Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Pátek 6. 12. 2019 svátek má Mikuláš, Nikolas

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
8
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Zajímavosti
8
Alexandra Murajdová
13. říjen 2019, 13:27

V noci nemusíme spát 8 hodin, tvrdí spánkový expert. Radí, jak se vyspat co nejlépe

Každý člověk je individuální, a proto se nedá obecně říci, že potřebujeme 7-8 hodin spánku.

Alexandra Murajdová
13. říjen 2019, 13:27

Spánek je jednou z věcí, které si lidé začnou vážit až tehdy, když jsou dospělí. Zřejmě každý z nás urputně bojoval proti večerce a ve školce plakal, když si měl jít odpoledne odpočinout. Dnes se snažíme, abychom se do postele dostali co nejdříve a vylezli z ní co nejpozději.

 

Na otázku, kolik by měl člověk každou noc spát, jsi už určitě slyšel odpověď, že sedm nebo osm hodin. Ve skutečnosti je však každý člověk úplně jiný a proto je i odpověď na tuto otázku individuální, informuje metro.

 

 Expert na spánok tvrdí, že tvrdenie, že v noci musíme spávať 8 hodín je blbosť. Radí, ako sa vyspať čo najlepšie

 

Expert na spánek Neil Stanley, autor knihy How To Sleep Well (Jak se dobře vyspat) vysvětluje: „Spánek je jako výška, každý z nás je jinak vysoký, což je způsobeno naší genetikou. Přesně takový je i spánek, každý z nás potřebuje jiné množství spánku.“

 

„Normální množství spánku je kdekoliv v rozmezí čtyř až jedenácti hodin, ale pokud spíte byť jen o hodinu méně, než si vaše tělo vyžaduje, může to mít následky na vašem fyzickém i mentálním zdraví.“

 

 

 

I přesto, že se časem snad každý naučí spánek milovat, občas se dostaneme do fáze, kdy nemůžeme usnout a v posteli se jen převalujeme.

 

Existuje množství triků na to, jak co nejrychleji usnout, sám je určitě dobře znáš, počítání oveček, čtení knihy či heřmánkový čaj. Neil však tvrdí, že ideální podmínky jsou tichý pokoj, tma a co nejméně možných rozptýlení.

 

Taky doporučuje večer bez technologií, bez laptopu, telefonu, televize a podobně, pokud to uděláš, tak tě prý čekají zázraky. Neil dodává, že ideální polohou je ležení na zádech. Snižuje to tlak na svaly a klouby.

 

Zdroj: metro.co.ukNáhledový obrázek: pexels Tagy: spánok, sny, poloha
Ohodnoť článek
54
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Nejčtenější