Jon Marianek nenatáčí videa v České republice, nýbrž z Ameriky, a právě i většina jeho fanoušků je ze zahraničí. Marianek je však původně z Česka a právem mu tak patří desáté místo v žebříčku nejúspěšnějších tiktokerů.
Petr Adam je teprve devatenáctiletý student z Českolipska, který se proslavil především tvorbou animovaných videí týkajících se populární hry Fortnite. Jimi reaguje na aktuální trendy na TikToku, což baví velké množství uživatelů aplikace. „Baví mě animovat a napadlo mě do videí využít nějakou počítačovou hru. Kamarád mi poradil asi nejúspěšnější hru poslední doby Fortnite, kterou jsem do té doby nikdy nehrál. A byla to trefa do černého,“ popsal své začátky pro Deník.
Lidé si operace potravin velmi oblíbili a tvůrci tohoto kanálu svá videa stále vylepšují. Všechno to začalo jednoduchou operací piškotu a nyní se poranění začínají stupňovat a na operačním sále Food Hospital dokonce došlo už i k několika úmrtím, takže pokud nemáš rád krev a dělá se ti z ní nevolno, video níže raději přeskoč.
7. Annie Dvorak (@anniedvorak) – 943,7 tisíce sledujících
Když se podíváš na Annu Dvořákovou, pravděpodobně ti hned dojde, že se jedná o dceru slavného českého herce Jiřího Dvořáka, čerta Uriáše z pohádky Anděl Páně. Anna objevila TikTok již v roce 2017 a během čtyř let si na platformě vybudovala slušnou fanouškovskou základnu. Sleduje ji bezmála jeden milion lidí a pyšní se více než 29,1 milionu lajků.
Svými videi dokáže zaujmout mnoho lidí, neboť se nevěnuje jen jedné určité činnosti, ale natáčí sarkastické kousky, marvelovské reakce a podává i skvělé herecké výkony, čímž jednoznačně kráčí ve stopách své otce. Anna kromě toho většinu videí natáčí v angličtině, kterou má naprosto výbornou, a právě proto cílí nejen na české uživatele TikToku, ale také na ty zahraniční.
6. The Blue Mello (@thebluemello) – 1,3 milionu sledujících
Na Brňáka Blue Mello se stačí podívat a hned ti bude jasné, odkud čerpá inspiraci. Žádné jeho video se neobejde bez masky na obličeji, což platí i pro amerického DJ Marshmello, jehož identita byla odhalena teprve v roce 2017. Blue Mello navíc ve videích často používá Marshmellovu hudbu a ač se nejedná o nikterak originální koncept, českého tiktokera sleduje 1,3 milionu lidí a jeho videa sesbírala 7,7 milionu lajků.
Jeho videa povětšinou bývají lehce bizarní, sem tam přidá i nějaký nemotorný tanec či reakci na jiné tiktokery a více na jeho účtu nenajdeš.
5. Jan Václav Zemánek (@janvaclavzemanek) – 1,7 milionu sledujících
Stavební inženýr Jan Václav Zemánek si na TikToku vybudoval velké jméno pod přezdívkou nabouraney, kdy sdílel stovky videí nepříjemných situací ze silnic, která mnohdy končila bouračkou. Svých 1,7 milionu sledujících a 30,5 milionu lajků se však nakonec rozhodl využít k něčemu jinému a od konce minulého roku svoji tvorbu změnil k nepoznání.
Nyní chce šířit lásku, o níž píše i básně, a dokonce vydal knihu Prosím a Děkuji. Staví se proti agresivnímu světu, nenávisti, strachu, a naopak motivuje lidi k tomu, aby se k sobě chovali hezky, starali se o své psychické zdraví a své blízké. Tato změna mu sice nové sledující příliš nepřináší, ale i tak mu umožňuje sdílet své postoje k velké skupině lidí.
4. Viral Brothers (@viralbrothers) – 2,5 milionu sledujících
Viral Brothers ti pravděpodobně představovat nemusíme. Určitě si vzpomeneš na rok 2013, kdy Erik a Čeněk na YouTube natáčeli Debilní kecy Čechů na dovolené, Debilní kecy Pražáků a další vtipné kousky, čímž na českou scénu přinesli něco nového, co bavilo mnoho lidí. S postupem času se však duo rozpadlo, dalo znovu dohromady, začalo se zajímat o kryptoměny a na TikToku působí už jen Erik.
Sleduje ho tam 2,5 milionu lidí, jeho videa sesbírala 38,8 milionu lajků, a to i přes to, že se povětšinou jedná o hloupé vtípky či podobně odlehčenou tvorbu. Co začalo jako sranda se proměnilo až v tragikomedii, kdy se pětatřicetiletý táta dvou dětí natáčí, jak si „snědl prst“, jak jde do McDonald's v krátkých baletních šatech a tak dále.
3. Anita Groowe (@anitagroowe) – 3,3 milionu sledujících
Pokud Anitu Groowe neznáš, tak o hodně přicházíš. Jedná se o transgender Romku, která na TikTok natáčí taneční videa, často doplněná o výrazné outfity. Svoji tranzici během posledních pár let pořádně vyšperkovala, v čemž jí také podporují především zahraniční fanoušci. České publikum Anitu v komentářích bohužel stále kritizuje, a to ať už kvůli jejím tanečním kreacím, tak kvůli vizáži.
Anita je třetí nejúspěšnější českou tiktokerkou, sleduje ji 3,3 milionu lidí, na videích se pyšní více než 84,1 miliony lajky a její podporovatelé za ní přešli i na Instagram. I tam se však bohužel Anitě mnoho lidí posmívá, a to především kvůli její editaci fotek, která je často velmi nešťastná. Photoshop pravděpodobně nebude tiktokerky silnou stránkou a na fotkách proto mívá špatně domalované nehty, outfity i uměle a zároveň viditelně zvětšené pozadí.
2. Chloe Aesthetics (@_chloe_aesthetics) – 6,7 milionu sledujících
Za profilem Chloe Aesthetics, který je druhým nejúspěšnějším českým počinem, stojí pornoherečka Paris Devine. Ta se na TikToku snažila prosadit i sama za sebe, ale v komentářích pod jejími videi často docházelo k hádkám právě kvůli její kariéře z filmů pro dospělé a Paris se proto rozhodla vydat se jinou cestou.
Natáčí estetická videa plná třpytek, růžové barvy a symbolů přátelství, což očividně lidi baví. Její profil k dnešnímu dni sleduje 6,7 milionu followerů a videa, s nimiž si Paris umí opravdu vyhrát, získala přes 167,6 milionu lajků. Jak se zdá, bývalá pornoherečka se konečně našla v něčem jiném.
1. Ondy Mikula (@ondymikula) - 16 milionů sledujících
Nikoho nepřekvapí, že nejúspěšnějším českým tiktokerem je právě Ondy Mikula, který v roce 2019 jako první Čech překonal hranici jednoho milionu followerů. K nevídanému úspěchu mu pomohli jak čeští sledující, tak ti zahraniční. „Nesledují mě ale jen Češi, jsou to i lidé ze zahraničí. Podařilo se mi to tak, že prostě točím. Často se mě lidé ptají, co dělat, aby měli úspěch. Já točím hodně věcí, v podstatě všechno,“ řekl Mikula v rozhovoru pro Flowee.
Sám tiktoker tedy neví, co stojí za jeho úspěchem a odpověď na tuto otázku se těžko hledá i nám. Ondyho na platformě sleduje 16 milionů lidí, jeho videa sesbírala na 420,7 milionů lajků a stejně jako Paris Devine, i on natáčí převážně estetické klipy.