Nejextrémnější současný medvěd se podrobil úpravám dvorního úpravce.
Před autosalonem ve Frankfurtu, který otevře své brány novinářům už zítra, automobilky chrlí jednu novinku za druhou a výjimkou nejsou ani úpravci. Na paškál si vezmeme tentokrát Brabus, protože v těchto dnech jeho výtvory nabírají pochopitelně na počtu a po teprve nedávno do světa vypuštěných informacích o úpravě sportovního GTčka se nově dozvídáme i to, že ve velkolepém výstavišti bude stánek renomovaného německého tuneru značně poutat pozornost i upravené G 500 4x4². Tomu se totiž týpci podívali na zoubky, a to dokonce ještě předtím, než se první kusy dostaly ke svým majitelům, protože "nástupce" 6x6ky byl představen už dříve, stále jeho doručování nebylo spuštěno.
Navenek se od standardní verze v zásadě velmi neliší, respektive, změny se nesou v obdobném až totožném duchu, jak tomu je v případě všech ostatních Gček od Brabusu, kterých je mimochodem již víc než dost. Jelikož už v základu je ikonická krabička značně zvednutá a hlavně rozšířená, dodatečný nárůst centimetrů do šířky nebyl nutný. Již několik let dobře známý přední nárazník opět dostal spodní splitter doplněn o přídavné LED diody. Nad ním se nachází pozměněná maska chladiče se zdvojeným Bčkem a zatmavenými světlomety, které disponují vlastními xenony od Brabusu. Po stranách evidujeme přídavné polohovatelné "schůdky" usnadňující nastupování a vystupování do kabiny a tradiční dvě trubky před zadní nápravou, které zakončují výfukové potrubí. Vzadu došlo k úplné výměně nárazníku, ani tento kousek bodykitu není pro nás ale ničím novým, vždyť se jím pyšní každá obdobně upravená G klasa. Verze 4x4² je postavena na 22'' kolech a jinak tomu není ani zde. Samotné disky však změnily odstín, aby zapadly do black on black exteriérového kabátu, který mimochodem doplňují výhradně karbonové komponenty. K ním patří, kromě výše zmíněných prvků i nová karbonová kapota, kryty světel, masky a zpětné zrcátka, ale i střešní spoiler a několik dodatečných detailů.
Samozřejmě, úpravy se odehrály i pod kapotou, i když po předešlých extrémech se i Brabus začal očividně krotit. 4litrové V8 bi-turbo, které známe z modelů GT (S) a C 63 (S) až tak velkolepými změnami neprošlo. I přesto, z původních 310 kW / 422 koní výkon poskočil na nemalých 368 kW / 500 koní a točivý moment na statečných 710 N.m. Vylepšení má na svědomí kit Brabus B40 - 500 PowerXtra, obecně jde ale jen rekalibraci elektronického ovládání plnicího tlaku a přemapované chování motoru a převodovky. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá této terénní bestii 6,9 sekundy, přičemž maximální rychlost je kvůli bezpečnosti elektronicky omezena na 210 km/h. Cenové relace zatím známé nejsou, až takový rozdíl oproti "standardní" ceně 226 tisíc € se ale neočekává. Naopak odstupem času můžeme ze strany Brabusu jistě očekávat příchod dalších, výkonnějších variant.