Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Středa 3. 6. 2020 svátek má Tamara, Kevin

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Tech - Auta
11
Martin Mičuda
16. červenec 2016, 9:23
Čas čtení: 5:33
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Audi chystá radikální ofenzívu. S čím průlomovým přijde a jak budou vypadat nové modely A6, A7, A8 či Q8?

Následující roky mají být pro Audi přelomové a my už teď víme, co to bude pro německou prémiovou značku znamenat.

Martin Mičuda
16. červenec 2016, 9:23
Čas čtení: 5:33
Audi chystá radikální ofenzívu. S čím průlomovým přijde a jak budou vypadat nové modely A6, A7, A8 či Q8?
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
11
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Ingolstadtská automobilka se příští rok dostane do bodu, kdy dojde v duchu zažitých cyklů k výměně několika důležitých modelů v rámci svého širokého portfolia. Jelikož momentálně se již na trhu usadila nová A4ka, kterou jsme už dokonce stihli i otestovat, a nedávno na svět přišla i zcela nová generace A5ky, je tedy zřejmé, že narážím právě na zbývající větší modely A6, A7 a A8, které jsou podstatou tohoto článku. Právě tuto trojku čeká v následujících měsících generační obměna, která údajně mezi vozidly značky Audi neměla ještě obdoby. Hlasy přímo z dílny automobilky, lépe řečeno z úst šéf designéra Marca Lichteho totiž hovoří o tom, že trojice luxusních vozů nejenže citelně shodí na váze, přijde i s radikálními designovými změnami, které mají navíc citelně od sebe odlišit jednotlivé modely značky. Vypadá to tedy tak, že Audi zjevně hodlá ustoupit od rozsáhlé unifikace, která provázela tuto značku asi do největší míry mezi automobilkami posledních let.
 
Tomu má být tedy údajně konec, čehož důkazem budou zásadnější novinky příštích dvou let. Jelikož se příchod nové A8čky oddálil, a tedy stále není mezi námi, spolu s ní půjde o nové generace modelů A6, A7 a zdaleka ne posledním v nejbližším období bude i zcela nový model Q8. Co tato čtveřice nejhlavnějších modelů vnese do rodiny vozů Audi si tedy přibližme na základě nových informací prostřednictvím následujících sólo částí s velmi realistickými vizualizacemi. Jejich společným znakem bude koncept Prologue, který ne nadarmo Audi tlačilo a představilo hned v několika odlišných provedeních. Jeho nejvěrnější sériová podoba se možná někdy za pár let přenese do podoby nové A9, tedy vlajkové lodi v karoserii kupé (konkurent třídy S Coupé), pravdou ale je, že právě Prologue je studie, kterou tato německá automobilka naznačila své budoucí estetické směřování a níže přiblížené modely ponesou její rukopis.

 

Audi chystá radikální ofenzívu. S čím průlomovým přijde a jak budou vypadat nové modely A6, A7, A8 či Q8?

 

Audi A6 / A6 Avant

Není asi překvapivé, že právě s novou A6kou se spojují největší očekávání, neboť právě nový zástupce vyšší střední třídy bude z dané čtveřice modelů Audi nejvíce zajímavý v případě počtu vyrobených, respektive prodaných kusů. Není se samozřejmě čemu divit, vždyť jde o dlouhá léta velmi populární vůz, který bude z této „inovátorské“ čtyřky nepochybně cenově i nejlevnější. Jak se dozvídáme, v Audi jsi jsou vědomi toho, že jejich poslední “ne-RS-ové“ modely hrály i přes propracovaný design většinou na poměrně nudnou/strohou notu. Právě to se chystá značka razantně změnit - budoucí A6ka bude údajně citelně agresivnější, vyzývavější a designově zajímavější. Zdaleka nemá jít jen o generační obměnu ve stylu A4ky, které si laik ani nevšimne. Audi se netají tím, že chce tento vůz designem přiblížit k ikonickému vozidlu Quattro a zároveň mu zachovat status a vzhled limuzíny, respektive kombíku vyšší střední třídy.
 
