příští rok, protože současná podoba má již 6 let na krku a v duchu klasického generačního cyklu je tedy nejvyšší čas pomalu, ale jistě přijít s nástupcem. To, jak bude nový Touareg vypadat, je díky fotografiím níže již více než jasné, protože to, co vidíte je (pravděpodobně) opravdu velké SUV, které se začne odhalovat až za několik měsíců.
Jak se předpokládalo, jeho základem bude nová platforma MLQ evo, což značí nejen citelný úbytek hmotnosti, ale také skutečnost, že půjde o technicky velmi podobné vozidlo s modely Q7 a Bentayga. Exteriérové záběry ukazují, že třetí pokračování se relativně citelně změní, čili jinými slovy, postihne ho obdobný osud jako nový Tiguan. S ním má však, kupodivu, společné jen minimum detailů, neboť zevnějšek se nese v duchu konceptu T-Prime GTE, který posloužil jako jakási designová předzvěst Touarega. Výsledkem tak je skutečně obrovská maska s několika horizontálními lištami a plynulým napojením na přední full-LED světlomety. Tento detail jsme v daném rozsahu poprvé spatřili už i na patentových snímcích zmíněného CC, v tomto případě jsou však čelní partie podstatně masivnější. Touareg zaujme i členitějším nárazníkem a celkově robustnější karoserií, která se více přiostří a dostane podstatně větší hrany. Největší SUV navíc značně naroste ve všech směrech, navíc by mělo jít o nejluxusnější model značky, který bude možné pořídit nejen v nové, až 7místné verzi, ale i 4místné, jejíž součástí bude menší zadní „salonek“. Jak naznačují fotky, součástí nejvyšší výbavy budou plně digitální budíky, které budou přímo propojeny s centrálním displejem multimediálního prostoru. Pro teď je to však snad vše, co můžeme z fotek vyčíst, na závěr ještě doplním, že pod kapotou nebudou, chválabohu, chybět šestiválcové motory, dočkáme se ale i plug-in hybridu.