Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
28. listopadu 2018 13:37
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Luxusní GT s královskou W12 přišlo o střechu. Ani 333 km/h s větrem ve vlasech není problém

TECH
Uložit Uložené

Druhá karosářská varianta třetí generace modelu Continental GT je realitou.

V souvislosti se značkou Bentley se poslední dny hovoří zejména o problémech s novou měřicí metodikou WLTP, kvůli které automobilka hlásí o přibližně 300 až 400 méně prodaných vozů ve srovnání s minulým rokem.

Může za to proces homologace. Testování automobilů ve smyslu nových pravidel může trvat až několik měsíců, a právě to omezilo dostupnost modelů (nejen) britské značky.

Bentley už přiznalo, že neapelovalo na urychlení homologace, což může mít pro takovou malou automobilku velmi negativní následky. Jisté problémy se proto snaží automobilka překrýt novým modelem, kterým není nic jiného než otevřený kabriolet Continental GT.

Novinka s dodatkem Convertible, respektive s familiárním označením GTC, přitom přichází později, než se čekalo, protože zcela nová generace GT byla odhalena před více než rokem.

Luxusní GT s královskou W12 přišlo o střechu. Ani 333 km/h s větrem ve vlasech není problém
Zdroj: www.bentleymedia.com

Jak se očekávalo, změny nastanou víceméně jen v řešení střechy. Podstatou GTC je tedy nově vyvinutá plátěná střecha, kterou lze složit a rozložit v průběhu 19 sekund, a to do rychlosti 50 km/h.

Na výběr bude 7 různých barevných provedení střechy, Bentley přitom zdůrazňuje perfektní kvalitu zpracování a použitých materiálů. Nový kabriolet má být lépe odhlučněný než předcházející generace GT ve verzi kupé.

Mezigeneračně došlo k zásadnímu vylepšení systému na vyhřívání krku, který je součástí elektricky nastavitelných sedadel. V nabídce je přitom i možnost vyhřívání volantu či područek. Nepochybně, ani verze Convertible nepostrádá luxus, prvotřídní materiály, plně digitální budíky či 12,3" otočný displej uprostřed palubky.

O pohon se nadále stará královsky dvanáctiválec – přeplňovaná šestilitrová W12 s výkonem 467 kW/635 koní a 900 Nm.

Díky osmistupňové automatické převodovce a sofistikovanému pohonu všech čtyř kol dokáže novinka i přes vysokou hmotnost (2414 kg) akcelerovat na stovku již za 3,8 sekundy, maximální rychlost je přitom úctyhodných 333 km/h. Luxusní GT bez střechy by přitom nemělo problém jezdit za 14 l/100 km.

Domů
Sdílet
Diskuse