Čínský Nový rok připadá na 22. ledna. Po oslavách Tygra v roce 2022 klepe na dveře nastupující rok Zajíce. Tím se stejně jako předešlé roky nechalo inspirovat několik luxusních módních domů se svými kolekcemi a my ti představíme ty nejlepší z nich.
Zajíc je jedním ze 12 zvířat, které se nacházejí v čínském horoskopu. Je považován za nejšťastnější znamení, kromě toho symbolizuje dlouhověkost. Podle módního kurátora a partnera kreativní agentury Poptag, Pookyho Leea, nabízí čínský nový rok příležitost pro značky a návrháře, aby prokázali svou schopnost vytvářet lokalizované kreativní vyjádření kultury. Letos se tedy můžeme těšit na elegantní a roztomilé zajíčky zdobící ty nejexkluzivnější kousky od jednotlivých značek.
Acne Studios
Švédská značka Acne Studios představila kolekci, která nese název Lunar New Year Acne Studios x Apollinaria Broche. Jak už název napovídá, kampaň vznikla ve spolupráci s keramickou umělkyní Apollinariou Broche.
Spolupráce sleduje dobrodružství zajíčka s vykulenýma očima jménem Bun Bun, který do nabídky přináší radost, štěstí a klid. Kolekce obsahuje králičí přívěsky visící na stříbrných kruhových náušnicích nebo řetězových náhrdelnících a růžovou přikrývku s motivem zajíce, která ztělesňuje jeho něžný charakter a udržuje nositele v teple a pohodlí.
Bonusem je řada limitovaných smaltovaných soch, jež zachycují zajíčka Bun Buna v různých akcích. Poutavé je i pojetí fotografií propagujících tuto kolekci, na kterých se v hlavní roli objevuje tchajwanská herečka Vicky Chen. Ta představuje nejlepší kamarádku Bun Buna a stráví s ním celý den.
Dior
Luxusní módní dům Dior pojal oslavy roku Zajíce prostřednictvím hodinek Dior Grand Soir Year of the Rabbit, které se řadí do speciální sbírky Dior Chinese New Year Timepieces.
Ciferník zachycuje příběh skákajícího zajíčka, kterého doprovází letící vážka, která je stejně jako on symbolem štěstí. Hloubku a světlo dodává celé kompozici použití rostlinných prvků, které jsou vytvořeny prostřednictvím jemně řezaných a strukturovaných vrstev zlata a perleti, přičemž v pozadí kontrastuje hvězdná obloha. Ta vznikla z modrého avanturínu a je korunována lunetou, osázenou broušenými diamanty. Hodinky, evokující magickou atmosféru, jsou představeny v limitované edici 88 kusů. Jedná se tak již o třetí symbol štěstí nacházející se v této kolekci.
Mimo jiné i kreativní ředitel pánského oddělení Dioru, Kim Jones, navrhl kolekci obsahující hravé bílé králičí nášivky na košilích a šortkách, stejně jako na bundách a svetrech.
Louis Vuitton
U francouzského módního domu Louis Vuitton můžeme vybírat z řady šátků, náhrdelníků a klíčenek až po krabičky a další doplňky s motivem zajíce. Většina položek disponuje červeno-zlatým novoročním barevným schématem s nádechem růžové a signature LV hnědé. Mezi prvky, se kterými Louis Vuitton pracuje, patří kromě zobrazení zaječího maskota taktéž vzor monogramu nebo cvočky a květiny.
Gucci
Značka Gucci spustila kolekci, která se tematicky zaměřuje na jaro a hemží se hravými a rafinovanými iteracemi zajíčka. Kampaň, zachycená fotografem Maxem Siedentopfem, zobrazuje pátrání po zajíci jeho přáteli a odehrává se v krásném kvetoucím poli, nesoucím lehký a nadějeplný duch. Gucci u příležitosti této speciální události nabízí i vytvoření personalizovaného přání, a to pomocí zvoleného výběru ilustrací a barev, které lze stáhnout jak pro tisk, tak pro digitální sdílení.
Loewe
Pro Loewe není motiv zajíce ničím novým, jelikož se jedná o klasický prvek této značky. Letos tento módní dům vydal celou kolekci s názvem Year of the Rabbit, v níž si připomíná rok Zajíce s novým nádechem svých tašek, novou konfekcí, přívěsky a limitovanými edicemi svíček. Kampaň tvoří syntézu dokonalého řemesla s hravou estetikou, kterou umocňuje symbolické použití uzlu, jenž představuje lidské spojení a štěstí. Kromě toho lze zakoupit tašky i s jinými zvířecími maskoty, jako jsou sloni, velryby, želvy či opice.
Bottega Veneta
Bottega Veneta pojala oslavy roku Zajíce v poetičtějším duchu než ostatní módy domy a v rámci své kampaně vydala film nazvaný Reunion in Motion, jejž režírovala Jess Jing Zou.
Film zobrazuje mladé cestovatele, včetně čínské modelky Liu Wen, jak míří do různých destinací napříč rozmanitou čínskou krajinou. Jednou z cest je i zastávka ve čtvrti Šan-chaj-kuan poblíž Velké zdi, což je kývnutí na cílovou kampaň této italské značky pro rok Tygra v roce 2022.
Kampaň odkazuje na pocit sounáležitosti navzdory našim individuálním cestám. Ikonické siluety kabelek, od Candy Arco Tote Bag po Kalimero Bucket, jsou uvedeny ve slavnostních barvách, včetně tradiční červené, která symbolizuje štěstí a prosperitu.
Prada
Stejně jako Bottega Veneta i Prada koncipovala novoroční kampaň jiným způsobem než aplikací siluet zajíců do své nabídky. Kolekce nesoucí název Memories of Beauty je ztvárněná čínskými hvězdami a ambasadory značky, jako jsou zpěvák Cai Xukun, herec Yufan Bai, modelka Du Juan a herečka Chin Xia. Snímky kolekce zachycují kromě luxusních oděvů a doplňků taktéž gramofon, old school telefon nebo vázu s narcisy, které mají podávat svědectví o minulosti.
Prada v kolekci Memories of Beauty spustila exkluzivní řadu pánských a dámských oděvů, obuvi a doplňků, v jejíž nabídce nalezneme oděvní kousky ze samtu, keprové bundy nebo například moderní pojetí tašky Moon Bag, která navazuje na svého předchůdce z roku 2000.