Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Čtvrtek 21. 11. 2019 svátek má Albert

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Tech - Auta
8
Martin Mičuda
4. duben 2019, 15:10

Má Volvo nejhezčí kombi na trhu? Vyzkoušeli jsme novou V60 a jsme nadšení

Volvo to s kombíky dlouhá léta umí a nová V60 je toho důkazem.

Martin Mičuda
4. duben 2019, 15:10
Má Volvo nejhezčí kombi na trhu? Vyzkoušeli jsme novou V60 a jsme nadšení
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
8
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Asi nám dáš za pravdu, že Volvo poslední roky pořádně přitvrdilo, čehož důkazem je důkladně obnovené portfolio plné velmi atraktivních modelů. V hlavní roli nových generací se totiž o slovo hlásí nádherný design, který se nese v čistém minimalistickém stylu a špičkové technologie, díky čemuž jsou německé prémiovky ve velkém pozoru.

 

Snad dvojnásob to platí u nejnovější generace V60, tedy v případě tradičního zástupce střední třídy v praktickém balení. Právě tuto novinku jsme měli tu čest provětrat v rámci testu. Nestačili jsme se divit, jak dokázalo Volvo zkombinovat úchvatný design, velkolepou praktičnost a pozoruhodné jízdní vlastnosti 310koňové verze T6 AWD Momentum.

 

 

Prvních, a to hned několika bludišťáků, si Švédové zaslouží za zmíněný design, který je skutečně úchvatný. Náš exemplář byl sice v trochu fádnější a nevýrazné barvě, s V60 však rozhodně nikdy nebudeš součástí stáda.

 

Exteriér kombinuje mimořádně čisté linie s hrstkou výrazných až dynamických prvků zejména v přední části. Té dominuje široká maska, která značně rozšiřuje vozidlo a nakonec úzké full-LED světlomety s výbornou funkcionalitou a s tradičně protáhlým Thorovým kladivem. Jedinečný světelný podpis dodává V60 nezaměnitelný pohled, pravdou však je, že nová generace už trochu ztratila na unikátnosti, neboť od větší V90 ji esteticky dělí snad jen rozměry.

 

Když uvidíš novou V60 naživo, to, že jde jen o střední třídu, bys rozhodně neřekl. Kombík totiž mezigeneračně narostl o téměř 13 centimetrů do délky – V60 je delší, širší a zároveň nižší než konkurenční modely Audi A4, BMW řady 3 či Mercedes-Benz třídy C.

 

Má Volvo najkrajšie kombi na trhu? Vyskúšali sme novú V60-ku a ostali sme nadšení

 

Na atraktivitě přidává krátký přední převis, parádní 19" disky, které jsou krásně zapuštěné do blatníků, příplatkový snížený podvozek o 15 milimetrů a zmiňovaná nízká výška. Při pohledu na zadní partie tě nepřestane fascinovat, jak nízko se nachází střecha, a to i přesto, že jde o kombi. Přičti si k tomu nádherné L LED světla a efektní grafiku, výrazný střešní spoiler či dvojici reálných koncovek výfuků a my nemůžeme říct nic jiného, jen fantazie.

 

Pokud si říkáš, že Volvo upřednostnilo design před praktičností, není to tak. Za plně elektricky ovládanými pátými dveřmi se nachází až 529 litrů, což je v kontextu s německou trojkou opět rekordní údaj. Kromě toho, kufr je pravidelně tvarovaný a disponuje oddělitelnou příčkou, kterou si můžeš efektně velký kufr oddělit.

 

Má Volvo najkrajšie kombi na trhu? Vyskúšali sme novú V60-ku a ostali sme nadšení

 

Ještě více se musíme rozplývat nad interiérem, který je svým minimalistickým severským podáním pastvou pro oči. Z kokpitu doslova srší novota, cit pro detail a nezaměnitelný estetický rukopis. Všude, kam se podíváš, pozoruješ poctivost a detailně promyšlené prvky s distingovaným nádechem.

