Autobusové nádraží v Brně čeká velká modernizace. Změní se tvář celého terminálu, přibude odbavovací hala a místo prosvětlí LED diody.
Brněnské Ústřední autobusové nádraží Zvonařka by se mělo do pár let změnit k nepoznání. Čeká jej totiž rozsáhlá rekonstrukce, do níž si majitel ČSAD Brno přeje investovat až 130 milionů korun a která má z nynějšího poněkud sešlého místa udělat moderní dopravní uzel. Informoval o tom server iRozhlas.
Staré nádraží v novém kabátu
Výrazně zlepšit by se měla zejména bezpečnost a celková přehlednost. To díky dostatečné intenzitě osvětlení, které budou mít na starosti tisíce pásků s LED diodami, a očištění celého území od stávajících drobných staveb a reklamních poutačů. „K bezpečnosti samotné přispívají také navržené úpravy zpevněných ploch, kde se pomocí lokálních zpomalovacích prvků sníží možná rychlost průjezdu autobusů, čímž eliminujeme možné kolize s chodci,“ vysvětlil pro Refresher Ondřej Švancara ze studia Chybik+Kristof Architects & Urban Designers, které vypracovalo návrh přestavby.
„Další velkou změnou je zjednodušení a zkrácení přístupových cest a tras pro cestující. Přesunem výpravní budovy směrem k ulici Zvonařka přibližujeme potřebné služby cestujícím jdoucím z Vaňkovky, zároveň zůstáváme blízko pro cestující přijíždějící tramvají z budoucí zastávky Plotní. Navržený zvýšený středový pás propojující výpravní budovu se všemi nástupišti pak umožní uprostřed nádraží bezpečně a bezbariérově přejít bez nutnosti celý prostor obcházet,“ uvedl dále Švancara.
Nová hala i parkovací místa
Studio navíc navrhuje novou odbavovací halu a přibližně 60 nových parkovacích míst P+R a K+R. Umístěním hlavní výpravní budovy i s odpovídajícím předprostorem směrem k městu by pak mělo dojít ke změně tváře celého nádraží. Jak totiž Švancara říká, nyní jsou směrem k centru otočená záda prodejních stánků.
„Návrh modernizace Zvonařky je výjimečný tím, že při zachování stávající konstrukce, která je jedinečnou výpovědí brutalistní architektury, vytváří moderní autobusový terminál 21. století s dodržením aktuálních požadavků na komfort cestujících a bezproblémový provoz,“ uzavírá architekt. Jak se vám návrh nové podoby brněnského nádraží zamlouvá? Dejte nám vědět níže v komentářích.