Počínaje prvním dnem února se v Brně můžeš svézt díky inteligentní aplikaci daleko levněji, než taxíkem.
Mladí lidé (statisticky ve věku od 20 do 35 let) v Praze jako by zapomněli, jak vlastně klasický žlutý taxík vypadá. Od srpna roku 2014 totiž jejich mobily hojně hostí dnes už velice známá aplikace Uber. Tu si od prvního dne v únoru mohou hrdě stáhnout a nainstalovat i obyvatelé Brna a blízkého okolí, protože šéf české pobočky Uberu Tomáš Peťovský v posledních dnech oznámil, že firma zde startuje službu UberPop.
Důvod expandování firmy do druhého největšího města v České republice je prostý. Aplikace byla totiž v posledních třech měsících otevřená asi v deseti tisíci smartphonech a ostatních zařízení. A to je vzhledem k tomu, že Uber v Brně tehdy ještě nebyl, dost slušné číslo. Mimo to je samozřejmě Brno druhé největší město v ČR, je technologicky vyspělé, je otevřené k inovacím IT firem a pyšní se několika univerzitami, které jsou přeplněné potencionálními zákazníky aplikace.
Ceny jízdy budou prozatím stejné jako v Praze. 25 korun jako nástupní sazba, 9,9 korun za kilometr a 3 koruny za minutu jízdy, přičemž čtvrtinu si jako provizi bere samotná platforma. Oproti jiným taxislužbám se pohybuje cena stále pod průměrem, což je jeden z hlavních faktorů efektivnosti této aplikace. Kromě toho jsou řidiči v Uberu opravdu rychlí, na místo přijedou průměrně za čtyři minuty od vyslání požadavku ze zákazníkova mobilu. Avšak to by alespoň ze začátku v Brně platit nemuselo, protože v Praze pod Uberem jezdí více než tisíc řidičů, zatímco v Brně jich logicky tolik ještě není. Mohlo by se tedy stát, že při rozjezdu aplikace, kdy ji budou chtít používat zkrátka všichni, by se dojezdy mohly malinko zpozdit.
Aplikace Uber se v Praze stala u mnohých nedílnou součástí jejich každotýdenní rutiny. I tak ale aplikaci v oblibě všichni nemají. I když se představitelé firmy brání označení a kategorizace jako „taxislužba“ a definují Uber jakožto inteligentní hromadnou dopravu ve velkých městech, elity a úřady si myslí něco jiného. Řidiči totiž v hlavním městě dostali několikrát pokutu za chybějící taxi licenci. Některým primátorům města se totiž nelíbí, že Uber nerespektuje pravidla ohledně taxislužeb. S největší pravděpodobností se s podobnými problémy setkají i řidiči v Brně, takže nezbývá jen doufat, že úředníci pochopí výhody Uberu a situace se postupem času vysvětlí.