Video ukazuje situaci, co se (ne)stane, když se elektromobilu Tesla zcela vybijí během jízdy akumulátory.
Když palubní počítač v automobilu s konvenčním pohonem hlásí zcela prázdnou nádrž a nulový dojezd, realita je taková, že několik kilometrů ještě přece jen bezpečně ujedete. Mohou za to nejen odchylky ukazatele teoretického dojezdu, ale také skutečnost, že palivoměrné systémy nejednou zkreslují, ale zároveň i schválně "přehánějí". Tento kritický stav prázdné nádrže se však dá rychle napravit, a to návštěvou benzínové pumpy, kterých je více než dost, respektive, díky předpokládanému dojezdu se dá jízda předem naplánovat, aniž byste zůstali někde "viset". Jenže, pokud jde o elektromobily, nabíjecích stanic je nesrovnatelně méně, a tedy pokud řidiči elektromobilů cestují na delší trasy, nemohou se vyhnout preciznímu plánování. I přesto se však může velmi snadno stát, že předpokládaný dojezd k nejbližší nabíječce negativně ovlivní nečekaná kolona, objížďka, nízká venkovní teplota či jiné nepředpokládané omezení. Síť klasických čerpacích stanic je skutečně obrovská, proto i tyto nežádoucí okolnosti nejednu situaci moc nemění, elektrické automobily to ale může značně ovlivnit.
Jistý Dán na svůj YouTube MrFirelakeDK zavěsil video, které v praxi ukazuje situaci, kdy se jeho elektromobilu Tesla Model S 85 D zcela vybijí během jízdy akumulátory, ale on má v plánu absolvovat ještě několik desítek kilometrů. V tomto okamžiku by se dalo předpokládat, že elektrické vozidlo každou chvíli zastaví. Vždyť v jeho útrobách se nenachází žádná palivová nádrž, kde by jednoduchý plovák mohl zkreslovat situaci, právě naopak, zbylá energie se dá velmi snadno vyčíslit. Jak však ukazuje video, pravda je očividně někde jinde a dá se předpokládat, že opět záměrně. Od momentu, kdy se na přístrojovce objeví zcela prázdná baterie a dojezd 0 km, ujede Tesla za přítomnosti aktivované funkce Autopilot v rychlosti 110 km/h (!) ještě 16 kilometrů. Následně se rychlost omezí, ale při rychlosti do zhruba 40 km/h absolvuje elektromobil dalších 6 kilometrů. Podotknout je přitom třeba, že tento test se uskutečnil během venkovní teploty jen kolem 10 stupňů, což nejsou pro akumulátory zdaleka optimální podmínky. Je tedy více než pravděpodobné, že během ještě šetrnější jízdy v teplejším období by to bylo ještě více než úctyhodných 22 kilometrů.