Známý zpěvák nemohl tolerovat rasistický podtón na mikině.
Teprve včera uvedl gigant s rychlou módou Hennes & Mauritz do prodeje na svých oficiálních e-shopech zelenou mikinu s nápisem „Coolest monkey in the jungle“, tedy „Nejvíc cool opice v džungli“, která byla nafocena a takovýmto způsobem představena k prodeji na malém černošském chlapečkovi. Internet okamžitě vůči řetězci H&M vyjádřil nespokojenost s jeho konáním. I když zpočátku nemuselo jít ze strany H&M o rasistický počin, skutečnost neprezentuje společnost právě v nejpříjemnějším světle.
Mluvčí pro H&M Anna Eriksson se jménem celé společnosti veřejně všem omluvila a dodala, že se pokusí podobným záležitostem v budoucnu vyhnout. Obrázky okamžitě stáhli ze všech stránek a reklamních produktů. My v redakci nedokážeme pochopit, jak něco takového mohlo zajít takto daleko. Od samotné ideje sloganu až k fotografiím s černošským chlapečkem. H&M zkrátka udělalo obrovský krok vedle.
Zpěvák The Weeknd, se kterým H&M vytvořilo za poslední roky několik společných kolekcí, se na Twitteru vyjádřil, že ukončuje spolupráci se značkou a přidal, že ho jejich počínání urazilo. „Ráno jsem se vzbudil šokován a jsem z této fotky v rozpacích. Jsem hluboce uražen a už nebudu pracovat s H&M.“
woke up this morning shocked and embarrassed by this photo. i’m deeply offended and will not be working with @hm anymore... pic.twitter.com/P3023iYzAb
— The Weeknd (@theweeknd) 8. januára 2018