Nová generace značně naroste, a to hlavně v oblasti rozvoru náprav, délky a šířky. Přední světla by měla být mnohem dynamičtější, novým tvarem bude disponovat i maska, zatímco nárazníky budou údajně vyčnívat téměř tak, jako je tomu v případě nynější RS6ky. Celkový venkovní design se bude inspirovat nedávnou studií Prologue, což potvrdí C-sloupek, který bude pod o něco menším sklonem. Á šestka bude tedy připomínat sklonem střechy více kupéčko. Zadní, ještě užší světla by měla být propojena úzkou podsvícenou lištou, přičemž na obou koncích vozidla se o svícení bude starat výhradně technologie LED. Halogenová světla se z nabídky vytratí po vzoru á čtyřky úplně, a tedy i pro základní verze. Interiér bude prostornější, no a je více než jasné, že na palubní desce nebudou chybět prý již v základu (plně) digitální budíky, které známe již nyní jako Virtual Cockpit. Spleť tlačítek na palubovce nahradí nové dotykové plochy a displeje. Příchod nové A6ky je naplánován na konec roku 2017, jak je však zvykem, určitě se s ní seznámíme prostřednictvím fotek mnohem dříve.

  

Audi chystá radikální ofenzívu. S čím průlomovým přijde a jak budou vypadat nové modely A6, A7, A8 či Q8?Audi chystá radikální ofenzívu. S čím průlomovým přijde a jak budou vypadat nové modely A6, A7, A8 či Q8?

 

Audi A7 Sportback

Ještě před, než poznáme A6 a A6 Avant se nám ukáže jejich nejstylovější derivát, čili v pořadí již druhá generace A7čky. Designově atraktivnější variantu bychom měli totiž oficiálně poznat zhruba za rok, tedy již koncem léta 2017. Jeho proporce stejně projdou výraznějšími změnami - bude delší, širší, nižší a zároveň se zkrátí převisy. Charakteristicky ostře seříznutá střecha zůstane zachována, jak však poznamenal Marco Lichte, novinka bude podstatně sportovnější. Sám uvedl, že snahou designérského týmu bylo vnést již do základních vyhotovení emoce z vrcholných RS verzí. Nové Audi A7 bude právě jedno z vozidel, které budou proto nejradikálnější, i když je sporné, do jak velké míry budou tato slova skutečně pravdivá, neboť kompetentní ze světa automobilového průmyslu se nejednou snaží chystané novinky hypovat více, než jsou toho hodné.
 
Co však můžeme říci s jistotou je fakt, že například zadní světla budou propojena vodorovnou linií tvořenou LEDkami, či to, že pod kapotou se objeví kromě nových benzinových a dieselových agregátů s elektromotory i 4litrový turbodiesel, který známe v SQ7. Jako v případě modelu A6, tak i v případě A7čky vsadí však Audi v základech na čtyřválcové jednotky, mezitím se ale vyvíjí/vylepšuje i nový 3litrový šestiválec. RS6 Avant i RS7 Sportback budou mít pod kapotou agregát 4.0 V8 s výkonem pravděpodobně 575 koní.

 

Audi chystá radikální ofenzívu. S čím průlomovým přijde a jak budou vypadat nové modely A6, A7, A8 či Q8?Audi chystá radikální ofenzívu. S čím průlomovým přijde a jak budou vypadat nové modely A6, A7, A8 či Q8?

 

