Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Středa 10. 8. 2022 svátek má Vavřinec

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
News

Konec nevyžádaným hovorům. Marketingová call centra již nemohou volat bez souhlasu

Na začátku tohoto roku vstoupila v platnost rozsáhlá novela zákona o elektronických komunikacích, která například umožnila odesílání SMS na tísňové linky. Do novely přibyly i body vztahující se k telefonickému marketingu.

Adéla Ježková
4. červenec 2022, 17:47 Čas čtení: 0:50
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Konec nevyžádaným hovorům. Marketingová call centra již nemohou volat bez souhlasu
Zdroj: Pexels/MART PRODUCTION/volně k užití
Odebírat newsletter REFRESHERu
10 nejlepších článků Refresheru, jednou za týden. Pokud tě emaily přestanou bavit, tak je kdykoli zrušíš. Zadáním emailu souhlasíš s podmínkami portálu.
News
0
Adéla Ježková
4. červenec 2022, 17:47
Čas čtení: 0:50

Konec nevyžádaným hovorům. Marketingová call centra již nemohou volat bez souhlasu

Na začátku tohoto roku vstoupila v platnost rozsáhlá novela zákona o elektronických komunikacích, která například umožnila odesílání SMS na tísňové linky. Do novely přibyly i body vztahující se k telefonickému marketingu.

Adéla Ježková
4. červenec 2022, 17:47
Čas čtení: 0:50
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Konec nevyžádaným hovorům. Marketingová call centra již nemohou volat bez souhlasu
Zdroj: Pexels/MART PRODUCTION/volně k užití

Na základě novely zákona o elektronických komunikacích (zákon č. 374/2021 Sb.) je nyní nutné, aby firmy, které kontaktují zákazníky s nabídkou produktů či služeb, tak činily jen na základě jejich souhlasu, který musí doložit. Novela vstoupila v platnost již 1. ledna, její část o telemarketingu je nicméně platná až od 1. července. 

 

Dosud musel zákazník aktivně vyjádřit svůj nesouhlas s telemarketingovými hovory. Nově to ale bude naopak – majitel každého čísla musí svému operátorovi aktivně vyjádřit souhlas s telemarketingovými nabídkami. 

 

„Předávající strana u předávaných údajů vždy uvede, zda účastník výslovně uvedl, že si přeje být kontaktován za účelem marketingu. Není-li v účastnickém seznamu tato informace uvedena nebo v něm nejsou uvedeny žádné osobní a identifikační údaje účastníka, anebo tyto údaje nebyly předány, má se za to, že si účastník kontakt za účelem marketingu nepřeje,“ vykládá zákon server Zákony pro lidi.

 

Novelizace zákona má především zvýšit ochranu spotřebitelů před nevyžádanými reklamními hovory. „Jako největší český provozovatel a poskytovatel call center, zejména pro zákaznické linky našich partnerů, sami vnímáme, že oblast telemarketingu je často kontaminována nevýhodnými nabídkami, či dokonce nevhodnými prodejními praktikami,“ uvedl Petr Studnička, generální ředitel společnosti Conectart. Z opačného úhlu pohledu by ale novela mohla mít negativní dopad na firmy, které teprve vstupují na trh a telemarketing je pro ně klíčovou oblastí prodeje.

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: Zákony pro lidi, ConectartNáhledový obrázek: Pexels/MART PRODUCTION/volně k užití
NAHORU
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
Více z tématu news
více článků
Sponzorované články
více článků
Další news více news
Mohlo by tě zajímat
Přejít na úvodní stránku
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Zavřít