 

Ve světlé kůži vypadá kokpit skutečně působivě a hodnotně, navíc tvou pozornost poutá více zajímavými prvky. Ať už jde o švédskou vlaječku, luxusně vypadající ovladače s velmi jemnou odezvou, vytříbený zvuk kvalitního audia Harman & Kardon či tlačítka na multifunkčním volantu, které nerozbíjejí ten čistý návrh kokpitu. I ta grafika budíků to krásně hraje na minimalismus.

 

Má Volvo najkrajšie kombi na trhu? Vyskúšali sme novú V60-ku a ostali sme nadšení

 

Abychom však jen nechválili, zmiňme i pár negativních postřehů. Vnitřní zpětné zrcátko je dost vysunuté do prostoru, a tak není směrem vpřed, zejména na semafory, ten výhled bůhvíjaký. V interiéru bychom přivítali početněji zastoupené ambientní podsvícení, které by dodalo ještě luxusnější punc. Pochopit však nemůžeme zejména to, jak je možné, že Švédové použili zámek dveří, který je hlučnější než ve škodovkách, kde je terčem kritiky dlouhá léta.

 

Pravdou je i to, že po stránce infotainmentu jsou přece jen Němci stále trošku jinde, především co se intuitivnosti týká, ale to nechceme vysloveně kritizovat, protože to je do značné míry jen otázkou zvyku. Ostatně, líbí se nám, že jelikož je středový 9" displej orientovaný na výšku, všude máte k němu rukou blízko a nemusíte tedy prsty daleko zacházet.

 

NAČÍST CELÝ ČLÁNEK BEZPLATNĚ
Podpoř tvorbu kvalitního obsahu
Roky tvoříme kvalitní autorské články, které nikde jinde nenajdeš. Pokud chceš více takových článků, předplať si REFRESHER+ a dostaneš další výhody.
CHCI PODPOŘIT

Ve Volvu je prostě cítit jinakost. Infotainment stojí na operačním systému ze smartphonů, což naznačí i filozofie ovládání. Měnit styly 12,3" digitálních budíků sice někde hluboko v nastaveních můžeš, ale žádnou extra interakci v závislosti na režimů nečekej. Na druhou stranu, takové trysky integrované v stěračích či automatické vyhřívání oken a sedaček podle venkovní teploty bychom fakt nečekali.

 

Má Volvo najkrajšie kombi na trhu? Vyskúšali sme novú V60-ku a ostali sme nadšení

 

Obrovskou pochvalu směřujeme do sedaček, které perfektně vypadají, perfektně se v nich sedí a navíc jsou úzké, takže zbytečně neubírají z místa na nohy vzadu. A ten posed? Nejenže jsou sedadla vytvarovaná do sportovní kolébky, ale ve V60 sedíte snad níže než například v nové Panameře. Dokonce i ten středový tunel je tak vysoký a vlastně vše řidiče za volantem doslova obepíná. Jistě, někomu to nemusí vyhovovat, neboť se místy cítíš stísněně, ale místa je v přední části více než dost.

 

Pokud si dáš do souvislosti zmíněný nárůst rozměrů a zmíněná úzká přední sedadla, asi tě nepřekvapí, když napíšeme, že vzadu je dostatek prostoru. Nás to však překvapilo, protože na poměry střední třídy je ve V60 vzadu nadstandardně mnoho místa, a to i pro osoby vyššího vzrůstu. Mínusem nízkého posedu ale je, že se vzadu sedí trochu skrčeně – nohy jsou více zalomené.

