Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Pátek 6. 12. 2019 svátek má Mikuláš, Nikolas

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Tech - Auta
8
Martin Mičuda
18. říjen 2017, 13:23

Hyundai nás na plné čáře přesvědčil, že to s i30 N myslí mimořádně vážně. Je famózní!

Na Slovakia Ringu jsme zažili jízdu, za jakou by se nestyděli ani ty nejostřílenější hot-hatche.

Martin Mičuda
18. říjen 2017, 13:23
Hyundai nás na plné čáře přesvědčil, že to s i30 N myslí mimořádně vážně. Je famózní!
Zdroj: REFRESHER - martinzmartina
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
8
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Pokud jde o hot-hatche, jejich zástupce bychom mohli rozdělit hned podle několika kritérií, navíc, každý si bude preferovat to své. Pravdou však je, že největší ikonou a kultem daného segmentu je Golf GTI. Jeho univerzálnost však hraje poslední roky do karet o něco ultimátnější konkurenci, mezi kterou má snad nejlepší renomé Mégane RS, jelikož Renault Sport dlouhá léta nejen svými rekordy dokazuje své schopnosti a kvality. Není proto divu, že na nedávném autosalonu ve Frankfurtu se vztahovala mimořádná velká pozornost na novou generaci, jejíž odhalení však ve výsledku do značné míry zastínil úplně nový hráč ve hře, no a to už je co říci.

 

Hyundai se svou prvotinou ze sportovní divize N totiž sklidil větší zájem, protože do dlouho očekávané novinky i30 N jsou vkládány nemalé ambice. Ba co víc, první jízdy a testy ukazují, že Korejci nenechali nic náhodě, právě naopak, už dlouho jsme nebyli ze strany odborné veřejnosti svědky takové jednomyslné senzace z auta. V uplynulých hodinách přišlo nové želízko v ohni už i na Slovensko a my jsme se mohli zúčastnit jízdní prezentace přímo na perfektním Slovakia Ringu, kde se nám Hyundai snažil dokázat, že to s i30 N myslí smrtelně vážně.

 

Hyundai nás na plné čáře přesvědčil, že to s i30 N myslí mimořádně vážně. Je famózní!

 

Předsudky. To je asi první, co každého napadne, když někomu řeknete, že Hyundai uvádí na trh svůj první sportovní hot-hatch. Ono, divit se tomu v zásadě na první pohled ani nelze, protože vedle etablovaných jmen jako Civic Type-R, Focus ST, Golf GTI, Leon Cupra, Mégane RS, Octavia RS či 308 GTI si většina v duchu řekne, o co se ten hyundai pokouší, jenže... Hyundai nám za poslední roky prakticky s železnou pravidelností jasně naznačuje, ať už technikou nebo designem, že umí dělat tak dobrá auta, že prostě už i ty největší stálice a bestsellery jsou nějaký ten pátek na velkém pozoru.

 

Dále je třeba jednoznačně říci, že vývoj i30 N vedl sám Albert Biermann, tedy někdejší hvězda divize BMW M, součástí týmu byl i rally závodník Thierry Neuville, no a nemluvě o tom, že samotné testování probíhalo nejen na zamrzlých jezerech ve Švédsku, ale do velké míry hlavně na Nürburgringu. Výsledek? Na německém trhu se prvních 100 kusů modelu i30 N prodalo za 48 hodin! Podtrženo a sečteno, předešlé řádky naznačují, že sportovní Hyundai fakt nelze podceňovat.

 

Hyundai nás na plné čáře přesvědčil, že to s i30 N myslí mimořádně vážně. Je famózní!

 

Na slovenském okruhu jsme měli možnost vyzkoušet hned obě nabízené verze - i30 N a i30 N Performance. V obou případech jde do značné míry o shodné auto, jehož designovou odlišností jsou v podstatě jen menší disky a brzdy ukrývající se za nimi. V prvním případě benzínový čtyřválec 2.0 T-GDI disponuje výkonem 184 kW / 250 koní a 353 N.m, zatímco varianta N Performance se pyšní silou až 202 kW / 275 koní a 353 N.m (378 při krátkodobém overboostu). Obě verze jsou k dispozici výhradně s 6stupňovým manuálem a pohonem předních kol. Maximální rychlost je pochopitelně na úrovni 250 km/h, zatímco akcelerace na stovku korejskému hot-hatchi trvá 6,4, respektive 6,1 sekundy. Ano, pokud bereme v úvahu papírové údaje, zejména výkonnostně nejde o žádného rekordmana, ale jak uvádí samotná značka, cílem bylo postavit zábavné auto s výbornými jízdními schopnostmi a ne řešit čísla.

 

Hyundai nás na plné čáře přesvědčil, že to s i30 N myslí mimořádně vážně. Je famózní!

