Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
4. února 2017 11:21
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Škoda Octavia RS 245: Nejvýkonnější a nejrychlejší Octavia v historii značky odhalena

TECH
Uložit Uložené

Její příchod jsme očekávali, že se tak stane ale už nyní, vskutku překvapilo.

Škodovka nenechává nic náhodě a před autosalonem v Ženevě vypouští do světa další novinku. Po všelijakých provedeních nového SUV Kodiaq tentokrát přichází na řadu nejúspěšnější model značky. Ten jsme nedávno poznali v poměrně dost kontroverzní podobě, která přišla s faceliftem. Do dnešního dne jsme viděli všechny karosářské varianty v modernizované podobě, zdálo se tak, že na nejbližší měsíce „máme vyřízeno“. Jenže, div se světu, mladoboleslavská automobilka se rozhodla, že i navzdory relativně velkému množství novinek odhalí už nyní i avizovanou třešničku na dortu, vrcholný model Octavia RS 245. Jak již tušíte, nejnovější přírůstek do portfolia značky se stává vůbec nejostřejším provedením Octavie všechny dob, jelikož je RS 245 nejvýkonnější a zároveň i nejrychlejší sériově vyráběná Octavia v historii. Radikálně změněná maska ​​za sebou ukrývá dobře známý přeplňovaný motor 2.0 TSI, který však v tomto případě obdržel menší porci síly navíc – 180 kW/245 koní a točivý moment 370 Nm v rozmezí od 1600 do 4300 ot.

Nástupce dosavadní verze RS 230 přijde na trh někdy na přelomu měsíců květen a červen, kdy bude tak na výběr mezi klasickým modelem RS a provedením s 15 koňmi navíc. Popravdě řečeno, výkonnostní navýšení je však jedna z těch méně důležitých změn. 245 je standardně o 14 milimetrů níže k zemi, navíc rozchod zadních kol je o dalších 38 milimetrů širší, než tomu bylo dosud. Základem jsou dále dvoubarevné 19" disky s efektním designem, stabilizační systém se sportovním režimem, ale hlavně elektronicky řízený diferenciál VAQ, který přináší po jezdecké stránce významný pokrok. Zevnějšek od běžné verze RS dále odlišují černé detaily – zpětná zrcátka, výfuky, ale i sametovější a mohutnější zvuk výfukového systému či o něco větší plakety RS. Full-LED světlomety mají decentně tmavší pozadí, nechybí ani sportovní sedadla s barevnými logy a Alcantarou, perforovaná kůže na volantu nebo hliníkové kryty pedálů. Na výběr je mezi 6stupňovým manuálem, do nabídky se ale zařadilo už nové DSG se sedmi převody. Pro úplnost, tato oktávka zvládne akceleraci z 0-100 km/h již za 6,6 sekundy (6,7 kombi), maximální rychlost je nadále na hranici 250 km/h.

Domů
Sdílet
Diskuse