Koenigsegg vskutku nečekaně odsouvá Bugatti na druhou kolej i v případě maximální rychlosti.
Před pár týdny se v kruzích největší automobilové smetánky dramaticky zatřásla zem, protože švédský Koenigsegg se starším modelem Agera RS překonal v akceleraci z 0–400–0 km/h zbrusu novou chloubu Bugatti, model Chiron. V uplynulých hodinách se ale (opět velmi nečekaně a zároveň překvapivě) dozvídáme, že Bugatti přichází i o ten nejznámější a nejcennější rekord, a tedy rekord v maximální rychlosti. Pierre Henri Raphanel dosáhl již v roce 2010 s 1200koňovým modelem Veyron Super Sport maximální (průměrnou) rychlost 431,072 km/h. Věci se však změnily...
V USA, přesněji ve státě Nevada, se totiž nedávno uskutečnil na uzavřené dálnici pokus o rekord v maximální rychlosti, no a jak už tušíte, pro Koenigsegg skončil úspěchem. 32letý firemní jezdec Niklas Lilja absolvoval s modelem Agera RS měření, kdy dosáhl maximální rychlosti 444,6 km/h, což je ve smyslu pravidel průměr dosažených maximálních rychlostí v obou směrech – 457,9 km/h s větrem a 436,4 km/h proti větru. Dodat je potřeba, že daný Koenigsegg byl v sériovém stavu bez dodatečných úprav. Agera RS s 5litrovým osmiválcem a výkonem 1360 koní se tak stává oficiálně nejrychlejším sériovým automobilem na světě, protože poráží několik let starý rekord modelu Veyron Super Sport.