Provedení LWB prodloužilo rozvor náprav o 250 milimetrů, díky čemuž přibyla v interiéru 3. řada sedadel. Text vyšel původně na slovenském Refresher.sk.
Volkswagen svůj elektrický ID. Buzz prodává už i na našem trhu. Dosud však byl velkoprostorový elektromobil s kultovním designem dostupný jen v jedné karosářské délce, výhradně v pětimístné konfiguraci. Nyní ale automobilka představuje také provedení s dodatkem LWB (long wheelbase), které má prodloužený rozvor o 250 milimetrů. ID. Buzz LWB tak na délku měří 4 962 milimetrů, díky čemuž se do interiéru vejde 3. řada sedadel, a k dispozici bude 6- nebo až 7místná konfigurace.
Dosavadní i prodloužené provedení vypadá identicky, odlišná je jen délka karoserie. Několik novinek je v interiéru – multimediální prostředí má upravený vzhled i lepší plynulost, zatímco panoramatické střešní okno již disponuje technologií pro regulaci propustnosti slunečních paprsků. Největší skleněná střecha, jakou Volkswagen dosud použil, byla totiž bez klasické rolety a interiér se během slunečných dnů mohl přehřívat.
Delší rozvor umožnil použití větší baterie, která má celých 91 kWh, z toho využitelných 85 kWh (dosud 77). Nový je také zadní elektromotor, který má výkon 210 kW/286 koní. ID. Buzz LWB se tak chlubí technikou, která měla premiéru ve vlajkové lodi značky, elektromobilu ID.7. O papírovém dojezdu Volkswagen zatím neinformuje, je však jasné, že bude větší než v „krátkém“ balení (423 km) o výkonu 150 kW. S vyšším výkonem souvisí také vyšší maximální rychlost, která se posunula ze 145 na 160 km/h, akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne za 7,9 vteřiny.
Novinka se na trh oficiálně dostane až v roce 2024, kdy poznáme i více sportovně laděnou verzi GTX. Více než sportovní atributy ovšem zaujme skutečnost, že právě tato varianta nabídne pohon obou náprav, tedy dva elektromotory. Ve smyslu aktuálních koncernových modelů je zřejmé, že půjde o výsledný výkon až 250 kW/340 koní. Tak výkonný ID. Buzz zvládne akceleraci na 100 km/h za 6,4 vteřiny.