Nejdříve se dočkáme dieselového šestiválce a benzinového osmiválce.
V motoristických kruzích se již několik let mluvilo o tom, že BMW plánuje vzkřísit jednu z největších automobilových legend. Řeč je o řadě 8, která má nahradit dosavadní šestku a zároveň po téměř 20 letech oživit někdejší slavnou pýchu z Mnichova. Po uplynulých hodinách jsme ostatně již tohoto aktu součástí, protože BMW oficiálně představilo zcela novou řadu 8 kupé, tedy luxusní dvoudveřové GT.
Zmínit by se patřilo, že novinka se odhaluje po boku závodní verze M8 GTE, která zabojuje ve 24hodinovém Le Mans. Přejděme však k novince. Finální provedení disponuje rozměry 4843 x 1902 mm x 1341 milimetrů, zatímco rozvor představuje hodnotu 2822 mm. I přesto, že jako celek 8 zapadne do současné modelové řady značky, design je do značné míry revoluční a přináší několik novinky. Ledvinky s aktivními klapkami se začínají stále více spojovat, světlomety zužovat a i samotná grafika světel je velmi propracovaná.
Samozřejmě, za příplatek bude po ruce laserová technologie, dobře známé angel eyes přitvrdily s početnějšími hranami, no a do oka padne nejen bezrámové řešení dveří, karbonová střecha, ale i vskutku rozměrné koncovky výfuků. Pohled do interiéru naznačuje nemalý progres nejen v designu, ale i technice mnichovské automobilky. Plně digitální budíky nové generace nabízejí na 12,3" obrazovce futuristickou grafiku, zatímco pod středovým displejem o velikosti 10,25" najdeme zcela nový panel klimatizace s jinou filozofií ovládání.
Středový panel je navíc podle tradic a zvyků natočený na řidiče, přičemž plynule navazuje na středový tunel, kde najdeme nový sdružený ovladač iDrive a obnovený volič převodovky. Vnitřek se již v základu bude nést ve velmi luxusním hávu, nechybí řada odstínů kůže, početně zastoupený hliník či klavírní lak. V rámci příplatků může přibýt ovládání gesty či digitální klíč. Zavazadlový prostor nabízí 420 litrů.
Novinka vstoupí na svět zprvu ve dvou vyhotoveních. Prvním je verze 840d, tedy třílitrový naftový šestiválec TwinPower Turbo s výkonem 235 kW / 320 koní při 4400 ot./min a točivým momentem 680 N.m při 1750–2250 ot./min. Maximální rychlost je 250 km/h, přičemž akcelerace na stovku tomuto provedení zabere 4,9 sekundy. Automobilka přitom udává kombinovanou spotřebu na úrovni jen 5,9 litru.
Druhou variantou je M850 xDrive, jehož podstatou je pohon všech čtyř kol a 4,4litrová V8 s dvojicí turbodmychadel. Maximální výkon je na úrovni 390 kW / 530 koní, a to v rozmezí od 5500 do 6000 ot./min. Točivý moment 750 N.m si bere na starost osmistupňový Steptronic. Tato verze vystřelí z klidu na rychlost 100 km/h jen za 3,7 sekundy. I v tomto případě se však bavíme o limitované maximálce na úrovni 250 km/h.
Benzinová varianta je vybavena elektrickou uzávěrkou diferenciálu, přičemž pokud jde o podvozek samotný, vpředu najdeme dvojité lichoběžníkové a vzadu pětiprvkové zavěšení kol. Příznivci manuálních převodovek mají smůlu, ty totiž v osmičce nenajdeme, potěšující zprávou však je, že brzy se dočkáme nejostřejší verze M8, kde lze očekávat osmiválec s výkonem přes 600 koní. Dvanáctiválcová verze se bohužel podle posledních informací konat nebude, protože tento agregát to má už pomalu sečtené i v portfoliu BMW.