Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
19. prosince 2020 6:55
Čas čtení 1:02
Martin Mičuda

Lamborghini ukázalo specialitku bez čelního okna. Má 770 koní a může na běžné silnice

Lamborghini ukázalo specialitku bez čelního okna. Má 770 koní a může na běžné silnice
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://media.lamborghini.com/english/latest-news/all/lamborghini-sc20--the-unique-open-top-track-car-by-squadra-corse/s/442e4168-65cf-4096-897b-16456127ebf9" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">lamborghini.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Jde o výtvor z dílny závodní divize.

V případě italského Lamborghini se už dlouho setkáváme s divizí Sqadra Corse, která má na starosti závodní speciály určené pro různé okruhové série. Čas od času se ale stane, že na scénu uvede i silniční automobil. Samozřejmě, bavíme se o exkluzivním počinu na míru, no a právě takovým je také nové Lamborghini SC20.

Za označením SC20 se schovává právě název divize Sqadra Corse a rok uvedení specialitky. Jak jistě tušíš, pokud jde o kousek jako takový, pod jeho vcelku kontroverzním kabátem se schovává známý Aventador. Nejzásadnějším rozdílem, kromě zcela nových tvarů, je absence nejen samotné střechy, ale i čelního okna. Místo něj je vpředu jen malý větrný štít.

dsad
Zdroj: media.lamborghini.com

Zadní partie připomínají nejen model Sián, ale také někdejší slavný model Countach. Naopak masivní zadní difuzor a široký spoiler odkazuje na model SC18 starý dva roky. O obutí se starají pneumatiky Pirelli PZero Corsa, které obepínají 20, respektive 21" disky. To, že prakticky jde o překapotovaný Aventador, naznačuje právě interiér, kde je dobře známá palubní deska. Mezitím však ještě početněji sází na karbonová vlákna.

Stalo se již jakýmsi zvykem, že to, co se nachází pod kapotou, nás už nemá jak příliš překvapit. I zde jsme totiž svědky atmosférické, 6,5litrové V12 z Aventadora. Výkonnostně jsme přesněji na úrovni 566 kW / 770 koní a 720 Nm. Síla již tradičně putuje na všechna čtyři kola prostřednictvím 7stupňové sekvenční převodovky.

Bližší technické či rychlostní parametry zveřejněny nebyly, víme ale to, že opět vznikne jen jeden exemplář. Ten je odpovědí na poptávku přímo ze strany jistého zákazníka, který si dal tento kousek vyrobit. I když se to možná nemusí zdát, SC20 má silniční homologaci.

Domů
Sdílet
Diskuse