Nižší střední třída se dočkala nového aktéra mezi silnými sedany.
Pařížský autosalon vyplavil na povrch množství novinek, ale kromě těch, které jsme si již představili, je třeba rozhodně věnovat prostor i velmi zajímavému přírůstku do rodiny RS modelů značky Audi. Jistě, největší haló v stánku automobilky je i v těchto dnech kolem nové Q5ky, která je jedním z největších a nejdůležitějších odhalení letošního podzimního autosalonu, z Ingolstadtu ale přichází i vrcholný model RS3 v karosářské verzi sedan. S touto variantou se zprvu nepočítalo, později se říkalo, že přijde jen na americký trh, jak ale čas ukázal, věci se změnily a Audi RS3 Sedan je oficiálně na světě. S ním, i když si toho možná jen málokdo všimne, přichází i decentní facelift RS3ky jako takové, neboť dosud se jemně modernizované podoby dočkaly jen klasické verze. Změny jsou však víceméně na oko minimální, novým, o něco hranatějším tvarem disponují přední světlomety s technologií Matrix-LED, přičemž grafika světel se změnila i vzadu. Masivnější bodykit (+ 20 milimetrů do šířky) obnáší zejména výrazný přední a zadní nárazník, které prošli decentními změnami a nyní tak vypadá RS3ka ještě agresivněji. Standardem jsou 19" disky a brzdy s průměrem 370 vpředu, respektive 310 milimetrů vzadu (v nabídce nechybí ani karbono-keramické).
Vcelku jednoduchému interiéru dominuje 12,3" digitální přístrojový panel známý jako Virtual Cockpit, karbonové detaily či kůže s kontrastním prošíváním. Sportovní 3ramenný volant dostal Alcantaru, přičemž do kokpitu se nastěhovala i sportovní sedadla s výraznějším bočním vedením. Samozřejmě, největší pozornost se soustředí pod kapotu, kde najdeme, v duchu tradic, 2,5litrový pětiválec. Zajímavostí je, že RS3 Sedan přijde na trh s novou generací tohoto agregátu. Ten se díky početnému použití hliníku pyšní úbytkem hmotnosti o 26 kilogramů, zároveň mj., přibylo i zdvojené vstřikování. Snad nejdůležitějším údajem je fakt, že nejnovější pětiválec je v tomto případě naladěn na výkon až 294 kW / 400 koní (od 5 850 - 7 000 ot./min) a 480 N.m. Tím pádem se díváme, po stránce výkonu, na nejsilnější sedan nižší střední třídy. Pokud vezmeme v úvahu přítomnost pohonu všech čtyř kol a 7stupňové dvouspojkové převodovky S Tronic, nejmenší sedan v portfoliu v té nejsilnější verzi dokáže akcelerovat na stovku již za 4,1 sekundy. Maximální rychlost je 250 km/h, na požadavek je možné posunout omezovač až na úroveň 280 km/h. V rámci příplatků je následně možné sáhnout po adaptabilním podvozku, kde může řidič volit mezi několika nastaveními vzhledem k potřebám a podmínkám. Cenové relace zatím neznáme.