 

Samozřejmě, do velké míry je otázkou úspěchu cena, no a my už víme, že už i tady Hyundai míchá statečně karty! 250koňový model začíná na částce od 706 tisíc korun, což není tedy vůbec, ale vůbec špatná cena. Říci je přitom třeba to, že jde téměř o plně vybavené auto (18" disky v pneumatikách Michelin, adaptivní tlumiče, full-LED světla, sportovní sedadla, množství asistentů apod.), připlatit se tedy dá už jen za ještě sportovnější sedačky, jiný lak a panoramatickou střechu. Varianta N Performance nakonec stojí od 771 tisíc korun, přičemž kromě výše zmíněných detailů jde o exemplář s 19" disky obutými v pneumatikách Pirelli P Zero, přibyly větší brzdy (345 vpředu, 315 mm vzadu), výztuha v zavazadlovém prostoru, elektronicky řízený samosvorný diferenciál či aktivní klapka ve výfucích. Jinými slovy, pokud neprahnete po panoramatické střeše, za 771 tisíc máte N ve „fullce“.

 

Nyní si řeknete, že vždyť dobře, stále je to jen Hyundai a podobně. Realita však mluví za všechno. Značky obvykle u sportovních aut argumentují, že zvládnou několik desítek minut ostrých kol na okruhu bez újmy na technice či ztrátě jízdních kvalit. Vážení, s i30 N jsme jezdili celý den na Slovakia Ringu plné bomby za přítomnosti teplého počasí, avšak na žádném z přítomných exemplářů se neprojevila žádná únava či nedostatek. No a pak samotné divadlo v podobě jízdy...

 

Hyundai nás na plné čáře přesvědčil, že to s i30 N myslí mimořádně vážně. Je famózní!

 

Na rychlostní či technické části tratě nás i30 N dostalo už po úvodních kolech. Paradoxně, výkonnější verze nám přišla stabilnější, tedy o něco méně hbitá, otázkou však je, zda se pod to podepsal onen diferenciál nebo jiné, širší obutí, protože jde o P Zero pneumatiky vyvíjené Pirelli speciálně pro N. Verze N Performance tak v zatáčkách vystupovala o něco rychleji, jistěji a přímočařeji. Jinými slovy, rozhodit ji byl větší problém, což v případě 250 až tak nebyl - při rychlé práci s brzdovým a následně plynovým pedálem se základní varianta dala doslova přehodit do jakéhosi náznaku driftu, čímž se jevila poddajnější. Obrovská slova chvály je třeba směřovat na podvozek, který je nastaven jednoduše famózně - dobře čitelný a nejednou máte pocit, že na dlouhých táhlých zatáčkách je podvozek rychlejší než motor.

 

Pochvalou nelze šetřit aniu strmého řízení a přesného řazení - 6stupňový manuál funguje perfektně, navíc, pyšní se funkcí Rev Matching, tedy automatickými meziplynem, což je další výborná věc při podřazování! Aktivovat si ji lze svévolně, zmínit je přitom třeba skutečnost, že i30 N poskytuje přesně 1944(!) možností, jak si vozidlo nastavit. Výkonnostní rozdíl až tak necítite, a tedy 250koňová verze úplně, ale úplně stačí, zvláště pokud jde o výhradně přední pohon (s trakcí nebojuje i bez diferenciálu). V obou případech má N velmi rychlou odezvu na plyn a ani v těch nejnižších otáčkách není motor mrtvý. Samozřejmě, přítomností klapky je silnější varianta o poznání hlučnější, a to do takové míry, že takové Octavia RS či Leon Cupra je oproti N elektromobil. Popravdě, jeho zvukový projev je téměř na úrovni agresivního A 45 AMG, a za to obrovský palec nahoru, protože přesně takto má hot-hatch znít!

 

Hyundai nás na plné čáře přesvědčil, že to s i30 N myslí mimořádně vážně. Je famózní!

 

Suma sumárum, Hyundai nás na plné čáře přesvědčil, že i30 N je třeba brát smrtelně vážně. Popravdě, věřte či ne, ale opravdu nemáme N co vytknout (možná jen sedačky by mohly dávat ještě větší oporu, plus, jezdili jsme jen na okruhu, takže nemůžeme ještě soudit běžnou jízdu po silnicích). Navíc, pokud vezmeme v úvahu, že jde o první počin tohoto druhu od značky Hyundai, čili bez jakékoli minulosti/zkušeností, tak nám nezbývá než říct, že před N smekáme klobouk a jsme jeho obrovskými fanoušky!

 

Zobrazit galerii 10 galeria
Zdroj: REFRESHER - martinzmartina Foto: REFRESHER - martinzmartina Tagy: Slovakia Ring, Hyundai, i30 N
Ohodnoť článek
173
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.