Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Čtvrtek 21. 11. 2019 svátek má Albert

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Zajímavosti - Lidé
9
johnnybravo
11. červenec 2017, 12:24

Z pánských záchodů vybudoval 15letý Nathan impérium s tržbou 1,5 milionu korun ročně. Objednávky od spolužáků přijímá přes Snapchat

Nathan si už vysloužil i trefnou přezdívku.

johnnybravo
11. červenec 2017, 12:24
Z pánských záchodů vybudoval 15letý Nathan impérium s tržbou 1,5 milionu korun ročně. Objednávky od spolužáků přijímá přes Snapchat
Zdroj: Stacey Harris/Wikimedia
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
9
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Žáci a studenti toužící po alespoň minimální finanční nezávislosti neustále zkoušejí získat jednorázovou práci či dlouhodobější brigádu, aby si přilepšili. Už od mladého věku to chápal i Nathan John-Baptiste, který zjistil, že jeho rodiče nejsou nekonečným zdrojem financí, a proto ještě před dosažením 15 let obcházel různé firmy s otázkou, zda by ho najali. Naneštěstí, všude ho poslali pryč se slovy, že když bude starší, má se přijít znovu ukázat a pak mu dají šanci. Věk jednoduše neoklameš, ale můžeš ho alespoň přechytračit jako Nathan, kterého odmítnutí motivovala k tomu, aby rozjel svůj byznys přímo ve škole.

 


 

Teenager zjistil, že ve škole existuje velmi široká klientela ochotná zaplatit za sladkosti přímo v areálu, aniž by museli odcházet někam do supermarketu, a tak se toho rozhodl využít ve svůj prospěch. Nathan si dnes vzpomíná na to, jak se v sedmé třídě dostal na špatnou kolej, přestal se soustředit na školu a svůj čas trávil v nesprávné partii, což změnil až příchod spolužáka, který mu okamžitě začal imponovat a řekl si, že chce být jako on. Hned druhý den proto sebral svých 5 liber a na záchodech ve své škole spustil prodej sladkostí či nápojů, o které byl enormní zájem.

 

Zanedlouho se jeho byznys rozrostl natolik, že za týden dosahoval obrat ve výši 1150 liber, čili 230 liber každičký den a rychle si získal i trefnou přezdívku Wolf of Walthamstow inspirovanou Vlkem z Wall Street. Při tržbě 230 liber za den by přitom za rok mohl vydělat až více než 50 tisíc liber (bezmála 1,5 milionu korun), i když mezi tržbou a čistým ziskem je ještě velký rozdíl.

 

Na pomoc si po několika dnech přizval svého dobrého kamaráda, se kterým mu šla distribuce a prodej sladkostí ještě o něco hladčeji, a do svých podnikatelských aktivit zapojil i moderní technologie, protože každé ráno ohlásil svým zákazníkům, což je dnes k dispozici prostřednictvím Snapchatu. Mnozí studenti si pak své produkty objednali právě přes Snapchat a přes přestávku si je jen přišli vyzvednout, takže čekací doby byly skutečně minimální a poptávka obrovská. Zájem dosáhl až takové míry, že z jednoho kolegy se najednou stalo 11 studentských zaměstnanců, které si Nathan osobně vybíral a následně jim platil polovinu z toho, co za den prodali, takže většinou kolem 5 až 10 liber.

 

Naneštěstí, o velkolepém podnikatelském plánu se nakonec dozvěděli i zástupci školy, Nathana potrestali a zakázali mu prodávat sladkosti svým spolužákům, čímž mu udělali dost velký škrt přes rozpočet, ale postupně se přes to přenesl a vzal to sportovně. Uvědomil si, že celý život nebude moci prodávat sladkosti svým kamarádům ve škole, a tak se začal poohlížet po různých dalších příležitostech, kam by mohly proudit jeho našetřené peníze.

 

Přiznal se, že své získané bohatství nejraději utrácí v těch nejpřepychovějších částech Londýna, kde si chodí vychutnat exkluzivní jídlo a dodal, že ani s větším množstvím peněz se na něj jeho kamarádi nezačali dívat rozdílně. Některým z nich přece nabídl práci a ani jeden se nepokusil poškodit jeho byznys. Nathan má v současnosti velmi jednoduchý plán, protože za několik let by se chtěl stát milionářem. Z prodeje sladkostí ve škole si dokázal našetřit 5 tisíc liber, které se chystá investovat do akcií na burze a nemovitostí, a zároveň ví, že bez tvrdé práce k němu peníze nebudou přicházet jen tak samy od sebe.

 


 

Už před pár dny dokonce ve svých 15 letech získal dvoutýdenní stáž ve společnosti věnující se podomnímu prodeji, kde se chce zdokonalovat ve svých argumentačních technikách a zapůsobit na lidi, kteří ho neznají ze školy. Samotná škola, do které chodil, ho sice potrestala, ale později si ho pozvala na přednášku pro své žáky a požádala ho, aby jim vyprávěl o podnikání a o tom, co ho motivovalo k vydělávání peněz už v tak mladém věku. Na margo podnikatelských úspěchů svého syna se už stihla vyjádřit i Nathanova máma, která oceňuje to, že si vydělává legitimní cestou a nezačal namísto sladkostí prodávat drogy, což je obrovský strašák pro většinu rodičů i zástupců školy.

Zdroj: metro.co.ukFoto: Nathan John-Baptiste Tagy: internet, škola
Ohodnoť článek
201
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.