Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
12. září 2018 v 8:36
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Revoluční změny, unikátní vychytávky a sedmimístný interiér. Mercedes GLE útočí technologiemi

TECH
Uložit Uložené

Jedna z největších novinek tohoto roku je realitou.

Rok 1997 se datuje jako počátek éry luxusních nebo chcete-li prémiových SUV, neboť právě tehdy světlo světa spatřil první zástupce toho segmentu, Mercedes-Benz Třídy M. Od té doby se automobilový svět značně změnil a my se v sklonku posledních hodin seznamujeme s úplně novou, čtvrtou generací jednoho z nejúspěšnějších SUV na světě, které už nějaký ten rok nese název GLE.

Už na první pohled je zřejmé, že novinka citelně nabrala na rozměrech – rozvor náprav narostl o nemalých 80 milimetrů, z čehož bude profitovat zejména posádka. Design nové generace jde ruku v ruce se současným směrováním značky, vpředu tak najdeme masivní masku, užší světlomety, no a jinak tomu není ani vzadu – koncová světla mají užší a elegantnější tvar. Samozřejmě, na výběr bude standardní, řekněme uhlazené provedení, za příplatek ale v nabídce nebude chybět citelně sportovnější AMG balík s většími otvory, vystupujícími blatníky či efektním Diamond Grillem.

Revoluční změny, unikátní vychytávky a sedmimístný interiér. Mercedes GLE útočí technologiemi
Zdroj: media.daimler.com

Pověstně řešený C sloupek zůstává zachován, základní poznávací znak ML/GLE se tedy nemění. Zmínit rozhodně musíme špičkovou Multibeam LED technologii, která v případě dálkových světel dokáže „dostřelit“ až do vzdálenosti 650 metrů. Automobilka se zároveň chlubí perfektní aerodynamikou – součinitel odporu vzduchu má hodnotu cw 0,29, jde tak o rekordní údaj ve třídě.

Jednou z největších novinek je možnost až sedmimístné konfigurace. Prostor na nohy posádky narostl o nemalých 69 milimetrů, unikátností je však plně elektricky ovládaná druhá řada sedadel, a to až v šesti směrech. Krajní sedadla v prostřední řadě je navíc možné podélně posouvat až v rozmezí 100 milimetrů, což výraznou měrou přispívá k většímu komfortu při nastupování do třetí řady. Zavazadlový prostor v pětimístné konfiguraci má 825 litrů, po sklopení druhé řady vznikne až 2055 litrů.

Revoluční změny, unikátní vychytávky a sedmimístný interiér. Mercedes GLE útočí technologiemi
Zdroj: media.daimler.com

Velkou revolucí je návrh palubní desky, kde nezůstal kámen na kameni. Zcela nově vytvarovaná, horizontálně situovaná palubovka nabízí spleť prémiových materiálů a těch nejmodernějších technologií. Základem infotainmentu na palubě je už systém MBUX, jehož podstatou je nejen dvojice 12,3" displejů s technologií lepeného skla a čtveřicí odlišných stylů, ale i umělá inteligence, ovládání hlasem či prvky rozšířené reality.

Samotné obrazovky jsou efektně začleněny do výdechů klimatizace, zajímavě tvarovaný je přitom i středový tunel s novou dotykovou plochou. Novinkou je i rozpoznávání pohybů – systém snímá pohyby rukou posádky, čímž dokáže identifikovat, zda dotykový displej obsluhuje řidič nebo spolujezdec a podle toho ví například to, na kterém sedadle má aktivovat masážní funkci. Nový head-up displej nabízí rozlišení až 720 × 240 pixelů, zatímco rozsáhlé ambientní podsvícení nabízí nekonečnou škálu barevných kombinací.

Revoluční změny, unikátní vychytávky a sedmimístný interiér. Mercedes GLE útočí technologiemi
Zdroj: media.daimler.com

V úvodu prodeje bude nové GLE dostupné výhradně s novým řadovým benzínovým šestiválcem s mild-hybrid technologií a 48V sítí. Verze GLE 450 4Matic disponuje výkonem 270 kW/367 koní a 500 Nm, krátkodobě bude přitom po ruce funkce EQ Boost, která dodá dalších 22 koní a 250 Nm. Standardem je pohon všech čtyř kol a devítistupňová automatická převodovka. 

Velkou předností je aktivní ovládání pohybu karoserie, které spolu s novým vzduchovým podvozkem AirMatic dokáže systém regulovat sílu pružení a tlumení na každém kole samostatně, což je dalším unikátem na trhu. Novinkou je zároveň schopnost vyprošťování, kdy aktivní podvozek díky nezávislému ovládání dokáže rozhoupat vozidlo a vyprostit ho tak například z písku. Podvozek přitom dokáže nastavovat světlost na libovolném kole, nechybí přitom ani systém potlačení naklánění.

Významnou měrou došlo i ke zlepšení asistenčních systémů a pomocníků při automatizované jízdě. Asistent udržování odstupu Distronic čerpá informaci už i v rámci služby LiveTraffic, čímž dokáže prediktivně regulovat rychlost vozidla. Všechny technologické vychytávky nám automobilka ukáže určitě již brzy v praxi, protože inovaci je více než dost!

Domů
Sdílet
Diskuse