Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Čtvrtek 25. 2. 2021 svátek má Liliana

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Zdraví
0
Timea Krauszová
20. březen 2020, 9:20
Čas čtení: 5:14

Odborník radí, jak se nezbláznit z domácí izolace a psychicky zvládnout pandemii koronaviru

I ty už máš izolace po krk?

Timea Krauszová
20. březen 2020, 9:20
Čas čtení: 5:14
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek

Opatření, která přijala vláda v souvislosti se šířícím se koronavirem, mnohé z nás přikovala k židli. Ti, kteří jsou v karanténě, nesmějí mezi lidi, ale všem ostatním se doporučuje totéž. A tak sedíme doma.

 

Zčásti se život nezastavil: mnozí pracujeme online, učitelé postupně předávají studentům zadání a stále chodíme spát, sledujeme filmy nebo vaříme. Ale do velké míry čelíme situacím a nejistotě, které neznáme. Co dělat, když se musíš učit nebo věnovat práci a co ti pomůže nepodlehnout panice? Na otázky nám odpověděl neuropsycholog Robert Krause.

 

V tomto článku si přečteš:
  • Jak často by sis podle odborníka měl číst zprávy o koronaviru, abys zůstal informován a zároveň v duševní pohodě
  • Jak nezabít tvé kolegy nebo rodiče během izolace
  • Proč se nyní častěji hádáte
  • Jak zvládnout pocity strachu, paniky, úzkosti a nejistoty

 

Ze všeho se jdeme „zbláznit“

Přišli jsme o každodenní rutinu a o vnitřní pocit jistoty. Poprvé od školky vůbec přemýšlíme nad tím, jak a zda vůbec jsme si dnes umyli ruce a mnozí z nás jsou již experti v šití roušek. Doma létají uštěpačné poznámky, s kolegy či spolužáky jsme v kontaktu pouze online a odevšad je slyšet... ticho.

 

Pokud máš pocit, že se z toho brzy zblázníš, nejsi v tom sám – podle neuropsychologa Roberta Krause je to dokonce zcela přirozené. „Stereotyp nám uspokojuje potřebu jistoty a bezpečí. Aktuálně tyto potřeby nejsou uspokojeny, lidé nevědí, co všechno ještě mohou čekat a jak je aktuální situace ovlivní, a proto se cítí ohroženi,“ vysvětlil.

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Lucie Konečná Loudavým Krokem (@endijka) on

 

V těchto těžkých chvílích experti doporučují najít svou rutinu, ale nebát se změn. Důležité je také soustředit se i na seberozvoj či odpočinek. Situaci ale značně komplikuje, že v izolaci často nejsme sami.

 

Článek pro předplatitele REFRESHER+
PŘIDEJ SE K PŘEDPLATITELŮM
nebo Odemkni 1 článek přes SMS
Pošli SMS na 90211 s textem CLANEK 82148 a dočti tento článek.
Cena SMS za otevření článků je 89 Kč s DPH. Jak to funguje?
POSLAT SMS

Co se dozvíš po odemknutí?

  • Proč je normální, pokud se najednou doma více hádáte a situace je napjatá
  • Co dělat v případě, že máš duševní problémy a kvůli koronaviru jsi najednou odříznut od světa
  • Zvládací mechanismy, které doporučují psychologové pro období zvýšeného stresu a izolace
  • Jaká opatření navrhuje Světová zdravotnická organizace na ochranu psychiky během pandemie

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: who.intNáhledový obrázek: Unsplash / Ani Kolleshi Tagy: duševné zdravie, Koronavirus
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.