Audi A8

Největší pozornost se pochopitelně váže s příchodem zcela nové vlajkové lodi, kterou v Ingolstadtu chystají už opravdu dlouho, ostatně, párkrát její příchod už posunuli. Důvodem má být údajně první plně autonomní řízení v sériovém automobilu. Audi říká technologii Traffic Jam Assist, která bude fungovat do rychlosti 60 km/h jako plnohodnotný autopilot, díky kterému řidič nebude muset ani sledovat vozovku a přesto se bude vozidlo umně prodírat městskými komunikacemi (i ve špičce) během jízdy za vytčeným cílem. Audi přitom stále hlasitěji hovoří o jakési umělé inteligenci, která bude umět předvídat, pamatovat si často absolvované trasy a na základě toho dokáže plánovat následující jízdy. Při této příležitosti vývojáři technicky úzce spolupracují s lidmi z letectví, což má vyústit do toho, že ve vozidlech s tímto systémem bude nový sólo displej, který bude sloužit výhradně na komunikaci autopilota s řidičem. Na tomto místě budou znázorňovány výzvy k převzetí řízení a podobně, jelikož jednou z přelomových novinek má být technologie, která v případě nouze (například ztrátě vědomí řidiče, mikrospánku apod.) dokáže vyhodnotit situaci a vozidlo bezpečně odstavit aniž by ohrozilo posádku či okolí.
 
Samozřejmě, do jaké míry budou tyto plány skutečností je sporné, zejména vezmeme-li v úvahu striktní legislativy. Přitom je třeba říci, že Audi se při vývoji technologií tohoto druhu vydalo svou vlastní cestou, protože její autopilot bude fungovat především na bázi jakési databáze a zapamatovaných údajů o cestě. To může být však do značné míry zrádné a nejednou těžko využitelné, zejména vezmeme-li v úvahu neustále se měnící stav silnic ve městech (práce na cestách, výluky atd.). Nechme se však překvapit. Nová A8čka se teoreticky ukáže světu už letos (světová premiéra pravděpodobně Ženeva 2017), čemuž nasvědčují i ​​finální testy prototypů. Ty ukazují, že designově se vlajková loď bude nést v duchu nové A4ky, největším progresem projde ale interiér. D5ková osma bude postavena na nové modulární platformě MLB Evo, z čehož má těžit zejména váha, neboť se předpokládá masivní úbytek hmotnosti, ohlášený je ale i příchod několika hybridních verzí.

 

Audi chystá radikální ofenzívu. S čím průlomovým přijde a jak budou vypadat nové modely A6, A7, A8 či Q8?

 

Audi Q8

Posledním z v blízké budoucnosti důležitým přírůstkem do portfolia bude zcela nový model, který zároveň poznáme nejpozději. Říci však musíme to, že za poslední měsíce přicházejí zprávy, které přinášejí jistý chaos - původně byla ve věci sportovní varianta nazvaná jako Q6, aktuálně se ale už hovoří o tom, že to bude Q8. Poslední zprávy říkají, že nová Q8čka přijde v roce 2018 jako stylovější a sportovnější Q7čka, od níž bude novinka odvozená. Jak už tušíte, půjde o úhlavní konkurenci zaběhnutého BMW X6 či stále poměrně nového GLE Coupé od Mercedesu. Karoserie bude nižší, zatímco v zadní části bude ostře seříznutá, čímž dodá SUVčku mnohem sportovnější look. Audi dále naznačuje, že změny se odehrají i vpředu, kde bude dominovat vůbec nejmohutnější maska ​​s ještě výraznějšími lištami. Design audiňáckých Single Frame masek se má přitom změnit obecně. Odstupem času budou jen dva druhy - běžné modely budou mít 6úhelníkové a crossovery a SUVčka až 8úhelníkové masky. Q8čka bude zároveň vůbec nejluxusnějším a technologicky nejvíce nabitým SUV od Audi, čemuž bude odpovídat i vyšší cenovka ve srovnání se "standardní" Q7čkou. Na závěr ještě dodám společnou informaci prakticky pro všechny výše zmíněné modely - Audi ve spolupráci s Porsche vyvinulo řadu společných agregátů, včetně třílitrového šestiválce či 4litrové V8čky, kterou známe z nové Panamery Turbo. Kromě toho, v případě čtyř kruhů se objeví i nový plug-in hybrid.

 

Audi chystá radikální ofenzívu. S čím průlomovým přijde a jak budou vypadat nové modely A6, A7, A8 či Q8?

Audi chystá radikální ofenzívu. S čím průlomovým přijde a jak budou vypadat nové modely A6, A7, A8 či Q8?

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Ohodnoť článek
64
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Nejčtenější
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.