Po dlouhých letech se na scénu vrátí osmičkové kupé.
Jak jsme vás už předem informovali, letošní akce Concorso d'Eleganza Villa d'Este se v případě značky BMW bude nést ve znamení řady 8 Concept. Z Mnichova tak přichází počin představený v koncepční podobě, který poslouží jako předobraz příchozího nového modelu značky. Sériová řada 8 přijde v roce 2018 jako součást největší modelové ofenzívy v historii společnosti, přičemž představovat má jakousi esenci toho nejlepšího z moderních kupé německé značky. Sám předseda představenstva Harald Krüger prohlásil, že osmička bude opět reprezentovat špičku sportovních výkonů a exkluzivity. Bavoři tak budou po dlouhých 19 letech prodávat vrcholné kupé řady 6, navíc, v rámci portfolia má nahradit šestkové kupé, které s největší pravděpodobností úplné skončí. Už i samotné tvary naznačují, že BMW řady 8 bude představovat spojení maximální dynamiky, výrazného designu a moderního luxusu. Důležitý model pro expanzi mezi luxusními vozidly má zároveň stanovit nová měřítka mezi kupé vozidly ve svém segmentu.
Koncept se pyšní skutečně atraktivními tvary, které spojují minulost s budoucností – jde o snadno rozpoznatelné vozidlo značky BMW, ale zároveň ukazuje novou a svěží interpretaci ikonických designových křivek značky. Silueta studie modelu Concept řady 8 se nachází nízko nad zemí. Souhra dlouhé kapoty a plynulé linie střechy vytváří dynamický půvab boků, zatímco kolmé linie hran konceptu poukazují na sportovní zaměření vozu. Dominantními prvky jsou široké ledvinky mřížky chladiče, úzké dvojité přední laserové světlomety a otvory pro vstup vzduchu s přitažlivým a sportovním vzhledem přední části. Emotivní zpracování ploch dominuje i zadním partiím studie, kde úzké natažené zadní OLED světla zasahují hluboko do boků a vytvářejí spojení mezi blatníky a zadní částí. Sportovní a lehký pocit ze zadní části nakonec dotváří rozměrný zadní difuzor ve spodní části nárazníku a lichoběžníkové koncovky výfukového potrubí. Třešničkou na dortu je následně specifická šedomodrá perleťová barva Barcelona Grey Liquid a velké, až 21" disky kol z lehkých slitin.
Snad ještě větší senzaci zhmotňuje interiér. Jistě, je pravda, že se stále bavíme o koncepčním automobilu, základní tvarování a součásti palubky budou určitě totožné i v následné produkci. Řidič je za volantem obklopen úzce střiženým prostorem, typickým pro sportovní vozy. Mezi hlavní designové prvky interiéru patří plynulý přechod mezi palubní deskou a výplní dveří i obepínající pocit z interiéru. Centrem palubní desky je střední panel, jehož tvary jsou na poměry BMW opravdu neobvyklé. Pochopitelně jsme svědky minimalistického stylu, minima fyzických tlačítek a těch nejkvalitnějších materiálů podtrhujících exkluzivitu a vrcholný design. Sportovní sedadla mají úzký tvar, přičemž základní kostru tvoří karbonová skořepina čalouněná jemnou kůží. Ve stejném zpracování pokračuje i volant s ručně broušenými hliníkovými rameny. Moderní a prvotřídní nádech interiéru dotváří kombinace karbonu, zmiňovaného hliníku, tmavohnědé a bílé kůže Merino nebo takový ovladač iDrive vyrobený z tmavého křišťálu Swarovski.
Osmičkový koncept předznamenává tvary, které značka BMW brzy přetaví do sériové podoby. Novinka bude stavět na úspěšné tradici, kterou má společnost v oblasti luxusních sportovních vozů, přičemž přinese další vzrušující model. Po stránce techniky zatím mnoho oficiálních informací není, něco však už víme. V základu bude řada 8 poháněna výhradně zadními koly, za příplatek však v nabídce nebude chybět pohon xDrive. Vlajkové kupé bude stát na platformě CLAR (známe už z nové 5 či 7), v tomto případě půjde ale o vlastní rozvor náprav i rozchod kol. Samozřejmě, součástí výbavy budou adaptivní tlumiče ale i natáčení zadních kol. Zprvu se šeptalo i o základním čtyřválcovém agregátu, poslední zprávy ale hovoří minimálně o 3litrovém šestiválci. Asi nikoho nepřekvapí, že nakonec bude následovat 4,4litrový osmiválec. Vrcholem v nabídce bude dvanáctiválec, který známe z modelu M760Li xDrive.