Palubní síť bude schopná nabíjet baterii při výkonu až 350 kW.
Již v době, kdy tradiční britský výrobce sportovních vozů představil duchovního nástupce slavných modelů Elise, Exige a Evora, bylo zřejmé, že po zcela nové Emiře přijde na řadu první plně elektrický model. K jeho odhalení došlo v uplynulých hodinách, a jak se předpokládalo, nové Eletre je SUV, které dokonce Lotus tituluje jako vůbec první elektrické Hyper-SUV na světě.
Ačkoli ambiciózní slova očividně nechybí, na přesné výkonnostní parametry je automobilka zatím skoupá. Lotus o Eletre uvádí jen deklarovaný výkon, který by měl začínat na hranici 600 koní, přičemž energii bude dodávat akumulátor s kapacitou přes 100 kWh. Palubní síť bude schopná nabíjet baterii při výkonu až 350 kW, takže během 20minutového nabíjení se za ideálních podmínek dojezd navýší o 400 kilometrů. Lotus totiž ve smyslu metodiky měření WLTP uvádí papírový dojezd na úrovni přibližně 600 kilometrů.
Maximální rychlost je 260 km/h, zatímco akceleraci z klidu na 100 km/h zvládne Eletre za méně než 3 sekundy. Elektrická novinka stojí na platformě Electric Premium Architecture, kterou časem získají i další elektromobily značky. Lotus se totiž netají ambicí představit je v příštích letech. Eletre bude přitom pravděpodobně největší model značky, ostatně s rozměry 5 103 × 2 135 × 1 630 mm jde o opravdu velké SUV.
Obrovské rozměry efektně skrývá dvoubarevná karoserie s mimořádně dynamickými křivkami či až 23” disky kol. Eletre zároveň přichází s virtuálními zpětnými zrcátky a aerodynamicky zapuštěnými klikami. Do oka padne zejména přední část, která svojí obrovskou maskou evokuje agresivní zvíře. Full-LED čelní světlomety jsou přitom nenápadně rozdělené a schované v rámci naznačených otvorů pro přívod vzduchu.
Součástí futuristicky laděné palubní desky je až 5 displejů. Dva po stranách jako budíky pro řidiče, informační displej pro spolujezdce a následně obrovský displej v čele palubky. Zbývající dvě obrazovky jsou integrovány do dveří, kde plní funkci digitálních zpětných zrcátek. Zajímavostí je, že je kokpit vybaven kamerou, která permanentně monitoruje řidiče, a pokud zaznamená, že se právě nedívá do těchto displejů, stáhne jejich jas o 50 procent. Eletre může nabídnout buď 4, nebo 5místnou vnitřní konfiguraci, zavazadlové prostory vpředu a vzadu mají dohromady 470 litrů.
Vzhledem k tomu, že většinový podíl značky Lotus vlastní čínská nadnárodní společnost Geely, není překvapením, že k výrobě bude docházet v čínském Wu-chanu. Na čínském trhu dokonce Eletre nabídne i autonomní jízdu 4. úrovně, protože SUV je vybaveno radarem LiDAR a na vybraných tamních cestách mají vozidla této úrovně legislativně povolený systém používat. Lotus se netají tím, že právě čínský a americký trh budou prioritou, věří ovšem rovněž v úspěch na starém kontinentu. Cenové relace zatím neznáme, je ale jasné, že nepůjde o levnou záležitost.