Je tu období, kdy se spousta středoškoláků i deváťáků rozhoduje, co dál dělat. Pro někoho je to jasná volba, ale občas potřebujeme v životě popostrčit...
Máš už o své budoucnosti rozhodnuto? Možná ano, ale tvé okolí ti dává najevo, že je tvůj vysněný obor těžký anebo příliš přehlcený, a ty se tak plácáš v nejistotě. V dnešní době je ale důležité umět ve své práci kombinovat více dovedností, ať už nejraději analyzuješ, anebo něco vymýšlíš, proto se nedá vše rozhodnout na základě jednoho nebo dvou kritérií.
Tenhle kvíz tě možná dokáže popostrčit, pokud zvažuješ, jaký obor pro tebe bude nejlepší. Podívali jsme se v něm na zoubek tomu, jestli máš jít za svým srdcem a věnovat se své vědecké vášni, nebo jestli nedokážeš žít bez umění. Možná jsi ale člověkem více talentů. Kvíz ber s rezervou, spíše pro zábavu, a o oborech si najdi víc informací na internetu nebo přímo na školách, kam by ses chtěl*a vydat. Pokud opravdu zápasíš s tím, že nemáš o své kariéře vůbec jasno, to už žádná zábava není. Neváhej se s tím někomu svěřit. Jestliže nemáš u rodičů nebo ve škole pochopení, obrať se na odborníky z některé z pedagogicko-psychologických poraden.
Kvíz
Máš umělecké, nebo vědecké myšlení?
113
Jak se většinou chováš v partě kamarádů?
Vymýšlím, co budeme dělat.
Hodně mluvím, vedu směr v konverzaci.
Pozoruju, poslouchám, a když se dostaneme do úzkých, vím, jak z toho ven.
213
Co si představuješ jako ideální odpoledne?
Vyrazit někam do přírody.
Zůstat doma a dělat si svoje věci pro radost.
313
Jaké informace, které ses učil*a před lety, si dokážeš vybavit?
Asi jen nejdůležitější fakta. Takový ten základ.
Pocity, příběhy... umím si spíš vybavit, kdo mi co říkal, než co jsem četl*a.
Mám dobrou paměť, určitě si umím vybavit fakta, souvislosti nebo i detaily.
413
Jakou z těchto mobilních her by sis vybral*a?
513
Jak by sis nejlépe zarelaxoval*a?
Hraním nějaké strategie nebo třeba s puzzle.
Kouknout na film, přečíst si knihu...
Něco bych si tvořil*a, čmáral*a do bloku anebo si šel*šla třeba zatančit.
613
Dokážeš si zapamatovat písničku po jednom přehrání?
Určitě, nejspíš i s refrénem.
Pokud je to dobrá písnička, tak nejspíš ano.
Jen pokud bych věděl*a dopředu, že si ji mám zapamatovat.
713
Učitelka vysvětluje novou látku, tobě to ale není jasné. Co uděláš?
Dělám jakoby nic a už vymýšlím, kam si dám během testu tahák.
Přihlásím se a doptám se.
Poprosím o pomoc někoho ze spolužáků.
813
Když posloucháš nějaký příběh anebo si čteš knihu...
Vidím to před sebou jako film, včetně jednotlivých lidí v příběhu.
Soustředím se na zápletku, snažím se zapamatovat si detaily.
Sleduju zápletku a představuju si některé situace.
913
Když ve skupince pracuješ na školním projektu, tak...
Držím se hlavního tématu, aby na něj vše logicky navazovalo. Pustím se do práce a přijdu s rozvrhem, aby se všechno stihlo.
Přicházím se spoustou nápadů, jak projekt vylepšit nebo co by se do něj dalo ještě zahrnout. Ale nebaví mě na tom moc pracovat.
Stavím se do takové pozice uprostřed, aby se všichni nepohádali. Vymýšlím, jak jejich představy skloubit, a pravděpodobně budu projekt prezentovat před třídou.
1013
Kde se vidíš za deset let?
Chci mít hodně peněz a úspěch.
Chci přijít na to, jak zlepšit život na planetě.
Chci umět přesně vyjádřit, co cítím a jak vidím svět.
1113
Co děláš, když se nudíš?
Nemyslím si, že se nudím. Vždycky si něco najdu, pozoruju věci nebo lidi okolo.
Buď budu chatovat s kamarády, anebo můžu třeba uklízet, aspoň z toho budu mít užitek.
Nuda mi nevadí, něco si nakreslím, zahraju... a že se nudím hodně, ha ha.
1213
Co je tvoje špatná vlastnost?
Občas mi okolí vyčte, že jsem trochu manipulativní.
Nedokážu si moc dobře zorganizovat čas. Někdy se zamyslím a čas prostě zmizí...
Na ostatní působím trochu chladně a bez emocí.
1313
A co je tvoje dobrá vlastnost?
Umím lidem naslouchat, ale taky jim vysvětlit, jak vidím věci já.
Když přijde nějaký problém, dokážu si s ním logicky poradit.
Mám hodně nápadů a nebojím se je použít.
Vyhodnotit kvíz