Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
4. července 2022 17:47
Čas čtení 0:50
Adéla Ježková

Konec nevyžádaným hovorům. Marketingová call centra již nemohou volat bez souhlasu

Konec nevyžádaným hovorům. Marketingová call centra již nemohou volat bez souhlasu
Zdroj: Pexels/MART PRODUCTION/volně k užití
NEWS ZPRÁVY Z DOMOVA
Uložit Uložené

Na začátku tohoto roku vstoupila v platnost rozsáhlá novela zákona o elektronických komunikacích, která například umožnila odesílání SMS na tísňové linky. Do novely přibyly i body vztahující se k telefonickému marketingu.

Na základě novely zákona o elektronických komunikacích (zákon č. 374/2021 Sb.) je nyní nutné, aby firmy, které kontaktují zákazníky s nabídkou produktů či služeb, tak činily jen na základě jejich souhlasu, který musí doložit. Novela vstoupila v platnost již 1. ledna, její část o telemarketingu je nicméně platná až od 1. července. 

Dosud musel zákazník aktivně vyjádřit svůj nesouhlas s telemarketingovými hovory. Nově to ale bude naopak – majitel každého čísla musí svému operátorovi aktivně vyjádřit souhlas s telemarketingovými nabídkami. 

„Předávající strana u předávaných údajů vždy uvede, zda účastník výslovně uvedl, že si přeje být kontaktován za účelem marketingu. Není-li v účastnickém seznamu tato informace uvedena nebo v něm nejsou uvedeny žádné osobní a identifikační údaje účastníka, anebo tyto údaje nebyly předány, má se za to, že si účastník kontakt za účelem marketingu nepřeje,“ vykládá zákon server Zákony pro lidi.

Novelizace zákona má především zvýšit ochranu spotřebitelů před nevyžádanými reklamními hovory. „Jako největší český provozovatel a poskytovatel call center, zejména pro zákaznické linky našich partnerů, sami vnímáme, že oblast telemarketingu je často kontaminována nevýhodnými nabídkami, či dokonce nevhodnými prodejními praktikami,“ uvedl Petr Studnička, generální ředitel společnosti Conectart. Z opačného úhlu pohledu by ale novela mohla mít negativní dopad na firmy, které teprve vstupují na trh a telemarketing je pro ně klíčovou oblastí prodeje.

Domů
Sdílet
Diskuse