 

Má Volvo najkrajšie kombi na trhu? Vyskúšali sme novú V60-ku a ostali sme nadšení

 

Volva jsme měli odjakživa zafixovaná jako švédské mercedesy, tedy především pohodlná, komfortní a luxusní auta, což plus-mínus platí i nadále. Pak jsme však sedli za volant této V60 ve verzi T6 se sportovním sníženým podvozkem, výborným automatem, 310 koňmi a zůstali jsme v němém úžasu, jak parádně to auto funguje a v konečném důsledku svým sportovním projevem připomíná spíše BMW. A to je kompliment.

 

Ve smyslu současné filozofie značky jde samozřejmě o čtyřválec. Ano, na to, abys slyšel, že šestiválec je šestiválec, jsi nepotřeboval otevírat náš test, neboť je prostě fakt, ale... Ten 2litrový benzínový čtyřválec je ve V60 excelentně odhlučněný, kultivovaný, má velmi příjemný až lahodný zvuk, no a hlavně s výkonem 228 kW/310 koní a 400 Nm umí s tímto autem opravdu slušně zamést.

 

Má Volvo najkrajšie kombi na trhu? Vyskúšali sme novú V60-ku a ostali sme nadšení

 

Zejména podvozkově nám to auto extrémně sedí, protože na těch 19" to perfektně sedí na silnici, je sportovně tuhé, ale zároveň i na rozbité silnici dokáže podvozek velmi obstojně, komfortně filtrovat nerovnosti.

 

Některá volva, která jsme měli možnost vyzkoušet v minulosti, měla poměrně nekomunikativní řízení, v případě nové V60 tomu tak rozhodně není, ba naopak, řízení je příjemně tuhé a doslova přes volant cítíš, že máš to auto pevně v rukou. Opět takový bavorácký feeling, což je opět kompliment.

 

Má Volvo najkrajšie kombi na trhu? Vyskúšali sme novú V60-ku a ostali sme nadšení

 

Naše verze disponovala pohonem všech čtyř kol, který funguje bravurně a až podezřele jistě, zatímco o řazení se stará výborný osmistupňový automat. Při běžné jízdě řadí zcela hladce, rychle a potichu, místy má však tendenci zařadit poměrně brzy vyšší stupeň, a tak občas slyšíš takový dunivý zvuk motoru, který prosí o nižší stupeň. Bohužel, asi největší mínus testovačky je pro nás absence pádel pod volantem.

 

Jasně, je to kombík, tedy spíše rodinné auto, ale pádla, tedy možnost okamžitého přeřazení, ocení člověk i v dieselové Fabii, co teprve v takto dobře jezdícím autě. Navíc v manuálním režimu má řadicí páka opačnou logiku řazení. Naštěstí, za pádla pod volantem je možné připlatit.

 

Má Volvo najkrajšie kombi na trhu? Vyskúšali sme novú V60-ku a ostali sme nadšení

 

Pokud se ptáš na akceleraci, tak V60 ve verzi T6 AWD dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 5,8 sekundy. Ve Volvu jsou v tom, že by měla průměrná spotřeba být na úrovni kolem 7,5 litru, nám však palubní počítač ukázal dlouhodobý průměr 9,5 litru. Pokud ale retrospektivně uvážíme, že jsme těm 310 koním nejednou dopřáli slušný výběh, je to i tak velmi příznivý výsledek.

 

V60 je parádně odhlučněná, i když je ve vyšších dálničních rychlostech slyšet od zadní části tradiční aerodynamický šum, který doprovází vozidla s karoserií kombi. Tak či onak, i když pro mnoho lidí nejsou kombíky jejich šálkem kávy, po zkušenosti s V60 by určitě mnozí z nich změnili názor. Na závěr dodejme, že testovaný exemplář byl v ceně 65 tisíc eur (1,67 milionu korun).

 

Zobrazit galerii 16 galeria
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINAFoto: REFRESHER / MARTINZMARTINA Tagy: Volvo, automobilovy test, Momentum, V60, AWD, T6
Přidej se k těm, kteří nás podpořili. Předplať si R+ VÍCE
Ohodnoť článek
14
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.