Čtvrtek 20. 9. 2018 svátek má Oleg

hledej na refresheru

Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.

Personal shopper, který nakupuje luxusní oblečení pro celebrity jako Rytmus nebo Marek Hamšík (Rozhovor)

Být osobním shopperem je jedním z vysněných povolaní v módním průmyslu a 23letý Martin nám tak přiblížil svou kariéru.

13. září 2017, 10:54

Být osobním shopperem je jedním z vysněných povolaní v módním průmyslu a 23letý Martin nám tak přiblížil svou kariéru.

V módní branži se dá aktuálně nalézt množství zajímavých pracovních pozic, které jsou pro většinu lidí jako ze sci-fi filmu, ale živí se jimi stále více lidí od nás i ze zahraničí. Ať už pracuješ v obchodě s teniskami, vyrábíš si vlastní oblečení, studuješ módu na vysoké škole, děláš modeling nebo jsi reseller, příběh 23letého Martina z Partizánskeho pro tebe může být velkou inspirací. Na Instagramu ho najdete pod jménem marchiodilusso_brands, a přestože se před několika lety ještě věnoval profesionálně fotbalu, dnes ho živí móda. Jeho povolání je totiž osobní nákupce, tedy personal shopper, a i když v zahraničí se podobným způsobem živí lidé už desítky let, v našich končinách patří mezi hrstku odvážlivců.


Co bylo pro tebe prvním podnětem k tomu, abys přešel z fotbalu k módě?
Ako futbalista som vždy sledoval módu a bavilo ma to. Vždy som sledoval aj profesionálnych futbalistov, to ako sa obliekajú a všimol som si, že všetky tie Louis Vuitton taštičky a podobné veci pre nich zháňajú personal shopperi, nakoľko na to podobné známe osobnosti nemajú čas alebo sa im nechce. To bolo asi 2-3 roky dozadu, vtedy to bolo všetko len v teoretickej rovine, nakoľko som sa bál, ako by to mohlo fungovať na Slovensku. Keď mi do cesty prišlo zranenie, rozhodol som sa vrátiť k tejto myšlienke, pridal som prvé veci na internet, no prvé 3 mesiace to vyzeralo dosť zle a myslel som si, že s tým rovno aj skončím. Potom ale prišlo zopár objednávok od futbalistov a odvtedy sa to rozbehlo celkom vo veľkom.

 




Mohl bys našim čtenářům přiblížit, jak vypadá běžný den personal shoppera?

Ráno začínam tým, že sledujem čo nové sa udialo vo svete módy, potom balím zásielky pre klientov alebo idem rovno fotiť nové veci a pridávať príbehy na Instagram; to je jeden z tých ľahších dní. Inokedy musím hneď od rána cestovať do Viedne alebo do Bratislavy, zaniesť klientom veci plus kúpiť alebo objednať nové a obehať všetky dôležité stretnutia. Popritom sa ale aj tak musím stále venovať Instagramu, emailom a mojej stránke, kde ľudia stále píšu buď že niečo chcú alebo sa pýtajú, či mám z danej veci určitú veľkosť.

Sháníš tedy luxusní oblečení, ale napsat ti může úplně každý?
Nie je to len luxusné oblečenie, prednedávnom mi napríklad prišla objednávka na šlapky Calvin Klein, u ktorých ide skôr o to, že sú na iných stránkach vypredané a ja by som ich mohol vedieť zohnať. Napísať mi ale môže naozaj hocikto.

n e w s e a s o n #GUCCI Tshirt all sizes available ✅ €650 whatsapp: +421908190879 thanks for all your orders #MARCHIODILUSSOBRANDS #GUCCI

Príspevok, ktorý zdieľa MARCHIODILUSSO_BRANDS (@marchiodilusso_brands),



Personal shopper, který nakupuje luxusní oblečení pro celebrity jako Rytmus nebo Marek Hamšík (Rozhovor)


Nefunguješ jak obchod, čili nemáš všechny věci na skladě. Jak tedy vypadá samotný proces? Dejme tomu, že ti člověk pošle objednávku na luxusní tenisky v určité velikosti.

Človek mi napíše na Instagram a pošle mi fotku toho, čo by chcel. Potom zistím, či viem daný produkt v jeho veľkosti zohnať a odpíšem mu, za akú cenu to bude. Cena závisí aj od poštovného, pretože niekedy idú veci z Anglicka alebo Paríža, inokedy stačí zájsť do Viedne. Po prijatí platby daný kúsok objednám a následne ho klientovi zašlem cez kuriérsku spoločnosť.

Moja práca spočíva v tom, že musím hľadať jednotlivé veci na oficiálnych stránkach alebo u iných predajcov. Ak sa mi to nepodarí na prvý pokus, obvolám všetky predajne danej značky v Európe, nakoľko tie musia vždy držať určité množstvo svojich artiklov na predajni. Ak sa ani to nepodarí, mám v Paríži človeka s ktorým spolupracujem a ak sa to nepodarí nájsť ani potom, musím zákazníkovi oznámiť, že daný produkt neviem zohnať, resp. je už úplne vypredaný. V niektorých prípadoch, ako napríklad u aktuálne najpopulárnejších tričiek Gucci, však stačí počkať mesiac a značka ich znovu naskladní.

Paríž je liaheň módy, nakupujem odtiaľ 3/4 svojho oblečenia. Ak prídeš vo Viedni do Chanel, z novej kolekcie majú napr. 5 rozličných párov tenisiek a keď sa vypredajú, ďalšie nedostanú. Ale ak si v Paríži, dá sa tam nájsť takmer vždy všetko.

