Tvůrce Euphorie natočil vynikající film.
Tvůrci seriálu Euphoria od HBO v čele s hlavním mozkem a režisérem Samem Levinsonem nemohli kvůli pandemii začít s natáčením druhé série. Zendaya tak poprosila Levinsona, zda by pro ni nenapsal scénář pro nový film.
Levinson měl příběh a nástřel scénáře hotový do 6 dní. Následně se chopil režie a obsadil Johna Davida Washingtona (Tenet). Snímek se jmenuje Malcolm & Marie, loni jej odkoupil Netflix a my ti v dnešní recenzi prozradíme, proč to bylo skvělé rozhodnutí.
Děj se odehrává během jedné noci v odlehlém domě po premiéře velkého dramatu talentovaného režiséra Malcolma. Jeho přítelkyně Marie mu je dlouholetou oporou, ale z této noci nemá až tak skvělé dojmy. Něco jí leží v žaludku a to něco způsobí, že se noc plná oslav promění v emotivní konverzační drama o životě, vztahu, síle lásky, minulosti obou postav a zcela nečekaně se snímek věnuje i kritikům.
Malcolm je režisérem, jehož novinku na premiéře vychválili do nebes. Pár hodin na to si ale přečte první recenzi od „bělošky z LA Times“ a je velmi nespokojený. Ve druhé polovině filmu tak začne několikaminutový rozzlobený monolog o tom, jak recenzenti neustále hledají ve filmech něco, co tam není. Nějaké skryté odkazy na rasismus nebo hluboce zakořeněné sociální problémy. Jde o téma, které v posledních letech značně rezonuje jak mezi profesionálními, tak amatérskými recenzenty a kritiky.
Co tím režisér myslel, když to natočil takto? Jaké jsou jeho skryté odkazy a jak různě se jeho vypravěčský styl dá vnímat? Malcolm se plný hněvu zamýšlí nad tím, že režiséři někdy prostě natočí dané scény tak či onak, protože se jim to prostě líbí a nemusí se za tím hledat žádný hlubší význam. Obzvláště se přitom opírá o rasovou tematiku. Zmíněná recenzentka totiž jeho drama vnímala i jako kritiku rasismu v poskytování zdravotní péče, což vůbec nebyl režisérův záměr.
Nevíme, zda to tak budou vnímat i řadoví diváci, ale my, kteří filmy a seriály recenzujeme, jsme při těchto scénách zpozorněli. Malcolm, a tedy scenárista a režisér Sam Levinson nám v mnoha prohlášeních hovořili přímo z duše.
Média se občas v recenzích věnují tématům, která hýbou společností, ale nebyla tím, co pohánělo postavy nebo samotné tvůrce, aby daný film natočili. Jde o překvapivou a velmi poutavou sekvenci, která vůbec nepůsobí jako pěst na oko. Dokonale splývá se zbytkem filmu a s tématy, které rozebírají jeho dvě postavy.