O pohon se stará jedna ze tří motorických verzí.
Toyota začala prodávat model Highlander v roce 2021 v Evropě. Highlander se stal i v Česku relativně populárním, zejména vezmeme-li v úvahu, že se nejedná o levný model. V kontextu třídy však dokáže nabídnout mnoho.
Mezi jeho přednosti patří i sedmimístná konfigurace interiéru, přestože třetí řada sedadel je spíše pro osoby nižšího vzrůstu. To se ovšem Toyota chystala již déle vyřešit, a proto představila ještě větší verzi Grand Highlander, která má mít 8 plnohodnotných míst pro dospělé osoby. Novinka se od klasického provedení liší už na první pohled – vpředu má ostřejší linie, bok karoserie je pro změnu hladký a samotná střecha už pozvolna neklesá směrem dozadu.
Auto stojí na 18 až 20" discích kol, přičemž výbavy počítají se třemi stupni – XLE, Limited a Platinum. Verze Grand je určena primárně pro americký trh, v Evropě se prodávat nebude. Toyota řadí novinku mezi klasický Highlander a ještě větší model Sequoia.
Zásadně odlišný je kokpit, jehož centrem je 12,3" displej zasazený ve značně uhlazenějších tvarech palubní desky. Je tedy sporné, zda se podobně změní i klasický Highlander. Novinka má vyhřívaná sedadla ve všech třech řadách, v druhé řadě je navíc možné vystřídat konvenční třímístnou lavici za dvě samostatná křesla. Po sklopení druhé i třetí řady sedadel vznikne prostor o objemu až 2 760 litrů.
O pohon se stará jedna ze tří motorických verzí – 2,4litrový přeplňovaný čtyřválec, 2,5litrový hybridní čtyřválec nebo plug-in hybrid. Ten pod označením Hybrid MAX kombinuje elektromotor a 2,5litrový motor, přičemž jeho výkon je až 367 koní a 542 Nm.