 

Některé populární věci se teda určitě vyplatí mít v záloze. Kolik věcí máš zhruba u sebe doma na prodej?
Aktuálne mám asi 10 párov Yeezy, snažím sa odložiť si aspoň jeden pár z každého farebného vyhotovenia. Ďalej mám veľa nedostupných tenisiek Louboutin, ktoré sa z oficiálnej stránky ani len nedajú poslať na Slovensko, z nich mám asi 5-7 párov v rôznych veľkostiach. Najviac sa teraz zameriavam na značku Givenchy, či už sú to tričká, mikiny, kraťasy, šlapky; Louis Vuitton taštičky, batohy; Chanel kabelky, tenisky a veľa ďalšieho. 


 

Je o tebe známo, že mezi tvé zákazníky patří i několik domácích celebrit. Jak se ti podařilo dostat k podobné klientele?

Prvá celebrita, ktorá u mňa nakúpila bol Rytmus. V živote by som to nečakal ale po tom, čo som ho oslovil mi odpísal, že by určite mal záujem a že mu mám poslať fotky. Pamätám si to ako včera, stretli sme sa na benzínke pri Auparku, kde si skúšal zopár kúskov a bol strašne prekvapený z toho, ako sa mi podarilo podobné veci zohnať, pretože si už dlhšiu dobu zakladá práve na značke Givenchy. Ďalej to bol Pil C, ktorý si u mňa objednával Balmain tričko a potom sa to rozbehlo vo veľkom: Separ, Tina, Johnny Mečoch, futbalisti Hamšík, Mak, Škriniar alebo tenistka Magdaléna Rybáriková. Asi najväčšia celebrita bol však pre mňa osobne španielsky futbalista Álvaro Negredo.

 

Existuje vůbec na Slovensku mezi personal shoppery nějaká konkurence?

Považujem sa za jedného z prvých, kto to tu na Slovensku začal ale teraz zhruba po roku sa už podobnej kariére venuje viacero ľudí. Mal som aj jedného kamaráta, ktorý mi napísal, že by mal záujem o niektoré z mojich vecí. Všetko som mu pofotil ale neprišla mi od neho žiadna platba. Neskôr som našiel jeho stránku, na ktorej sa prezentoval s mojimi fotkami, a to bola asi moja prvá skúsenosť s konkurenciou. Ale ja som z toho rád, ľudia si aspoň uvedomia, že to nie je len o tom, že čávo si tuto objedná a zájde na poštu. Najdôležitejšie je totiž udržať si stálu klientelu a kvalitný servis. Aj ja sám spolupracujem s rôznymi personal shoppermi, niekedy tak aj na mojej stránke nájdeš cudzie fotky, ale vždy je to na základe dohody medzi ním a mnou, nie len tak stiahnuté z internetu.

Personal shopper, který nakupuje luxusní oblečení pro celebrity jako Rytmus nebo Marek Hamšík (Rozhovor)



 

Zažil jsi už při nakupování i nějakou kuriózní příhodu nebo máš nějakou vzpomínku, která ti utkvěla v paměti?

Spomínam si na nákup Yeezy Boost 350 V2 Zebra, ktoré sa mi prvý krát v živote podarilo kúpiť cez oficiálnu stránku adidasu a keď som ich pridal na svoju stránku, ozval sa mi záujemca z Portorika, čiže tenisky k nemu putovali zo Slovenska takmer cez polovicu sveta a druhú podobnú spomienku mám opäť na Yeezy, ktoré si objednal zákazník do Malajzie. V rámci kuriozít však asi vyhráva Rytmus, ktorému som pri prvej objednávke priniesol 6 vecí a vyložil som mu ich na kufor jeho BMW. Druhá kuriozita na ktorú si spomínam sa stala pri objednávke z Paríža, kedy si pomýlil odosielateľ Slovensko so Srí Lankou, balík tam čakal vyše mesiaca, zákazníkom sme museli vrátiť peniaze (zhruba 8000 €) a keď sme sa snažili komunikovať s danou firmou, nikto nevedel po anglicky a oznámili nám len to, že balík sa stratil.

YEEZY 350 zebra ♣ all sizes available ✅ €650 whatsapp: +421901716633 thanks for all your orders #marchiodilusso_brands #yeezy

Príspevok, ktorý zdieľa MARCHIODILUSSO_BRANDS (@marchiodilusso_brands),



 

Jak vidíš svou budoucnost? Plánuješ se navždy věnovat nakupování, nebo se chystáš přejít i do jiného módního odvětví? Např. jako stylista...
Ak by sa mi podarilo vybudovať svoju klientelu do ešte väčších rozmerov, v priebehu niekoľkých rokov by som si rád otvoril vlastný multibrand obchod ale základom je vybudovať svoje meno do čo najväčšej podoby a byť najlepším na Slovensku. Popritom by som si niekedy spravil rád aj vlastný merch, hlavné je ale ostať pri móde, pretože ma baví.

A jaký máš názor na domácí módu?
Slováci sú strašne ľahko ovplyvniteľní; čo si dá celebrita, to chcú aj oni. Slovensko podľa mňa žije módou, ale nevytvára si ju. Všetko čo vidia Slováci v zahraničí chcú aj oni.



Vyjádři svůj názor na článek
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad Méně takových článků
Super! Více takových článků
Řekni nám, proč se ti článek nelíbí:
Děkujeme za tvůj názor!
Pomáhá nám i autorům při zkvalitňování obsahu na stránce.
Líbil se ti článek? Sdílej ho přátelům
NAHORU
Jako neregistrovaný jsi tento měsíc přečetl už 1/40 článků. Přihlas se pro neomezený přístup. Jako neregistrovaný jsi přečetl už 1/40 článků za měsíc. PŘIHLÁSIT / REGISTROVAT PŘIHLÁSIT
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.