Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
14. září 2015 17:59
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Ani G 500 4x4², nejnovější terénní bestie od Mercedesu, neunikla úpravě od Brabusu

TECH
Uložit Uložené

Nejextrémnější současný medvěd se podrobil úpravám dvorního úpravce.

Před autosalonem ve Frankfurtu, který otevře své brány novinářům zítra, automobilky chrlí jednu novinku za druhou a výjimkou nejsou ani úpravci. Na paškál si vezmeme tentokrát Brabus, protože v těchto dnech jeho výtvory nabírají pochopitelně na počtu a po teprve nedávno do světa vypuštěných informacích o úpravě sportovního GTčka se nově dozvídáme i to, že ve velkolepém výstavišti bude stánek renomovaného německého tuneru značně poutat pozornost i upravené G 500 4x4². Tomu se totiž týpci podívali na zoubky, a to dokonce ještě předtím, než se první kusy dostaly ke svým majitelům, protože "nástupce" 6x6ky byl představen už dříve, stále jeho doručování nebylo spuštěno.

Navenek se od standardní verze v zásadě velmi neliší, respektive, změny se nesou v obdobném až totožném duchu, jak tomu je v případě všech ostatních Gček od Brabusu, kterých je mimochodem již víc než dost. Jelikož už v základu je ikonická krabička značně zvednutá a hlavně rozšířená, dodatečný nárůst centimetrů do šířky nebyl nutný. Již několik let dobře známý přední nárazník opět dostal spodní splitter doplněn o přídavné LED diody. Nad ním se nachází pozměněná maska ​​chladiče se zdvojeným Bčkem a zatmavenými světlomety, které disponují vlastními xenony od Brabusu. Po stranách evidujeme přídavné polohovatelné "schůdky" usnadňující nastupování a vystupování do kabiny a tradiční dvě trubky před zadní nápravou, které zakončují výfukové potrubí. Vzadu došlo k úplné výměně nárazníku, ani tento kousek bodykitu není pro nás ale ničím novým, vždyť se jím pyšní každá obdobně upravená G klasa. Verze 4x4² je postavena na 22'' kolech a jinak tomu není ani zde. Samotné disky však změnily odstín, aby zapadly do black on black exteriérového kabátu, který mimochodem doplňují výhradně karbonové komponenty. K ním patří, kromě výše zmíněných prvků i nová karbonová kapota, kryty světel, masky a zpětné zrcátka, ale i střešní spoiler a několik dodatečných detailů.

Ani G 500 4x4², nejnovější terénní bestie od Mercedesu, neunikla úpravě od Brabusu

Samozřejmě, úpravy se odehrály i pod kapotou, i když po předešlých extrémech se i Brabus začal očividně krotit. 4litrové V8 bi-turbo, které známe z modelů GT (S) a C 63 (S) tak velkolepými změnami neprošlo. I přesto, z původních 310 kW / 422 koní výkon poskočil na nemalých 368 kW / 500 koní a točivý moment na statečných 710 N.m. Vylepšení na svědomí kit Brabus B40 - 500 PowerXtra, obecně jde ale jen rekalibraci elektronického ovládání plnicího tlaku a přemapované chování motoru a převodovky. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá této terénní bestii 6,9 sekundy, přičemž maximální rychlost je kvůli bezpečnosti elektronicky omezena na 210 km/h. Cenové relace zatím známé nejsou, až takový rozdíl oproti "standardní" ceně 226 tisíc se ale neočekává. Naopak odstupem času můžeme ze strany Brabusu jistě očekávat příchod dalších, výkonnějších variant.

Ani G 500 4x4², nejnovější terénní bestie od Mercedesu, neunikla úpravě od Brabusu
Ani G 500 4x4², nejnovější terénní bestie od Mercedesu, neunikla úpravě od Brabusu
Ani G 500 4x4², nejnovější terénní bestie od Mercedesu, neunikla úpravě od Brabusu
Ani G 500 4x4², nejnovější terénní bestie od Mercedesu, neunikla úpravě od Brabusu
Ani G 500 4x4², nejnovější terénní bestie od Mercedesu, neunikla úpravě od Brabusu
Ani G 500 4x4², nejnovější terénní bestie od Mercedesu, neunikla úpravě od Brabusu
Ani G 500 4x4², nejnovější terénní bestie od Mercedesu, neunikla úpravě od Brabusu
Ani G 500 4x4², nejnovější terénní bestie od Mercedesu, neunikla úpravě od Brabusu
Ani G 500 4x4², nejnovější terénní bestie od Mercedesu, neunikla úpravě od Brabusu
Domů
Sdílet
Diskuse