Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
21. ledna 2016 11:42
Čas čtení 0:00
Peter Hlavička

Kdo stojí ve skutečnosti za úspěchem tenisek Tubular, Yeezy nebo Pure Boost?

MÓDA ADIDAS
Uložit Uložené

I v módě existuje ghostwriting, ale většinou ho označujeme jen jako týmovou práci.

O tom, jak v minulém roce přeskočil Yeezy Jumpmana, se toho už napsalo docela dost, ale i když má nyní před sebou adidas ještě dlouhou cestu, nikdo určitě nezpochybňuje, že tři pruhy se aktivně snaží získat vedoucí pozici na trhu. Po letech nadvlády Oregonu totiž nastal čas na změnu a brand z Herzogenaurachu aktuálně nabízí vše, o čem mohou ostatní značky jen snít. I když peníze hýbou světem, v případě jejich spoluprací jde zejména o svobodu tvorby a otevřený přístup, který již přilákal nejednoho předního návrháře nebo umělce. V nové etapě svého vývoje je tak adidas připraven riskovat na poli designu a rovněž ve spojení s novými technologiemi, ale právě jejich odvaha a individualita se zdají být základem celého úspěchu.

Dirk Schönberger, kreativní ředitel sportovní divize: „adidas nepotřebuje být největší, my jen chceme být nejlepší.“

Už dlouhá léta totiž platí, že adidas si při výběru partnerů do spolupráce potrpěl na novátorský přístup a fakt, že každá další spolupráce by měla přinést něco unikátního. Klasické siluety má sice rád každý, ale jak ukázal poslední vývoj, většina z nás chce od značky vidět víc, než jen nové colorways desítky let opakovaných modelů se stále horší kvalitou zpracování. Chceme vidět celý kreativní proces, který odkazuje na dědictví značky a přitom využívá přední umělce nebo známé tváře.

Kdo stojí ve skutečnosti za úspěchem tenisek Tubular, Yeezy nebo Pure Boost?

V rámci adidasu tak aktuálně pracuje několik vedoucích osobností, které doslova píší budoucnost značky, a i když jsi jméno Nic Galway dosud asi ještě neslyšel, jeho tvorba ti je dávno známá. Nic pracuje pro adidas již přes 15 let a jako viceprezident celosvětového designu hraje hlavní roli při navazování spoluprací s předními osobnostmi z módního průmyslu a také má důležité slovo při tvorbě designu těch nejúspěšnějších tenisek současnosti. Během své kariéry stihl pod tři pruhy dostat jména jako Yohji Yamamoto, Stella McCartney, Raf Simons, Rick Owens, Pharrell Williams nebo Kanye West, ale tím jeho práce zdaleka nekončí. Pokud se ti totiž zdálo, že většina tenisek adidas v posledních měsících sleduje určitou jednotnou formu, jde právě o vliv Nica, který díky své vizi vrátil značce zapomenutou slávu. Z jeho kanceláře totiž vyšly tenisky jako Y-3 Qasa, Tubular, Pure Boost, EQT, NMD a celá série Yeezy Boost. Ty bez pochyb spojuje futuristický vzhled a samotný přístup k designu, který se obejde i bez obrovského trefoil loga nebo tří pruhů na boku.

Nic s teniskou NMD.

Kdo stojí ve skutečnosti za úspěchem tenisek Tubular, Yeezy nebo Pure Boost?

Technologie Futurecraft, ve které má také prsty.

Ultra Boosty se kromě Krisse Van Assche nebo značky Kolor dočkaly už mnoha zajímavých spoluprací.

Kdo stojí ve skutečnosti za úspěchem tenisek Tubular, Yeezy nebo Pure Boost?

Pařížští parkouristé, kteří pomohli loni představit sérii nových Tubulars během Fashion Weeku.

Návrh tenisek Tubular.

Kdo stojí ve skutečnosti za úspěchem tenisek Tubular, Yeezy nebo Pure Boost?

Pharrellův pack Supercolor sice představuje spíše starou politiku značky, ale do historie se zapíše zejména kvůli jedinečnosti samotné série s 50 odstíny duhy.

Kdo stojí ve skutečnosti za úspěchem tenisek Tubular, Yeezy nebo Pure Boost?

Raf Simons, který kromě extravagantních modelů nezapomněl vylepšit ani klasické Stan Smiths.

Kdo stojí ve skutečnosti za úspěchem tenisek Tubular, Yeezy nebo Pure Boost?
Kdo stojí ve skutečnosti za úspěchem tenisek Tubular, Yeezy nebo Pure Boost?

S Yohjim spolupracuje adidas již od roku 1999, ale první kolekce se dočkal až v roce 2002.

Kdo stojí ve skutečnosti za úspěchem tenisek Tubular, Yeezy nebo Pure Boost?

Rick Owens dokonce díky adidasu objevil i nové postupy tvorby, spojené s 3D tiskem.

Kdo stojí ve skutečnosti za úspěchem tenisek Tubular, Yeezy nebo Pure Boost?

Stella McCartney oslavila loni v adidasu již své 10. výročí.

Kdo stojí ve skutečnosti za úspěchem tenisek Tubular, Yeezy nebo Pure Boost?

Od nástupu Yeezyho se zvýšila hodnota akcií značky téměř na dvojnásobek.

Kdo stojí ve skutečnosti za úspěchem tenisek Tubular, Yeezy nebo Pure Boost?

Veletrh pánské módy Pitti Uomo 89 před pár dny odhalil další krok, který definuje budoucnost tří pruhů. Japonský návrhář Yosuke Aizawa je sice součástí designérského týmu Junyi Watanabeho, ale kromě vlastní značky White Mountaineering pomáhá několik let i v rámci adidasu. Yosuke je totiž již delší dobu posedlý snahou dodat německé značce styl a vytvořit tak svéráznou módu, která spojuje high fashion, prvky outdooru a sportu, ale přitom je na míle vzdálená klasické představě sportswearu. V překladu se tak Yosuke jen snaží udělat z tepláků high fashion, ale při pohledu na kolekci adidas Originals x White Mountaineering AW16 se mu to i docela povedlo. Kromě oblečení s neobvyklým přístupem ke klasickým trademark prvkům adidasu tak máme před sebou i několik upravených modelů tenisek Forum Hi, Rod Laver, NMD a EQT Running. Kolekce bude mimochodem dostupná již 27. února na adidas.cz.

Kdo stojí ve skutečnosti za úspěchem tenisek Tubular, Yeezy nebo Pure Boost?
Kdo stojí ve skutečnosti za úspěchem tenisek Tubular, Yeezy nebo Pure Boost?
Kdo stojí ve skutečnosti za úspěchem tenisek Tubular, Yeezy nebo Pure Boost?

 Pro více informací ze světa módy sleduj Restyler

Domů
Sdílet
Diskuse