Má styl a za posledních 10 let toho v módě dokázal možná víc než Kanye.
Zpěvák, raper, producent, režisér a v posledních letech zejména vášnivý filantrop Pharrell Williams se už od svého debutu prezentoval jako pretty MF, kterému styl nedělá vůbec žádný problém, a i když se z něj postupem času stal multiplatinový muzikant s desítkami ocenění a zároveň i jeden z nejbohatších umělců na světě, na svoji módní kariéru vůbec nezanevřel. V roce 2005 totiž spolu s Nigem, který vlastnil BAPE, založil dvojici podobných značek, které na určitou dobu definovaly styl, ale později upadly do zapomnění. Ice Cream a Billionaire Boys Club přinášely téměř totožnou módu jako tehdy už dávno etablované A Bathing Ape (1993), ale díky Pharrellovi se dokázali vyrovnat i podobné legendě japonského streetwearu. Veřejnost si ještě dnes spojuje tyto značky jako trojici, na čemž je v podstatě i kousek pravdy, jelikož měl Nigo podíl ve všech třech. V roce 2011 však bohužel Nigo prodal 90 % své značky módnímu gigantu I.T. Group, čímž v podstatě zpečetil její osud a podobný případ tak nastal ve stejném roce i u Pharrella. O odkoupení jeho podílu v BBC a Ice Cream měl zájem konglomerát Iconix, ke kterému se jistým podílem přidal i Jay Z. Rok od prodeje dosáhly jejich tržby dvojnásobku, ale to bylo asi poslední úspěšné období těchto značek. Jednou z jejich priorit byla totiž stejně jako v případě BAPE hlavně kvalitní japonská výroba, ale jelikož se kvůli ceně přesunula do Číny, Turecka nebo Mexika, trojice značek ztratila téměř všechny své zákazníky.
S podobným kapitálem však mohl Pharrell dosáhnout kopu jiných snů jako například singl Happy s 24hodinovým klipem z roku 2013 nebo desítky ocenění od Grammy přes MTV Award až po Oscara. Ve svých 43 letech patří stále mezi nejlépe oblečené muže na světě, za což si kromě popředních příček v žebříčcích magazínu GQ zasloužil i cenu módní ikony roku 2015 dle Rady módních návrhářů Ameriky.
V roce 2004 vytvořil pro Louis Vuitton spolu s Nigem dnes už legendární sérii slunečních brýlí Millionaire, které má ve sbírce snad každá celebrita
O 4 roky později spolupracoval s LV na kolekci Blason, kde s Camille Miceli vytvořil sérii unikátních šperků ze zlata a diamantů
2008 a jeho spolupráce se studiem nábytkového designu Domeau & Pérès, ze které vzešla stolička jménem Perspective. Ta dle Pharrela vyjadřuje lásku mezi mužem a ženou
Pod značkou Moncler navrhl v roce 2009 kolekci oblečení a v roce 2013 to zkusil znovu se slunečními brýlemi
Moncler Lunettes
V poslední době je mu ale blízký Chanel
Dlouhá léta se angažoval i v rámci udržitelnosti módy a dopadu neekologické výroby oblečení na osud naší planety, resp. celého lidstva. Z Pharrella se tak doslova stal ambasádor štěstí a rovnosti, která se rozhodl změnit svět k lepšímu. V létě 2010 se podílel na založení firmy Bionic Yarn. Ta dokáže díky novým technologiím přeměnit odpad z moře na materiály připomínající bavlnu nebo různé jiné textilie a v poměrně krátké době se o jejich látky začal zajíamt už i zmiňovaný Moncler, Timberland nebo GAP.
Firmě Woolworths z Jižní Afriky pomohl s několika projekty, zaměřenými na udržitelnost módy
Pharrellovo sdružení i am OTHER x Uniqlo S/S14
Díky Bionic Yarn se tak zvýšil i jeho zájem o denim, který měl sice perfektně zvládnutý už díky japonské škole od Niga, ale s pomocí značky G-Star RAW mohl posunout své vzdělání ještě výše. V únoru 2016 tak ohlásil, že se stal spolumajitelem této značky, jejich ambasádorem a zároveň hlavním zdrojem inspirace. Jeho skromným cílem je totiž změnit budoucnost denimu a očividně to myslí vážně.
G-Star RAW Ocean Night, jaro 2015
Jeany z jeho šatníku tak aktuálně nemají konkurenci. Většina z nich jsou ale custom, resp. 1-of-1 kousky, které zatím v obchodech nekoupíš
Díky G-Star si může doslova žít svůj sen
Odprodej BBC a Ice Cream přišel pro Pharrella v té nejlepší době, ale pro Iconix to už tak růžově nedopadlo, jelikož se ze značek stal postupem času úplný propadák. Kromě toho, že jejich kolekce ztratily veškerou šťávu, kvalitu zpracování a jejich motivy se opakovaly ve stejné podobně už asi po sté, hlavním problémem byl zejména jejich dluh ve výšce 300 milionů dolarů a fakt, že dohromady nedokázaly pokrýt ani 1 % příjmů Iconixu. V lednu tak všechny fanoušky určitě potěšila zpráva, že Pharrell a BBC Miami odkoupili 50 % podílu Iconixu v Billionaire Boys Club a Ice Cream zpátky, což znamená, že má Pharrell opět většinový podíl.
Kanye se možná snaží působit jako průkopník své doby, ale ve vícero případech bohužel jen (i když možná neúmyslně) sleduj stopy Pharrella. Nejenže jeho spolupráce s Louis Vuitton přišla o 5 let dříve, ale P. ho dokonce předběhl i pod vlajkou adidasu, kde má na svědomí největší zisky a náležitě si tak může dovolit i mnoho kolekcí. Ta aktuální nese název Dream | Awaken - Pink Beach a zaujmout může zejména svými ručně malovanými motivy.
Custom bundy z prezentace kolekce Pink Beach
Stejně tak má dostupných i mnoho samplů nebo vlastních provedení modelů adidas
adidas Originals PW ZX333
G-Star se propojil s Bionic Yarn a není se tak čemu divit, že i do adidasu mohl přinést zajímavé spolupráce. V listopadu 2015 odstartoval zmiňované znovuzrození BBC a Ice Cream dvojicí provedení na základě archivních colorways a siluety z roku 2008, kterou nahradily Stan Smithy. Stejný model si tak vybral i pro letošní letní pokračování, které kromě tenisek s motivem palmových listů může nabídnout i mikiny, trička, kraťasy nebo tílka. Tenisky budou dostupné 25. června v pražské prodejně Footshopu v 11:00, stejně jako online v průběhu dne ve velikostech US5,5-12.
BBC x Pharrell x adidas Originals Stan Smith Diamonds & Dollar Signs (2015) vs. původní tenisky Ice Cream (2008)
BBC x Pharrell x adidas Originals Stan Smith Palm Tree (2016)