Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
24. listopadu 2015 18:41
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Alpina opět překonává samotné BMW, B5 Bi-Turbo je ještě silnější než nejvýkonnější bavorák v historii!

TECH
Uložit Uložené

Německý tuner představuje modernizovanou a zároveň silnější verzi 5kového BMW.

Alpina měla ještě pár let dozadu své jasné a neměnné místo v hierarchii verzí modelů z Mnichova. Víceméně vždy zastupovala střed mezi nejvýkonnější běžnou variantou a jejím vrcholným provedením - tedy například střed mezi 335i a M3, 550i a M5, respektive 650i a M6. Věci se však odstupem času mění, čehož důkazem byl nedávno model B6 Bi-Turbo Gran Coupé no a mezitím jsme svědky dalšího „překategorizování". Německá tuningová firma, která se dá v jistém slova smyslu považovat za dvorního specialistu na úpravy vozidel automobilky BMW, totiž vypouští do světa vylepšený model B5 Bi-Turbo. Ten vychází z verze 550i, ovšem tentokrát si to namířil ještě výš, než by se kdy čekalo. Řeč je tedy o 5kovém bavoráku, a to ať už ve verzi sedan nebo kombi, čili Touring. Pod jeho kapotou najdeme známý, dvakrát přeplňovaný 4,4litrový osmiválec, který B5ce nově zaručuje výkon až 441 kW/600 koní.

Tím se dostáváme výkonnostně až před „standardní" M5ku, ba co víc, novinka se svou silou dotáhla až k vůbec nejvýkonnějšímu sériovému BMW všech dob, tedy speciální pouze 300kusové edici 30 Jahre M5. Navíc, v porovnání s ní má dokonce model od Alpiny ještě 100 Nm k dobru, protože B5 Bi-Turbo počítá v kolonce točivého momentu s údajem rovných 800 Nm. Novinka nabízí papírově zrychlení z nuly na sto kilometrů jen za 4,2 sekundy, což je sice o něco pomalejší čas, než slavná M5ka, ale v disciplíně maximální rychlosti má navrch, jelikož dokáže uhánět rychlostí až 328 km/h. Úpravce přitom deklaruje kombinovanou spotřebu na úrovni 9,5 l/100 km. Samozřejmě, po stránce designu se od posledního vyhotovení nic zásadního nemění, změny se dotkly jen některých detailů, které přišly s faceliftem samotné řady 5. Nechybí tradiční alpiňácké prvky, včetně předního SPLITTERu , oblíbených mnoho-paprskových disků, charakteristických bílých linií a modrých budíků. Nové jsou ale brzdy či výfukový systém Akrapovič. Za sedan si Alpina řekne 2,9 milionu Kč, zatímco kombík vás bude stát rovné 3 miliony korun. 

Alpina opět překonává samotné BMW, B5 Bi-Turbo je ještě silnější než nejvýkonnější bavorák v historii!
Alpina opět překonává samotné BMW, B5 Bi-Turbo je ještě silnější než nejvýkonnější bavorák v historii!
Alpina opět překonává samotné BMW, B5 Bi-Turbo je ještě silnější než nejvýkonnější bavorák v historii!
Alpina opět překonává samotné BMW, B5 Bi-Turbo je ještě silnější než nejvýkonnější bavorák v historii!
Alpina opět překonává samotné BMW, B5 Bi-Turbo je ještě silnější než nejvýkonnější bavorák v historii!
Alpina opět překonává samotné BMW, B5 Bi-Turbo je ještě silnější než nejvýkonnější bavorák v historii!
Alpina opět překonává samotné BMW, B5 Bi-Turbo je ještě silnější než nejvýkonnější bavorák v historii!
Alpina opět překonává samotné BMW, B5 Bi-Turbo je ještě silnější než nejvýkonnější bavorák v historii!
Domů
Sdílet
Diskuse