Polský Top Gear postavil na sprint dva sourozenecké supersporty.
Není žádným tajemstvím, že nejnovější Audi R8 V10 plus a Lamborghini Huracán LP610-4 jsou v zásadě identické vozy zabalené do jiného kabátu, ostatně jinak tomu nebylo plus minus ani v případě jejich předchůdců. Narážíme především na jejich techniku, konkrétně pohonný agregát, který v obou případech tvoří atmosférická 5,2litrová V10ka s výkonem 412 kW / 610 koní a točivým momentem 560 N.m. Oba exempláře tuto sílu posílají na všechna čtyři kola a navíc shodně prostřednictvím automatické 7stupňové převodovky. Jednotná platforma však počítá s několika konstrukčními odlišnostmi a použitými materiály, což ve výsledku, mimo jiné, znamená, že Audi je o pár desítek kilogramů těžší - 1 454 kg vs. 1 422 kg ve prospěch Lamba. Samozřejmě, není pochyb o tom, která z dvojice špičkových supersportů má větší fame, nemluvě o samotné exkluzivitě. O tom v konečném důsledku mluví také samotná cena, protože zatímco vrcholná verze R8čky, tedy provedení V10 plus stojí 5 110 000 Kč, cenové relace jejího italského dvojčete začínají nad hranicí 5 400 000 Kč. Rychlostní parametry jsou však prakticky identické - oba kousky zvládnou akceleraci z klidu za 3,2 sekundy, pružným zrychlením má decentně navrch Huracán, v maximální rychlosti ale naopak táhne za trošku kratší konec - 325 km/h vs. 330 km/h ve prospěch R8 V10. Jaká je tedy realita? Díky polskému Top Gearu to můžete zjistit.