Proč si Refresher a spousta dalších organizací mění od června logo na duhu?
Se začátkem června začíná po celém světě pride month, který oslavuje LGBT+ lidi a zároveň upozorňuje na nerovnosti, kterým queer osoby po celém světě čelí. Instituce i firmy tak na znamení své podpory zabarvují loga do duhy. Refresher není výjimkou.
Ve Spojených státech se původně slavil „Den hrdosti gayů“ v poslední červnovou neděli. Brzy se tento „den“ rozšířil na měsíc trvající sérii akcí. Nyní oslavy zahrnují průvody hrdosti, pikniky, večírky, workshopy, sympozia a koncerty. Akce v rámci pride monthu přitahují miliony účastníků po celém světě. Během tohoto měsíce se konají vzpomínkové akce na členy komunity, kteří přišli o život v důsledku zločinů z nenávisti nebo HIV/AIDS. Účelem tohoto vzpomínkového měsíce je ocenit vliv, který měly lesby, gayové, bisexuální a transgender osoby na naši historii.
Stonewallské nepokoje
Událost, která byla katalyzátorem hnutí za práva LGBTQ, se odehrála v červnu 1969 v newyorské Greenwich Village v baru Stonewall Inn. Stonewallské povstání bylo zlomovým bodem pro hnutí za osvobození homosexuálů ve Spojených státech. Šlo o sérii nepokojů mezi queer lidmi a policií.
Pride month přináší letos úskalí především americkým institucím a firmám. Přestože jejich snahy o podporu LGBTQ+ lidí vždy narážely na určitý odpor, podle značek a marketérů současná politická situace v zemi – zejména v souvislosti s vlnou nenávisti vůči trans lidem – komplikuje letošní kampaně. Tento týden například obchodní řetězec Target přehodnotil svůj přístup poté, co čelil kritice za svou pride kolekci. Řetězec přesunul své duhové výrobky od vchodů některých obchodů po celé zemi a umístil je do zadní části, informoval o tom server The New York Times.