Nissan na autosalonu za velkou louží odhaluje zcela poslední modernizaci své sportovní ikony.
Ikonický sporťák japonské automobilky Nissan je tady s námi v poslední generaci R35 již od roku 2007, kdy byla spuštěna výroba zcela nového GT-R se schopnostmi italských supersportů. Od té doby prošel už slušný kus času, ale i když Japonci svou Godzillu patřičně vylepšovali prakticky každým modelovým rokem (což se v dnešní době velmi nevidí), pomalu ale jistě se pouť této generace chýlí ke konci. Ten jí byl plánován již nejednou, nakonec však ještě nějaký ten rok s námi pobude, a tak přišel ten správný čas na opětovný facelift, který se postará o prodloužení životnosti. Paradoxně, nejnovější, ale zároveň i poslední modernizaci nynější generace můžeme označit za snad nejrozsáhlejší, a ostatně, tak to říká i samotný výrobce, který novinku tajil až k téměř oficiálnímu představení, které se odehrává na právě probíhajícím autosalonu v New Yorku. Beze změn se tentokrát neobešel ani exteriér, kde evidujeme zcela nový přední nárazník včetně změněné masky s větším otvorem pro chlazení motoru. Nové jsou také boční prahy, no a v neposlední řadě i zadní nárazník s upravenými, titanovými koncovkami výfuků. Daný bodykit čerpá charakteristické rysy z ostré verze Nismo, přičemž nezaručuje jen lepší aerodynamiku, ale i přítlak a tedy i stabilitu jako takovou.
Velmi milým překvapením je kokpit, který se designéři pokusili prakticky celý překopat, čehož výsledkem je zejména zcela nová, ale především podstatně hodnotnější vypadající přístrojová deska a na ni navazující středový tunel. Infotainment nově zastřešuje nový 8" dotykový displej, přičemž změnami prošlo i jeho ovládání, protože mezitím se z interiéru vytratila dosavadní nemalá změť tlačítek. Z faceliftu rozhodně profituje i volant, který už na pohled stejně nabral na kvalitě. Většinový podíl úprav v případě vyhotovení modelového roku 2017 se tak dotkl vnitřku, protože právě ten byl nejednou skrz svůj méně hodnotný dojem kritizován. GT-R však není o luxusu či komfortu, ale o nekompromisních jízdních vlastnostech, za nimiž stojí kromě perfektního naladění i 3,8litrový šestiválec. Ten tentokrát posílil až na úroveň 419 kW / 570 koní a 633 N.m, což značí nárůst o více než 20 koní. vyšperkovaná byla turbodmychadla, ale i řídící jednotka či 6stupňová dvouspojková převodovka. Přesné rychlostní parametry zmíněné zatím nebyly, je však více než jasné, že opět se jen více a více přiblížily na úplný limit, který činí z tohoto Nissanu jedno z nejrychleji akcelerujících vozů na světě. První kousky GT-R MY2017 přijdou ke svým zákazníkům v létě.