Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
28. dubna 2017 22:33
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Nástupce Yetiho je téměř celý odhalený. Zmenšený Kodiaq dostane digitální budíky či ovládání gesty

TECH
Uložit Uložené

Kompaktní SUV od Škody prozrazuje téměř vše podstatné.

Testování nového SUV od Škody se blíží do finále a my již brzy poznáme nástupce populárního modelu Yeti. Tím pádem se odstupem času dozvídáme stále více a více informací, no a jinak tomu nebylo ani v případě posledních hodin. Česká automobilka vyšla s pravdou ven a i přesto, že se předešlé zprávy zpochybňovaly, nyní už je oficiálně potvrzeno, že jméno Yeti bude minulostí a my si budeme zvykat na Karoq. Přesně tak se bude jmenovat dvojče Volkswagenu Tiguan a Seatu Ateca. Sice název na první vyslovení zní trochu divně, je však zřejmé, že Škoda se v duchu koncernových trendů snaží také jaksi sjednotit a přiblížit názvy svých SUV - Tiguan - Touareg, Ateca - Arona (přijde brzy) a Karoq - Kodiaq. Kromě toho mladoboleslavská značka přináší i vůbec první oficiální fotografie, kde můžeme vidět dokonce celou novinku. Tedy... Auto nám Škoda sice ukázala celé, ale po vzoru ne tak dávného představení modelů Superb a Kodiaq jde o dokonale zakamuflovaný exemplář. Tak či onak, už teď je to nejpodstatnější dobře viditelné, a tudíž, že Karoq bude v podstatě i po designové stránce zmenšeným Kodiaqem. Škoda pochopitelně zapracuje do designu rozpoznávací znaky, což naznačuje přední a zadní část. Rozdělené čelní světlomety dostanou decentně pozměněný tvar, navíc spodní část světla bude pravděpodobně značně delší. Naopak zadní světla jsou o něco menší a členitější.

Velkou novinkou však bude interiér, kde jako v první Škodě najdeme plně digitální budíky. Právě budíky jsou totiž v současných škodovkách nejednou terčem kritiky, protože na rozdíl od Volkswagenů mají velmi strohou až zastaralou grafiku a zpracování, nemluvě o absenci digitálních jednotek. Ty nakonec přijdou po faceliftu i do Superbu a následně do několika modelů po modernizacích. Zajímavostí je, že tato digitální obrazovka bude mít až čtveřici odlišných estetických rozložení v závislosti na profilech. V nabídce bude i gesty ovládaný 9,2" displej a všechny nejnovější vychytávky ze současných modelů značky. Karoq bude až o 16 cm delší a zároveň o 4 cm nižší než Yeti, nabídne kufr o velikosti 521 až 588 litrů (v závislosti na poloze druhé řady sedadel). Vnější rozměry tak odpovídají Atece, se kterou Karoq sdílí platformu i techniku, včetně pohonu všech čtyř kol prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex páté generace a režimem Offroad. Po stránce motorů je více než jasné, že půjde o identické motory, jaké najdeme v Tiguanu či Atece. Pod kapotou tak nebude chybět ani litrové TSI, zároveň však víme, že Karoq nedostane nejvýkonnější Bi-TDI. Úplnou novinkou bude 150koňový motor 1.5 TSI Evo, který bude zároveň nejsilnější benzínovou alternativou. Naopak dieselové jednotky bude zastupovat především motor 2.0 TDI s výkonem 110 nebo 140 kW. K slavnostnímu odhalení zcela nového SUV dojde již 18. května ve Stockholmu, přičemž na trh se dostanou první kusy v druhé polovině roku.

Domů
Sdílet
Diskuse