Pokoří opět rekordní prodeje?
Dnešek jednoznačně nebude patřit žádné novince týkající se nadcházejícího iPhonu či Galaxy S8. Technologický svět doslova šokovala zpráva o plánech téměř zapomenutého výrobce telefonů a smartphonů z Finska. Řeč je přirozeně o Nokii, respektive jejích nových, zatím nepředstavených zařízeních, které si odbudou premiéru už brzy, přesněji během Mobile World Congress 2017. Tato konference se každoroční koná v Barceloně a jejím typickým znakem je odhalování novinek z dílen těch nejznámějších společností. Doposud jsme byli zvyklí zejména na nové vlajkové lodě od Samsungu, tento ročník se však nebude točit jen kolem nich.
Je to tak. Legendární telefon s perfektní konstrukcí a vynikající výdrží baterie zažije po 17 letech od svého vzniku už brzy comeback a podle prvotních ohlasů se z nové 3310ky rozhodně brak nestane. Nokia se má opět zaměřit na celkovou odolnost a dlouhotrvající životnost baterie, což s moderními technologiemi nebude vůbec problematické docílit. Detaily ohledně vzhledu a technických specifikací zatím známé nejsou, ale již nyní víme, že se syn bude svému otci výrazně podobat. Rovněž se šeptá o doporučené maloobchodní ceně, která by se měla zastavit na nízké úrovni 1 600 Kč. 3310 v novém kabátě má být primárně určena pro evropský trh jako sekundární telefon po boku výkonného smartphonu.
Kromě obnovené řady tlačítkových telefonů nejznámějších zástupců staré generace, plánuje Nokia představit i další dvě, zatím nespecifikovaná zařízení. Nejpravděpodobněji však půjde o smartphony s označením Nokia 3 a Nokia 5 určenými pro střední třídu, čemuž nasvědčuje i jejich cena 4 000, respektive 5 400 korun. Konference startuje 27. února a potrvá až do 2. března, ačkoli většina očekávaných odhalení proběhne již v úvodní den. Myslíte, že 3310 a další tlačítkové telefony jsou už jen internetovým hitem nebo se stále najde dostatek zákazníků, kteří potřebují nejen pěkný a rychlý mobil, ale i cosi funkčního a praktického? A také nesmíme zapomínat na ikonického hada a nebo Space Impact a další primitivní mobilní hry ze začátku 21. století. I ty dopomohly k závratným číslům v podobě 126 milionů prodaných kusů po celém světě.