Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
2. března 2017 13:30
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Range Rover fascinuje. Zcela nový Velar zaujme nádherným exteriérem a famózním interiérem

TECH
Uložit Uložené

Land Rover představil svůj čtvrtý Range Rover v současné nabídce.

Land Rover naplňuje své plány a po několika spekulacích nás seznamuje s úplně novým, v pořadí již čtvrtým Range Roverem. Model Velar řadí automobilka v rámci svého portfolia mezi Evoque a Range Rover Sport, což v konečném důsledku naznačuje i samotný design - od svých sourozenců se tento počin příliš neliší, na druhou stranu je třeba ale doslova vyzvednout jeho vzhled, protože díky značně propracovanému exteriéru jde o snad nejzdařilejší a nejpřitažlivější současný model značky Land Rover. Mohou za to zejména ostré a sportovní linie či efektní prvky, kterými je exteriér posetý. Zmínit je tak třeba například kliky ukryté v karoserii, ozdobné prvky na bocích karoserie či náznaky otvorů na přední kapotě. Do oka padne nepochybně i designové řešení předního i zadního nárazníku, přičemž velmi povedený výsledek zaručuje i černá střecha se siluetou, která se směrem vzad značně zaobluje. Standardem je full-LED technologie, za příplatek je následně možné sáhnout po Matrix LED světlech, přičemž zcela nejvyšší stupeň představují ledky se sekundární laserovou technologií. Samotná světla jsou na obou stranách skutečně úzká a také prostřednictvím vytříbeného zpracování dotvářejí velmi atraktivní a dravý podtón.

Novinka se pyšní součinitelem aerodynamického odporu jen 0,32, což je nejlepší hodnota v historii značky, ještě originálnější je ale pohled do interiéru. Ten budí dojem, jako by šlo jen o nějaký koncept. To, co však vidíte, je sériová podoba. Velar sází stejně na vyšší posed a i šikmý středový panel zůstává jakž takž zachován, úplnou novinkou je ale skutečně propracovaný infotainment. Centrem palubky je dvojice 10" obrazovek zasazených do čirého skla nad sebou. Řešení pod názvem Touch Pro Duo dotváří nejen velmi čistý a minimalistický design, odpovídá ale i na současné trendy. Multimediální systém sází na progresivní grafiku a jen hrstku fyzických tlačítek. Kromě toho se před řidičem rozprostírá ještě třetí obrazovka, tedy plně digitální budíky, které doplňuje i rozměrný head-up displej. Volant tradičního tvaru dostal dotykové plochy také, v celém kokpitu tak najdete jen minimum fyzických ovladačů. Už na první pohled není pochyb o kvalitě a luxusním dojmu, zajímavostí přitom je, že Land Rover se snaží upoutat pozornost i na látkové čalounění a dokázat tak, že kůže už dávno není otázkou maximálního luxusu a pohodlí. Druhá řada sedadel je dělená v poměru 40:20:40, zavazadlový prostor má hodnotu 673 litrů.

Range Rover fascinuje. Zcela nový Velar zaujme nádherným exteriérem a famózním interiérem
Zdroj: media.landrover.com

Nový Range Rover stojí na platformě, kterou využívá i Jaguar F-Pace, rozměrově se však od něj značně liší, protože Velar je ve všech směrech větší - 4 803 x 2 032 x 1 665 milimetrů. Karoserie je z většinové míry z hliníku, SUV disponuje světlou výškou 213, respektive 251 milimetrů při vzduchovém podvozku, no a opět zaujme i údaj o brodivosti - 600 až 650 milimetrů. Za přísnou přední maskou nacházíme zatím 4válcové a 6válcové agregáty v pěti výkonnostních verzích. Základ tvoří 2litrový turbodiesel ve verzi D180 s jedním turbem a výkonem 132 kW / 180 k. Provedení D240 s bi-turbem se následně může pyšnit výkonem až 177 kW / 240 koní. Nejsilnější naftovou verzí je model D300, pod kapotou jehož je 3litrový naftový šestiválec s výkonem 221 kW / 300 k. Benzínová nabídka začíná s úplně novým 2litrovým čtyřválcem, který ve verzi P250 nabízí 184 kW / 250 k. Vrcholem v nabídce je verze P380 s 3litrovým agregátem přeplňovaným kompresorem Twin-Vortex. Jeho výkon sahá až na úroveň 280 kW / 380 koní. Asi nikoho nepřekvapí skutečnost, že ve všech případech je jedinou převodovkou 8stupňový automat ZF. Velaro si svou světovou premiéru odbude na autosalonu v Ženevě.

Domů
Sdílet
Diskuse