Singer Vehicle Design přichází s další renovací.
Pokud patříte k skalním automobilovým fanouškům a požitkářům, firmu Singer Vehicle Design vám rozhodně netřeba představovat. Mezitím jsme se však dozvěděli, že kalifornská renovační společnost spojila síly s Williams Advanced Engineering, čehož výsledkem má být znovuzrození dalšího legendárního Porsche 911. Sliby se očividně odstupem času naplnily a my jsme svědky opět pozoruhodného výtvoru. Podstatou je model 964 z dílny sběratele Scotta Blattnera, který inženýři obou firem do posledního detailu předělali za účelem navrátit autentický zjev a zároveň zaručit co nejnižší hmotnost a nejlepší dynamiku. Pochopitelně, jedním ze základních stavebních materiálů se stal hliník, hořčík a uhlíková vlákna, což ve výsledku znamená suchou hmotnost pouze 988,8 kilogramu! Za hodnotou stojí nejen použité materiály, ale i technologie Porsche z Le Mans, kde je optimalizace aerodynamiky alfou a omegou.
O pohon se stará vzduchem chlazený plochý šestiválec z roku 1990. 4litrový agregát se pyšní vačkovými hřídeli, motor dostal nový olejový okruh či ventilové hlavy, což se nakonec projevilo na slušné porci síly – 500 koní, jedničku přitom lze vytáčet přes 9000 ot./min. O jeho chlazení se starají vskutku masivní otvory v zadních bočních oknech. Obdobně jsou chlazeny i karbonové brzdy, opomenout ale nesmíme ani specifické hořčíkové 18" disky BBS, které jsou obuty do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2. Třešničkou na dortu není ani tak titanový výfukový systém, ale spíš 6stupňová manuální převodovka H-pattern z dílny společnosti Hewland. Singer Vehicle Design hlásí, že takto zrenovovat chystá i další zákaznické kousky, maximálně jich však bude 75. Pokud ale uvážíme, že skrz ruční výrobu a extrémně drahé unikátní díly stojí takový počin přibližně milion dolarů, sedmdesát pět kusů je i vcelku dost. Tak či onak, výsledek je famózní pastvou pro oči automobilové fanatiky.