Přitomné radary dokáží prediktivně monitorovat okolí i před vozidlem, za kterým Tesla jede. Byl to ale i tento případ?
Tesla Motors opravdu často aktualizuje svůj software, z čehož mají koneckonců radost i majitelé, kteří už svůj elektromobil této značky mají doma. Samozřejmě, ne každá aktualizace je vhodná pro všechny typy již prodaných vozů, vždyť přece jde do velké míry i o hardwarovou záležitost. Naposledy nás Elon Musk informoval o tom, že systém Autopilot (který je stále více terčem kritiky kvůli zavádějícímu názvu) byl doplněn o další funkci. Díky ní dokáží přítomné radary prediktivně monitorovat okolí i před vozidlem, za kterým samotná Tesla jede, čili umí vyhodnotit potenciální nebezpečí ještě dříve, než ho uvidí řidič. Důkazem toho má být i přiložené autentické video s Modelem X na holandské dálnici. Na záznamu je vidět, jak před Corsou brzdí SUV, čehož si však řidič Opelu nevšiml dostatečně brzy a při vyhýbacím manévru ho trefil. Přítomná Tesla však zvukovým signálem varovala posádku elektromobilu ještě dříve, než k samotnému střetu došlo, čímž by se potvrdila v praxi funkcionalita oné technologie.
Z videa se nepochybně v sklonku několika hodin stal velký hit na internetu se slovy, že Tesla doslova předvídala nehodu. Krátce po zveřejnění videa se ale objevilo několik zpráv o tom, že opět jde jen o zbytečně velký hype, který tuto značku odjakživa provází. Několik analytiků připomíná totiž správně to, že i přes opravdu špičkové technologie, není skutečnost až tak úchvatná či neobvyklá, jak je popisována. Podstatou je SUV před Opelem, které i na videu vidíme, jak už delší dobu doslova nouzově brzdí a jeho brzdová světla a snižující se vzdálenost systém Tesly rozpoznal. Jde tak o akt dodržování bezpečného odstupu, na který umí reagovat v dnešní době prakticky většina adaptivních tempomatů. V každém případě, řidič Tesly Frank van Hoesel může být systému vděčný, protože je vidět, že ani on brzdící vozidlo přes Opel nezaregistroval, i když mohl.